שכונת אבני חן (צילום: חפצי קופלה)
שכונת אבני חן (צילום: חפצי קופלה)

"התגלתה כאן סולידריות מדהימה": בשכונת אבני חן מתאוששים ממכת הקורונה ונאחזים בערבות ההדדית

כחודש לאחר התפרצות הקורונה באבני חן, שהפכה למוקד תחלואה גבוהה, בשכונה נרשמת ירידה בסף החרדה: "אנחנו מתנהלים בשכונה בכפוף להנחיות, כעת אנחנו כמעט כמו כל שכונה אחרת במודיעין"

פורסם בתאריך: 9.4.20 18:50

אבני חן (קייזר) הפכה לאחד המוקדים של תחלואת הקורונה בארץ – בשכונה אותרו חולים רבים, שרובם נדבקו באירועי פורים המוניים ובקריאות מגילה. אלפי תושבים נכנסו לבידוד, העירייה ביצעה בשכונה עבודות חיטוי מקיפות ומעמיקות ורמת הלחץ והחרדה בקרב התושבים היתה גבוהה.

אחד מחולי הקורונה המוכרים בשכונה הוא הרב אלי רייף, תושב שכונת אבני חן, אב לחמישה ילדים ורב הקהילות 'חושן מודיעין' ו'קהילת השחר'. הרב רייף, 48, התגלה חולה בנגיף מיד לאחר חג הפורים ורבים בקהילתו נדבקו גם הם בקורונה. "המצב בשכונה הרבה יותר טוב היום", מתאר בשיחה עם "כל העיר מודיעין"  הרב רייף. "רוב הקהילה בסדר גמור, ולא ידוע לי על אחד מהקהילה הדתית שעדיין מאושפז בבתי חולים. כמובן, שלא יצאתי החוצה ואני ניזון מהדיווחים. אני חושב שסף החרדה והבהלה ירד הרבה לגבי הקהילה ושאר התושבים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


הרב אלי רייף (צילום: פרטי)

הרב אלי רייף (צילום: פרטי)


איך אתה מרגיש היום?
"ראשית, מצבנו הפיזי שלי ושל אשתי במצב טוב והשתחררנו לאחרונה מאשפוז לבידוד ביתי", מספר הרב רייף. "אני, אשתי וילדיי שגם חלו עוד לא יודעים אם החלמנו לגמרי אבל אנחנו בהחלט בדרך, ואנו כרגע מחכים לתשובות הבדיקות שעשינו ושיאשרו מה מצבנו הרפואי, ומתי נצא מהבידוד הביתי. אנחנו אופטימיים לגבי מצבנו ונשאר כך. מבחינת המצב שהיה בשכונה לפני כשלושה שבועות, כידוע לי רוב החולים יצאו מבידוד כאשר רובם הבריאו, וכנ"ל מי שהיה אצלי בחגיגות פורים. ונשארו עוד כמה במלונות שמחכים לתוצאות כי הן לוקחות זמן".


פעולות החיטוי בשכונת אבני חן (צילום: דוברות כבאות והצלה)

עבודת החיטוי באבני חן (צילום: דוברות כבאות והצלה)


איך התחושות היום בשכונה?
"אנחנו שומרים על ההנחיות בכל שכונה", מציין הרב רייף. "בתי הכנסת עדיין סגורים בכפוף להנחיות, ואנחנו כרגע נמצאים באותה החוויה, כמו בכל שכונה אחרת. אנחנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות הנדרשים, יוצאים מהבית כמה שפחות ועוזרים עד כמה שאפשר למי שצריך בשכונה".

לדברי הרב רייף, בתוך הבהלה שנרשמה בשכונת אבני חן – צפה הסולידריות והערבות ההדדית. בעקבות השתלשלות האירועים התגלתה כאן עזרה מרחיבת לב וסולידריות מדהימה", מתאר הרב רייף, "יש לציין כי עדיין יש חששות בקרב התושבים להידבק מכיוון שעדיין שהמגיפה קיימת, ואנחנו בשעה שאנו מצווים להישמר לנפשותינו. ניתן לומר שהקהילה כאן מלומדת כבר ומי שחווה את זה על בשרו נזהר כפליים".

תושבת השכונה חפצי קופלה, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אבני חן, מוסיפה ומתארת כי "רוב התושבים יצאו מהבידוד ונכנסו לשגרה עד כמה שאפשר", אומרת קופלה. "התושבים כאן שכחו מהריסוס המסיבי, ומטבע הדברים המצב יותר רגוע. עדיין הרחובות ריקים וזה לא שיוצאים החוצה ויש תנועה, אבל המתח שהיה באוויר ירד – אנחנו מתנהלים בשכונה בכפוף להנחיות וכעת אנחנו כמעט כמו כל שכונה אחרת במודיעין. בין אם זה למצוא דרכים להעסיק את הילדים, וכל מה שהתקופה הזו מביאה איתה, ההתארגנות לחג וכו'. נקווה שנחזור לשגרה במהרה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר