יולי אלנתן, מאפרת כלות, נפגעה ממשבר הקורונה (צילום: פרטי)
יולי אלנתן (צילום: פרטי)

הפגיעה הכלכלית בתחום איפור הכלות: "אין הזמנות היום וגם אין הזמנות איפור לקיץ"

מאפרת הכלות ממודיעין יולי אלנתן מספרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" על הפגיעה הכלכלית הקשה בשל משבר הקורונה בתקופה שאמורה להיות עמוסה בחתונות, כשגם ההזמנות לעונת הקיץ לא ממהרות להגיע: "הכלות חוששות, לא יודעות מתי זה ייגמר"

פורסם בתאריך: 1.4.20 14:09

התקופה שלפני פסח היא אחת הלוהטות לחגיגות חתונות – בימים שבשגרה בעלי אולמות האירועים עובדים כמעט ללא הפסקה, לצידם התקליטנים, הקייטרינג וכך גם מאפרות הכלות. משבר הקורונה שפגע קשות בעסקים הקטנים והבינוניים הוביל למכה פיננסית גם למאפרות, שלא מורשות לעבוד על מנת לשמור על תקנות משרד הבריאות לשמירת מרחק של שני מטרים אחד מהשני.

"חודש מרץ היה אמור להיות עם המון הזמנות, בלי יום אחד פנוי, שיא עונת החתונות", מספרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין", יולי אלנתן, 37, תושבת שכונת מוריה, שהקימה לפני כחמש שנים את "Yulie – Hair & Makeup". "עכשיו העסק שלי סגור מה-11.3. אני עובדת לבד, בדרך כלל אני מאפרת כלות, אימהות ומלוות, אבל ברגע אחד הכל בוטל. זה מאוד קשה מבחינה כלכלית, זאת פגיעה של עשרות אלפי שקלים, אני תלויה במשכורת הזאת. חיי היום יום שלי מתבססים על המשכורת הזאת – אני צריכה לשלם את הוצאות הבית והעסק מהכסף הזה", מסבירה אלנתן. "אני מקווה שהעסק לא ייסגר. למזלי, יש לי מרווח נשימה של כמה חודשים, מזל שחסכתי ושמתי כסף בצד, אחרת לא הייתי יודעת מה לעשות אבל זה יגמר מתישהו. זה מטורף. לא ציפיתי לזה בכלל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


יולי אלנתן, מאפרת כלות, נפגעה ממשבר הקורונה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


אלנתן מספרת כי לא מגיעות אליה הזמנות אפילו לא לעונת הקיץ. "אף אחד לא יודע כרגע מה יהיה, הכלות חוששות אפילו מלהזמין איפור לקיץ", היא אומרת. "הן רוצות לקבוע תאריך חדש, אבל הן לא יודעת מתי זה ייגמר. הזמנתי מראש לעונה כמויות של תוספות שיער, לא חשבתי שתהיה קורונה ואני תקועה עכשיו עם סטוקים של תוספות שיער".

"אני מקווה מאוד לקבל סיוע מהמדינה", מוסיפה ואומרת אלנתן. "אם אני לא אקבל עזרה מהמדינה  העסק שלי עלול לקרוס. כך או כך, אחרי משבר שכזה איפור לכלה ייחשב למותרות. אני לא יודעת איך העסק שלי ייראה אחרי המכה הזאת. עד עכשיו איפור כלה היה חובה, מאסט, כעת כשלכולם קשה ויש המון מובטלים, יכול להיות שזה לא יחזור למה שזה היה פעם, ייקח המון זמן".

אלנתן, נשואה ואמא לשני ילדים, מוסיפה ומספרת כי בימים אלו היא לפחות משתדלת להנות מזמן איכות עם ילדיה. "לפחות כיף בבית. אני נהנית עם הילדים. סוף סוף יש לי חופש", היא מציינת את חצי הכוס המלאה. "אני כל הזמן עובדת – מהבוקר ועד הערב, עכשיו יש לי זמן איכות איתם, מכירים את המשפחה מחדש. אז כן, יש יתרונות בזה. לצד זה אני מאוד מתגעגעת לעבודה. אני מחכה כבר ליום שבו אוכל לחזור לעסק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר