סגן ניצב אלעד קליין, מפקד תחנת משטרת מודיעין, תחנת המשטרה החדשה בעיר (צילומים: דוברות משטרת ישראל)
סגן ניצב אלעד קליין, מפקד תחנת משטרת מודיעין, תחנת המשטרה החדשה בעיר (צילומים: דוברות משטרת ישראל)

המאבק בקורונה – מפקד תחנת משטרת מודיעין: "תפסנו תושבים שהפרו את כללי הבידוד"

בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מספר סנ"צ אלעד קליין כי עד כה הם בדקו מאות תושבים שמחויבים להיות בבידוד, ומוסיף: "יש הרבה יותר מדי אנשים ברחובות - חייבים לגלות יותר אחריות אישית ולהיות יותר בבתים"

פורסם בתאריך: 25.3.20 07:38

לקראת ההחמרה הנוספת בהנחיות משרד הבריאות שאישרה הלילה הממשלה – במשטרת מודיעין נערכים לאכיפתן. בשיחה עם "כל העיר מודיעין", מספר מפקד התחנה סגן ניצב אלעד קליין, על הניסיון לשמור על בריאות הציבור ועל סמכויות השוטרים לקנוס את מפרי ההנחיות.

"המצב עכשיו עם הקורונה זה כמו בשעת מלחמה", מתאר סנ"צ קליין. "אנחנו מאמינים שהפתרון לנצח את הקורונה זה לא המשטרה אלא המשמעת האזרחית. תפקיד המשטרה הוא לתת תזכורות למשמעת, בעיקר בהסברים לציבור, והיכן שצריך גם באכיפה, מכיוון שלא כולם ממושמעים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


סנ"צ קליין מתאר את המצב ברחובות מודיעין: "באחד הפעמים השבוע, כשחזרתי מסיבוב ברחבי מודיעין, מצד אחד הרחובות היו הרבה יותר ריקים, וגם החנויות, מצד שני עדיין רואים הרבה מאוד אנשים שמסתובבים בחוץ. מי שבחוץ לא בהכרח מפר חוק, אבל סך הכל, יש הרבה יותר מדי אנשים ברחובות. התושבים חייבים לגלות יותר אחריות אישית ולהיות יותר בבתים".


שוטרי תחנת מודיעין (צילום: דוברות משטרת ישראל)

שוטרי תחנת מודיעין (צילום: דוברות משטרת ישראל)


כיום יש אלפי תושבים שנמצאים בבידוד במודיעין – המוקד שכונת אבני חן (קייזר). המשטרה אוכפת היום אנשים שמפרים את הבידוד ויוצאים לרחוב – השיטה: ביקורי פתע של שוטרים בבית ובדיקה באמצעות רחפן שעולה למרפסת של התושב. במידה והוא לא בבית השוטרים רשאים לחלק לו קנס בסך 5,000-3,000 שקלים על סכנה של בריאות הציבור.

עד כה ביצעה משטרת מודיעין "מאות בדיקות למחויבי בידוד – כמעט כולם הקפידו על הכללים", מספר סנ"צ קליין. "יש רק כמה תושבים בודדים שתפסנו שהפרו את כללי הבידוד. לא היו הרבה קנסות, למרות שהיתה פעילות ניטור רחבה".

"אנחנו מקבלים מאגר של כל מי שמחויב להיות בבידוד במודיעין", מסביר סנ"צ קליין. "מי שאמור להיות בבידוד ולא הכריז על זה במשרד הבריאות – אנחנו מוסמכים לתת לו קנס מינהלי של 3,000 שקלים. בנוסף, אדם שצריך להיות בבידוד ונתפס מסתובב בחוץ, עלול לקבל קנס של 5,000 שקלים. בהתקהלות של למעלה מעשרה אנשים – בשלב הראשון אנחנו מנסים לדבר ולהסביר", ממשיך ומתאר קליין. "למי שלא רוצה להבין, אנחנו מוסמכים לתת קנס של 5,000 שקלים. בסך הכל תושבי העיר אדיבים ומבינים אותנו, הם יודעים שמטרתנו אינה להטיל קנסות אלא לעזור למשרד הבריאות לשמור על בריאות הציבור".

מה לגבי אכיפת עסקים לא חיוניים שפתוחים בניגוד להנחיות משרד הבריאות?
"זה קצת יותר מסובך", מציין סנ"צ קליין, "אנחנו מנסים להיות עדינים, אבל לא נתפשר על בעל עסק שלא מממש את אחריותו כלפי הציבור ועובר על ההנחיות".

בנוסף, סנ"צ קליין מזהיר מפני תופעה חדשות הכזב: "מטריד את כל האוכלוסייה, ואותנו, הנושא של ה'פייק ניוז' ברשתות החברתיות. זה יוצר אנדרלמוסיה ואפילו פגיעה באנשים. למשטרת ישראל יש יכולות להתחקות אחר המפיצים, ובהקשר הזה אנחנו לא סובלניים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר