חנות "אופטיק בתיק" (צילום: פרטי)
חנות "אופטיק בתיק" (צילום: פרטי)

מכת הקורונה על הכלכלה המקומית – התרסקות גם בענף האופטיקה

למרות שמדובר בעבודה חיונית - גם ענף האופטיקה סופג מכה כלכלית קשה - התורים לבדיקות ראייה בוטלו והמכירות צנחו. אברהם בן שטרית, מבעלי "אופטיק בתיק" בקייזר: "אני לא יודע לכמה יספיקו לי הרזרבות, אולי לחודש-חודש וחצי"

פורסם בתאריך: 3.4.20 07:43

משבר הקורונה פוגע בצורה אנושה בעסקים הקטנים והבינוניים, שסובלים ממצוקה כלכלית קשה. למרות היותם חיוניים גם ענף האופטיקה סופג מכה פיננסית. המכירות התרסקו והתורים לבדיקות בוטלו בשל הנחיות משרד הבריאות.

אברהם בן שטרית, 48, תושב שכונת הפרחים, מבעלי "אופטיק בתיק" במרכז קייזר, מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "האופטיקה עכשיו כמעט סגורה, הפסקנו 89 אחוז מהעבודה. אנחנו נחשבים חיוניים ולכן מותר לי לפתוח אבל קשה לשמור על המרחק. יש לי 3 עובדים נוסף אלי, כולם בחל"ת, הם מפחדים להידבק. אני לא יכול לחייב אותם. וכמובן ההוצאות נמשכות כרגיל, התשלומים לספקים ממשיכים לרדת, המשכורות לעובדים יורדות גם. אני מושך כסף ששמתי בצד. דיברתי עם משכיר החנות שלי וחילקנו את התשלומים. הפסדנו המון כסף, 90-80 אלף שקל רק בחודש הזה. אני לא יודע לכמה יספיקו לי הרזרבות, אולי לחודש-חודש וחצי – ואז אולי אני ייפול".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"אני הולך לעשות הכל כדי שהעסק לא יסגר", מדגיש בן שטרית, "אני מנסה לתת שירות לאנשים שצריכים", אומר בן שטרית, "כרגע אי אפשר לעשות כלום, בדרך כלל אנחנו עושים בדיקות, מכירות משקפיים ועדשות מגע, אי אפשר לעשות את כל זה עכשיו. כרגע יש רק פניות דחופות, עדשות, מסגרת שנשברה. אפשר להגיע לחנות עכשיו רק בתיאום מראש לפי הצורך או שאני מגיע לאנשים ולוקח מהם את מה שנשבר ומתקן, רוב העבודה היא בדיקות והכל בוטל. כשהתחילה הקורונה אנשים ביקשו תורים לבדיקה עבור עדשות מגע, בדיקה שנעשות עם מרחק מאוד קצת בינינו לבין הלקוח, אמרתי להם חבר'ה אני לא רוצה לסכן את הבריאות, בואו נחכה שזה יעבור".


אברהם בן שטרי, בעלי חנות האופטיקה (צילום: פרטי)

אברהם בן שטרית (צילום: פרטי)


לדבריו, הנחיות משרד הבריאות לא מספיקות. "אני לא חושב שזה יותר מידי, יכול להיות שהיה צריך לעשות סגירה לפני ולשחרר מוקדם יותר, יש הרבה אנשים בחוץ, זה לא רציני".

"אני מנסה לשמור על האווירה הטובה בבית", ממשיך ומתאר בן שטרית את המצב הקשה, "אני לא בטוח שכולם מצליחים לעשות את זה. חנות האופטיקה מפרנסת את המשפחה שלי, זה 70 אחוז מההכנסות בבית. אם המשכורת שלי לא נכנסת, יהיה באלגן. כעצמאי, אף אחד לא מנסה להיות עשיר, אין לי ימי מחלה, אין לי דמי אבטלה, המצב שלנו בתור עצמאיים מאוד בעייתי. זה לא שאנחנו לא רוצים לשלם, אין עם מה. עליתי לארץ לפני 12 שנה, זה הבייבי שלי, שמתי את כל החיים שלי בפנים. יהיה קשה לי לסגור, אני לא סופר מן, זה לא פשוט".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר