בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

השלכות משבר הקורונה במודיעין: "קיצוצים בתקציב העירוני"

המשנה לראש העיר עמיעד טאוב מדבר עם "כל העיר מודיעין" על המשבר הקשה, שצפוי לבוא לפתחו של האגף לשירותים חברתיים: "מספר ה'לקוחות' הפוטנציאליים באגף יגדל - אנשים יזדקקו לעזרה כלכלית ותעסוקתית"

פורסם בתאריך: 11.4.20 19:54

בימים אלה בעיריית מודיעין מתקיימים דיונים לתוכנית יציאה ממשבר הקורונה – תקופה קשה שבמהלכה עובדים רבים בעיר נפלטו משוק העבודה, פרויקטים בוטלו והצפי הוא שיותר תושבים יזדקקו לשירותים חברתיים, דווקא בתקופה בה תקציבי העירייה צפויים לרדת באופן משמעותי. בשבוע שעבר התכנסה הוועדה לשירותים חברתיים בראשות המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (הבית היהודי) לדיון במצב וביציאה ממנו.

"אנחנו עוד לא יודעים מה עומק המשבר הכלכלי", אומר טאוב בשיחה עם ל"כל העיר מודיעין", "ככל שזה ימשך יותר זמן המחיר יגדל. עד שלא נדע מה יהיו הקיצוצים בתקציב העירוני ומהו משך המשבר לא נוכל לבנות תקציב מחדש. ברור שהתקציב שיהיה ב-2021 הוא לא התקציב שתוכנן בתחילת השנה. יש הבדל גדול בין הימשכות המשבר עוד שבועיים או עוד חודשיים, זה הפרש של מיליונים. ברור שכל חודש שבו נמשך הבידוד הוא חודש עם השפעות כלכליות גם במדינה וגם במודיעין. בעיריית מודיעין חלק מההוצאות נמשכות וההכנסות יורדות, הצפי הוא שיווצר גרעון משני צדדים, פחות הכנסות עירוניות ומהצד השני פחות הכנסות ממשרדי ממשלה, שגם יבצעו קיצוצים – זה אומר קיצוצים בתקציב העירוני".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


הוועדה לשירותים חברתיים מתכנסת (צילום מסך)

הוועדה לשירותים חברתיים מתכנסת (צילום מסך)


טאוב מסביר שהמצב הכלכלי הקשה יבוא בקרוב לפתחו של האגף לשירותים חברתיים. "אנחנו צופים שמספר ה'לקוחות' הפוטנציאליים באגף השירותים החברתיים יגדל. זה ינבע מכמה דברים, אנחנו צופים שהמכה הכלכלית תשפיע באופן משמעותי, אנשים יזדקקו לעזרה גם כלכלית וגם תעסוקתית, יותר אנשים מצטרפים למעגל האבטלה. גם מי שנמצא כרגע תחת האגף, עולים, נזקקים ואוכלוסיות נוספות יזדקקו להנגשת השירותים וליותר דברים. אני מניח שיהיו הרבה יותר משפחות שסובלות מאלימות או פגיעות מיניות, כרגע אין להם יכולת לדווח".


המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (צילום: עט תקשורת)

המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (צילום: עט תקשורת)


מעבר לאוכלוסיות החדשות, האגף יתמודד ככל הנראה במשבר תקציבי. "אנחנו כבר יודעים שהמשבר הכלכלי משפיע על הכנסות העירייה", אומר טאוב, "והוא צפוי להשפיע גם על תקציבי הרווחה והפעולה כלומר אנחנו צריכים להתחיל להערך ליציאה מהמשבר, גם אם זה יקרה בעוד שבוע וגם אם בעוד כמה חודשים. אנחנו מתמודדים עם השאלה איך נותנים את המענה כשיהיו קיצוצים".

טאוב מספר על ההכנות ליציאה מהמשבר. "אנחנו מקימים צוות שיתכנן את היציאה מהמשבר ויתכונן ליום שאחרי, כמו כן, יש את מערך המתנדבים, שיושב בחמ"ל ממוחשב ומסנכרן את כל הגופים הרלוונטיים בעירייה, הם ערוכים לספק מזון ציוד ותרופות למבודדים לזמן ארוך. אנחנו נערכים גם לכך שהמצב יחמיר.  אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל התרחישים שיכולים להיות".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז בפורים העירייה ביטלה את על המופעים עם העלויות שבהם ועכשיו ביום העצמאות הקרוב כנל. רק בכסף הזה אפשר לבטל את כל האגרות ומיסי הארנונה לכל התושבים בחודשיים הקרובים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר