הווטרינרית שרון בראל ויילר (צילום: פרטי)
הווטרינרית שרון בראל ויילר (צילום: פרטי)

משבר הקורונה בווטרינריה: "אם בעל החיים חולה – אנחנו מבקשים להגיע"

הווטרינרית שרון בראל ויילר מרעות מספרת כי למרות שתחום הווטרינריה נחשב לחיוני נרשמת צניחה בכמות הפניות: "המון אנשים מנסים לקבל עזרה רפואית דרך הטלפון - בלי היכולת שלי להרגיש מה קורה לבעל החיים, הטיפול לא יהיה יעיל"

פורסם בתאריך: 6.4.20 19:13

למרות שתחום הווטרינריה נחשב לחיוני בימי משבר הקורונה – גם בעלי חיים נזקקים לטיפול הרפואי השוטף – הווטרינרית שרון בראל ויילר, מרעות, מספרת כי מאז שהחלו הגבלות משרד הבריאות, נרשמת צניחה בהגעה של מטופלים. לדבריה, התורים לבדיקות בוטלו וטיפולים לבעלי חיים הופסקו. "יש ירידה דרמטית בכמות המקרים שמגיעה אלינו", מספרת ל"כל העיר מודיעין" בראל ויילר, בת 47, בעלת "Pet-meds". "ירדנו לפחות בחצי. בזכות זה שאנחנו משתייכים לקבוצת העסקים שנחשבת חיונית אנחנו מחזיקים. יש הוצאות שנמשכות כמו שכר דירה גבוה, חשמל, מים, מסים. אלו הפסדים גדולים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בראל ויילר מוסיפה ומספרת כי גם היא נאלצה להוציא עובדים לחל"ת. "העסקתי שתי רופאות ושתי אסיסטנטיות, הוצאתי רופאה אחת לחל"ת.  אני חוששת שאאלץ להוציא עוד עובדים לחל"ת. הכל תלוי בכמה זמן ההגבלות יימשכו. כל עוד זה יהיה לזמן קצוב – נתמודד. כשהתחיל המצב לקחתי הלוואה של 100 אלף שקלים, קשה לי להאמין שהעסק ייסגר, אבל יכולים להיות צמצומים מבחינת הצוות שאני אהיה יכולה להחזיק".


הווטרינרית שרון בראל ויילר (צילום: פרטי)

הווטרינרית שרון בראל ויילר (צילום: פרטי)


"אנחנו פועלים לפי ההנחיות כדי לא להידבק", אומרת בראל ויילר, "אם בעל החיים חולה – אנחנו מבקשים מאנשים לקבוע תורים ולהגיע. אם מדובר בקבוצת סיכון אנחנו מבקשים מהם להגיע עם הרכב ואסיסטנטית לוקחת את בעל החיים מהאוטו. הלקוחות לא נכנסים לחדר הבדיקה אלא אם מדובר במקרים חריגים. אנשים פנו אלינו הרבה סביב האוכל והפחד שלהם שלא יישאר להם, בעניין הזה אני רוצה להרגיע, יש מספיק ואין מחסור, ככה גם מבחינת חיסונים ותרופות. המון אנשים מנסים לקבל עזרה רפואית דרך הטלפון – בלי היכולת שלי להרגיש מה קורה לבעל החיים, הטיפול לא יהיה יעיל. אנחנו מסתובבים בקליניקה עם מסכות שאנו מחליפים כל יום וכפפות שמחלפים אחרי כל מטופל. פעם הייתי קונה חבילת מסכות ב-30 שקלים, היום המחירים עלו בהרבה. בתחילת המשבר אנשים היו נכנסים לקליניקה ומבקשים מסכה והייתי נותנת, היום אני לא נותנת כדי שישארו לנו מספיק".


הווטרינרית שרון בראל ויילר (צילום: פרטי)

הווטרינרית שרון בראל ויילר (צילום: פרטי)


לדבריה, הנחיות משרד הבריאות צריכות להיות ממוקדות יותר. "לדעתי היה צריך להכניס לסגר את אוכלוסיות הסיכון ולתת לכל השאר להמשיך לחיות כרגיל במגבלות הגיוניות של ההתקהלות. לגבי בעלי החיים, הם לא נדבקים בנגיף שיש עכשיו והם גם לא יכולים להעביר אותו. היות והקורונה עמידה בסביבה זה יכול להיות להישאר על הפרווה שלהם".

"אני מרגישה ברת מזל שיש לי את היכולת לצאת ולעבוד", ממשיכה ומתארת בראל ויילר. "אני חושבת שזה ששלושת הילדים שלי רואים אותי יוצאת לעבודה והדברים בבית מתנהלים באופן שגרתי, זה מוסיף לתחושת הרוגע בבית. אני עצמאית 4 שנים ואני משלמת בכל חודש לביטוח לאומי, האמנתי שאקבל כיסוי כשאצטרך את זה, אני צריכה עכשיו ולא מקבלת את זה. לא היתה לי את התודעה שאני לא אקבל כלום חזרה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר