עדי מן, עיריית מודיעין מכבים רעות (צילומים: ריקי נחתומי, יפעת ראובן)
עדי מן, עיריית מודיעין מכבים רעות (צילומים: ריקי נחתומי, יפעת ראובן)

"העירייה תצטרך לבנות תוכנית יציאה ממשבר הקורונה"

חברת המועצה עדי מן, מחזיקת תיקי השוויון החברתי והגיל הרך, מדברת עם "כל העיר מודיעין" על גיבוש תוכנית יציאה מממשבר הקורונה: "צריך לראות איך מחזירים את התלמידים ואיך מדביקים את הפער של חומר הלימוד"

פורסם בתאריך: 6.4.20 08:30

ככל שמשבר הקורונה הולך ומתמשך נראה כי הצעד הבא בעיריית מודיעין, לצד משרדי ההמשלה, מחייב גיבוש תוכנית יציאה ליום שאחרי. "העירייה תצטרך לבנות תוכנית יציאה מהמשבר, זה משהו שמדובר עליו כבר עכשיו", אומרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" חברת המועצה עדי מן (שחר עושים חינוך), מחזיקת תיקי השוויון חברתי והגיל הרך וחברה בוועדה הסביבה. "נראה שהורדת הסגר תהיה בצורה הדרגתית כמו שהתחלנו, זה לא יהיה בבום".

"אנחנו מרגישים את המשבר בעבודת העירייה", אומרת מן, "הרבה עובדי עירייה יצאו לחל"ת, יש ירידה בתפעול ומצד שני עלייה בהוצאות אחרות. כולנו נמצאים באותו המעגל, כולנו נצטרך לשקם את עצמנו. אני מרגישה כאילו זה שם אותנו בקו האפס, תהיה בנייה מחדש בהרבה תחומים, חלקם גם לטובה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


מן מציינת כי יושם דגש על המצב הכלכלי הקשה של העסקים בעיר. "יש השפעה על העסקים בעיר שלא עובדים, כרגע הבעיה העיקרית שנצטרך להתמודד איתה אחרי המשבר היא העסקים. אחוז מאוד גדול של העסקים לא יכול לעבוד כרגע, למעט כאלה שמצליחים להחזיק את הראש מעל המים בשליחויות. יש המון עסקים שלא יכולים לתת את השירות שלהם במסגרת ההנחיות. אלה עסקים שמשלמים ארנונה, שכירות ומשכורות לעובדים. יש המון הוצאות ואפס הכנסות בתקופה הזאת. אנחנו מנסים להבין איך העירייה או אנחנו כחברי מועצה יכולים לעזור לעסקים פה כי הם חשובים לנו מאוד. במרבית הנושאים שנבחנו העירייה כמעט ולא יכולה לעשות כלום כי זה נופל כל הזמן על ענייני תקציב, העירייה לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה עם הכסף שיש לה, זאת משימה ברמת המדינה".

גם המצב החינוכי בבית הספר צפוי לעלות כחלק מהחזרה לשגרה. "יש את תלמידי התיכון שצריכים עכשיו ללמוד לבגרויות ולא פשוט בכלל לשבת וללמוד בבית בשלט רחוק, גם אם מדובר בבגרויות בהיקף מצומצם. בעניין החזרה של בתי הספר היסודיים – צריך לראות איך מחזירים את התלמידים ואיך מדביקים את הפער של חומר הלימוד. יהיו תלמידים שיהיה להם מאוד קל לחזור לשגרה ולהדביק את הפער, ויהיו כאלה שיותר יתקשו".

לצד הסגר המתהדק נדמה שיש לפחות מרוויחה אחת מהמצב – הסביבה. "יש הרבה פחות רכבים שנוסעים בכבישים, אין פקקים, אנשים משתמשים פחות בכלים חד פעמיים", מסבירה מן, "אבל אין לזה הרבה משמעות ארוכת טווח כי כשנחזור לשגרה זה ייהרס. כרגע יש שימוש מוגבר בכפפות שלא מתכלות. בסוף צריך לשמור על הבריאות שלנו ולהמשיך לחיות, אם שימוש בכפפות הוא חלק מהשמירה עלינו אז נשתמש, כמובן ש לא צריך לזרוק אותם על הכבישים ומחוץ לסופרים כמו שראיתי שקורה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר