האכלת חתולים בימי קורונה (צילומים: פרטי)
האכלת חתולים בימי קורונה (צילומים: פרטי)

מבצע להצלת חתולי הרחוב בזמן משבר הקורונה: "גם עבורם זו שעת חירום"

אוהבי החתולים במודיעין מבקשים מהעירייה לסייע להם בהאכלת חתולי הרחוב, שלטענתם מורעבים בימים אלה בשל סגירת המסעדות שהאשפה שלהן היו מקור מזון מרכזי עבורם: "החתולים מתחננים לחמלה ולמזון"

פורסם בתאריך: 12.4.20 16:17

הזנחת החתולים במודיעין בצל הקורונה: בעקבות הגבלות משרד הבריאות וגופי הממשלה שלא לפתוח את המסעדות ועסקי המזון, אוהבי החתולים בעיר מודאגים וחוששים לחתולי הרחוב שהפכו למורעבים. חלקם קוראים לעירייה לסייע בחלוקת מזון לחתולים בתקופה זו.

"החתולים סובלים מרעב כי הם היו אוכלים משאריות בתי המזון והמסעדות", מספרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" אוה אהרונוף, נציגת קבוצת מאכילי חתולים בעיר מודיעין, ופעילה למען כלל בעלי החיים בעיר. "הבעיה התחילה כשהמסעדות ושאר עסקי המזון בכל המרכזים והקניונים נסגרו. אנשים שהיו אוכלים פיצה וזורקים את השאריות לפח – החתולים היו ניזונים מזה, וגם כל האשפה של המסעדות. עכשיו אין לחתולים מה לאכול".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


אנחנו כ-100 מאכילי חתולים בעיר, קבוצה מאוד גדולה", מוסיפה ואומרת אהרונוף. "בעקבות המצב פנינו לשחר מי-און, מחזיק תיק בעלי החיים בעירייה, שיציף את הבעיה ויפנה לגורמים הרלוונטיים. הוא הגיש בקשה לדיון בנושא ולא התייחסו בעירייה. ואני גם פניתי באופן אישי לכל חברי המועצה ולראש העיר חיים ביבס, על מנת שיעלו את הנושא וביקשתי לדעת מה דעתם, חלקם בחרו לא לענות ולהתייחס זה כולל את ראש העיר וחלק אמרו לי שיחשבו על זה. בסוף הוחלט לא לממן את עלויות המזון ולמעשה מאז אנחנו אלה שסוחבות את הוצאות האוכל של החתולים".

"החתולים האלה הם חתולי קהילה ששייכים לעיר, ולעירייה יש מחויבות אליהם", מבהירה אהרונוף. "לנו כמאכילים יש את הפינות הקבועות שלנו לחתולים, אבל לשאר החתולים אין מקורות מזון ואין פחי אשפה. כל הפחים סגורים בחדרים ואין אוכל ברחוב שיוכלו להזין את עצמם ממנו. אני גם ככה מממנת אוכל ל-70 חתולים מהכיס שלי, כאשר העלות הינה 2,000 שקל בחודש, ועכשיו אני צריכה לקחת על עצמי מקומות נוספים עם חתולים שהעירייה מחויבת להאכיל – אלו לא חתולים שלי, אלה חתולי העירייה".

"יש המון רשויות מקומיות שהכניסו את היד לכיס בנושא הזה", אומרת אהרונוף. "מדובר בתקציב בסביבות 5,000 שקל וזה סכום פעוט יחסית, אני חושבת שמן הראוי להקצות לזה משאבים כמו שבתל אביב, בראשון לציון, בצפת ובירושלים ועוד ערים לקחו על עצמם את הנושא הזה – רק במודיעין לא רוצים להאכיל ולא נרתמו למטרה הזאת. החתולים מתחננים לחמלה ולמזון. גם עבורם זו שעת חירום, אנחנו רוצים שהעירייה תושיט את היד למענם, הם חלק מהאוכלוסייה הקיימת".

חבר המועצה ומחזיק תיק בעלי החיים שחר מי-און (יש עתיד) מתייחס לטענות ומוסר כי "בישיבת ההנהלה שנערכה בחודש שעבר ראש העיר חיים ביבס הבטיח שהווטרינר העירוני ייקח את האחריות על החתולים. אני בתור מחזיק תיק בעלי החיים אוודא שלוקחים אחריות על החתולים. יש כאן קהילה גדולה של מאכילי חתולים וצריך להזין אותם, ובמידת הצורך אני אעלה את הנושא שוב בישיבת המועצה הקרובה. העירייה נמצאת במצב שכל האירועים החברתיים בוטלו בעלות של שני מיליון שקלים, אז אפשר להקצות כמה אלפי שקלים להאכלת החתולים – מדובר בבעלי חיים וצריך לדאוג להם, אי אפשר להתעלם מהם בשגרה הזאת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר