בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

כלכלת קורונה: קריאה לדחות את תשלום הארנונה במודיעין

בעקבות משבר הקורונה, שהוביל עובדים רבים לצאת לחל"ת ואחרים להיות מפוטרים - חבר ועדת הכספים בעירייה שחר מי-און קורא לראש העיר חיים ביבס, "לבקש משר הפנים, לדחות את תשלומי הארנונה הפרטיים בחודשיים"

פורסם בתאריך: 29.3.20 08:11

בעקבות התפשטות הנגיף, תושבים רבים בישראל וגם במודיעין הוצאו לחל"ת, אחרים איבדו את מקום עבודתם – לפי נתוני הביטוח הלאומי ישנם למעלה מ-800 אלף דורשי עבודה בישראל. בשבוע שעבר עלתה קריאה מתושבים במודיעין הצעה לפיה יש לבטל את תשלום הארנונה לבתים פרטיים בשלוש החודשים הקרובים. לדברי חבר המועצה שחר מי-און (יש עתיד), חבר ועדת הכספים, ההצעה לביטול הארנונה לא אפשרית, אך תיתכן דחייה בתשלומי הארנונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"אני קורא לראש העיר חיים ביבס לבקש משר הפנים לדחות את תשלומי הארנונה הפרטיים בחודשיים", מצהיר מי-און. "לאור המצב שהולך ומתמשך, צריך למצוא דרכים להקל על התושבים. אפשר להקל קצת, זאת רק דחייה ולא אי תשלום, אבל זה יספק לתושבים אוויר לנשימה, לפחות לחודשיים".

מי-און מספר על המציאות שבגללה יש לדחות את תשלום הארנונה לתושבים: "אנשים לא עובדים, קיבלו חופשה ללא תשלום ולא מכניסים פרנסה הביתה, גם עצמאיים לא עובדים. תושבים נדרשים לשלם משכנתא, שכירות ותשלומים נוספים. אנחנו לא במצב רגיל, אנחנו במצב חירום, משקי הבית יקרסו אוטוטו".


שחר מי-און (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

שחר מי-און (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


לדברי מי-און, ההצעה על דחיית תשלומי הארנונה עלתה לדיון, ונדחתה: "העלתי את ההצעה הזאת בפורום ראשי סיעות ונדחתי על הסף. חברי המועצה התנגחו בי בטענה שיש ירדה כללית בהכנסות. אני יכול להבין את ראש העיר שלא רוצה לגרור את העיר לגירעון, אבל יש כספים שהשתחררו מביטול אירועים, ואפשר להשתמש בהם לצורך הדחייה הזאת".

חשוב לציין כי דחיית הארנונה מחייבת אישור של משרד הפנים, על כך אומר מי-און: "העירייה תלויה בהחלטת משרד הפנים בעניין הזה, בדומה להחלטה שהתקבלה בנוגע לעסקים שנאלצו להיסגר ויקבלו דחייה בארנונה".

במקביל להצעתו של מי-און, עלתה קריאה בקבוצות פייסבוק במודיעין לביטול הארנונה. פוסט בו נכתב: "עצומה! אנו דורשים מהעירייה לא לשלם ארנונה בשלושת החודשים הקרובים" קיבל 850 תגובות. מי-און מסביר כי גם החלטה על ביטול הארנונה, לא נמצאת בסמכות העירייה בלבד: "ראש העיר לא יכול להחליט שהוא לא גובה ארנונה, זה מס חובה של המדינה. זאת קודם כל צריכה להיות החלטה של המדינה, כל הנחה מהסוג הזה חייבת חוק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר