הרב אליהו אלחרר (צילום: אוריאל גרשון)
הרב אליהו אלחרר (צילום: אוריאל גרשון)

"בעידן רגיש כזה חייבים לשמור על פרופיל של שמחה והתרוממות הנפש"

רב העיר מודיעין הרב אליהו אלחרר מדבר עם "כל העיר מודיעין" על החשיבות לחגוג את חג הפסח, למרות משבר הקורונה: "גדולי הדורות הראשונים אמרו כשיש מגיפה יש צורך בחוסן נפשי. עלינו לנקוט באופן קיצוני במידת השמחה"

פורסם בתאריך: 9.4.20 20:01

אחרי למעלה מ-50 שנה זו הפעם הראשונה שהרב אליהו אלחרר, רב העיר מודיעין-מכבים-רעות, לא חגג את ליל הסדר יחד עם אמו. משפחתו הגרעינית חגגה את ערב פסח באופן מצומצם בהתאם להגבלות הקורונה – הפסח שעם ישראל לא ישכח לעולם. "גם אני באופן אישי מתקשה אחרי למעלה מ-50 שנה לא להיות עם אמי שתחיה בליל הסדר", כך מספר הרב אלחרר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" שהתקיימה לפני ליל הסדר. "המלצתי לכולם היתה לחגוג את חג הפסח בחיק המשפחה, על פי ההנחיות של משרד הבריאות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


הרב אליהו אלחרר (צילום: אוריאל גרשון)

הרב אליהו אלחרר (צילום: אוריאל גרשון)


"ברור שמי שלא שומר על ההנחיות עומד בסתירה חמורה ביותר לקיום אחד מיסודות היהדות 'ונשמרתם מאוד לנפשותכם'", אומר הרב אלחרר כשהוא מתייחס למיעוט הקיצוני בחברה החרדית שלא נשמע להגבלות משרד הבריאות, בהם הפלג הקיצוני הירושלמי. "אך שוליים נמצאים בכל חברה, וכך גם בציבור החרדי יש שוליים, ואני שמח שתופעות אלו נעלמות כבר כמעט לחלוטין. הוצאתי מטעם לשכת הרבנות את ההוראות הראשונות לפני הנחיות משרד הבריאות שלא להתפלל אפילו בחצר בית הכנסת, וייאמר לשבחם של תושבי עירנו שהיה ציות מלא להוראותי מטעם לשכת הרבנות, גם בשאר הנושאים הציבור מפנים ושומע".

גם בזמנים קשים מבקש הרב אלחרר לשמור על אופטימיות. "גדולי הדורות הראשונים אמרו כשיש מגיפה יש צורך בחוסן נפשי. עלינו לנקוט באופן קיצוני במידת השמחה ויש להרחיק את האנחות מכל וכל. בעידן רגיש כזה חייבים לשמור על פרופיל של שמחה והתרוממות הנפש, אחרת זה עלול להזיק. הבכי על האבדות נעשה בזמן המתאים לכך בעתיד".

"אני מאחל לתושבי עירנו מודיעין להתכנס בחיק המשפחה בבית", מסכם הרב אלחרר, "ולנצל את הנקדות החיוביות של חג הפסח, שהוא חג מלא תקוה מלא אופטימיות ואמונה. שננצל מכל חולי וצרה ונגאל במהרה בביאת משיח במהרה בימינו אמן".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר