הסניף החדש של מורדן בר במע"ר (צילום: מורדן בר)
הסניף החדש של מורדן בר במע"ר (צילום: מורדן בר)

בעלי המורדן בר ל"כל העיר מודיעין": "כשנחזור לעבוד – אני לא יודע מאיפה יהיה לנו כסף לשלם ארנונה, שכירות ומשכורות"

אור לב, מבעלי 'מורדן בר' במודיעין, מספר כי את הסניף בליגד הוא סגר והסניף החדש במע"ר מציע רק משלוחים - אך החשש האמיתי שלו הוא ליום שאחרי הקורונה: "אין לבעלי העסקים הכנסה, זה לא שפתאום בחודש מאי יהיה לנו כסף לשלם ארנונה"

פורסם בתאריך: 19.3.20 17:40

הפגיעה הקשה בענף המסעדנות עלולה לעלות ביוקר – החשש הגדול הוא כי גם לאחר משבר הקורונה מסעדות רבות לא יחזיקו מעמד ויקרסו. רק לפני כחודש פתחו בעלי "מורדן בר" במודיעין סניף חדש במע"ר, לצד הסניף הוותיק שפעל בליגד סנטר. מאז הנחיית משרד הבריאות על סגירת מסעדות במורדן בר החליטו להפעיל סניף אחד בלבד וגם הוא כמובן מציע רק משלוחים. כ-50 עובדים במורדן בר הוצאו לחל"ת.

אור לב, מבעלי 'מורדן בר' במודיעין, מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "הסניף בליגד סנטר סגור. כ-50 עובדים שעבדו במורדן בר בליגד סנטר יצאו לחל"ת. אפשר להגיד שלמזלנו בדיוק לפני חודש פתחנו סניף חדש במע"ר החדש במודיעין, ורוב המטרה שלו מתבססת על משלוחים וטייק אווי, וזה מה שמציל אותנו עכשיו ועוזר לנו להרים את הראש מעל המים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


הסניף החדש של מורדן בר במע"ר (צילום: מורדן בר)

הסניף החדש של מורדן בר במע"ר (צילום: מורדן בר)


"אופציית המשלוחים זה הדבר היחידי שנותן לנו לשרוד בערך עוד חודש-חודשיים, לפני שגם אנחנו נצא לחל"ת", מוסיף ואומר לב. "אני מאמין שיש הרבה מסעדות ועסקים שלא יצליחו לקום מחדש בסיום המגיפה, לפחות 10 אחוז מהעסקים שסגרו בגלל נגיף הקורונה לא יפתחו מחדש, כי הם לא יוכלו".


הסניף החדש של מורדן בר במע"ר (צילום: מורדן בר)

הסניף החדש של מורדן בר במע"ר (צילום: מורדן בר)


לדברי לב, הנזק הכלכלי מוערך באלפי שקלים לחודש, ומלבד תשלומי ארנונה ושכירות, מדובר במשכורות של עובדים רבים וספקים בעלי התחייבויות כלכליות, שנפגעו בשל המצב. "הנזק הכלכלי מתבטא בסביבות 100 אלף שקל בחודש", מציין לב. "וזה עוד שהמקום שלנו סגור לגמרי בליגד סנטר. מדובר בשכירות, דמי ארנונה, דמי ניהול, תשלומי ספקים ועוד. בנוסף, יש הרבה עובדים שיש להם הוצאות רבות, כמו: תשלומי שכירויות, לפרנס משפחות ועוד, זה לא נגמר. כשאני חושב מה יקרה בעתיד. כשנחזור לעבוד – אני לא יודע מאיפה יהיה לנו כסף לשלם ארנונה, שכירות ומשכורות".

"גם אם ידחו את הארנונה אין לבעלי העסקים הכנסה", מסכם לב. "זה לא שפתאום בחודש מאי יהיה לנו כסף לשלם ארנונה. לדעתי, עסקים שממש נסגרו חייבים לבטל את תשלום הארנונה שלהם, מכיוון שהם לא פעלו וייצרו עבודה שמצריכה שירותי ארנונה – משלמים ארנונה עבור שירותים שמקבלים. לאחר חורף קשה כולנו חיכינו לאביב וקיבלנו קורונה, העיקר שזה יחלוף במהרה ובבריאות טובה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר