קורונה, מסוף התחבורה הציבורית במודיעין (צילום:מוטי מילרוד, חורחה נובומינסקי)
קורונה, מסוף התחבורה הציבורית במודיעין (צילום:מוטי מילרוד, חורחה נובומינסקי)

נשמעים להוראות: מודיעין בצמרת הערים שצמצמו את הנסיעות בתחבורה הציבורית

תושבי מודיעין נענו להנחיה לצמצם את השימוש בתחבורה הציבורית, מחשש להתפשטות הקורונה; בתחתית רשימת הערים - בני ברק, שתושביה צמצמו את נסיעתם בתחבורה הציבורית ב-10 אחוזים בלבד

פורסם בתאריך: 18.3.20 17:24

משרד התחבורה פרסם לפני זמן קצר את נתוני השימוש בתחבורה הציבורית, של תושבי הערים והאזורים השונים בישראל, מהיום רביעי. מהנתונים עולה: תושבי מודיעין צמצמו ב-90 אחוזים את השימוש בתחבורה הציבורית, מה שמציב את העיר במקום השני, אחרי אזור הנגב, ובדומה למודיעין עילית השכנה ולרהט שבנגב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בעקבות התפרצות הקורונה הנחה משרד הבריאות לצמצם את השימוש בתחבורה הציבורית עד כמה שאפשר. כמו כן, קווי אוטובוסים בינעירוניים בוטלו, לצד ההחלטה להפסיק את התחבורה הציבורית בשעות הערב ובסופי בוע.

לפי הנתונים שפרסם היום משרד התחבורה, תושבי אזור הנגב צמצמו את השימוש בתחבורה הציבורית ביותר מ-90 אחוזים – נתון שמציב אותם במקום הראשון. מייד אחריהם, עם צמצום של כ-90 אחוזים בשימוש בתחבורה הציבורית, נמצאים תושבי הערים מודיעין, מודיעין עילית ורהט.

בהודעה שפרסם משרד התחבורה נאמר כי "מרבית נוסעי התחבורה הציבורית נשמעו לקריאה שלא לנסוע בתחבורה הציבורית. ברחבי הארץ נרשמה ירידה דרסטית במספרי הנוסעים בהשוואה ליום רגיל".


תחנות אוטובוס במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

תחנות אוטובוס במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


בהמשך הרשימה מופיעים תושבי אזור השרון ובקעת אונו, שצמצמו את נסיעתם בתחבורה הציבורית ב-85 אחוזים לערך. בנוסף, באזור גוש דן, צמצמו התושבים את שימושם בתחבורה הציבורית ב-60 אחוזים לערך ובירושלים ב-50 אחוזים לערך. בתחתית הרשימה נמצאים תושבי בני ברק, אשר צמצמו את נסיעתם בתחבורה הציבורית ב-10 אחוזים לערך בלבד.

ממשרד התחבורה נמסר בנוסף כי "הוחלט שלא לצמצם תדירות של קווים פעילים, על מנת שלא ליצור עומסים בקווים הפעילים". וכן כי "במוקדי השירות הטלפוני חלה מהבוקר עלייה של 200 אחוזים במספר השיחות הנכנסות".

בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מתייחס אור גרינפלד, פעיל חברתי העוסק בשיפור ובעידוד התחבורה הציבורית במודיעין, לנתונים ואומר כי "במודיעין לכל משפחה יש רכב ואפילו שניים. ברור לכולם שבתקופה הזו של הקורונה הנסיעה בתחבורה הציבורית אינה מומלצת, אבל עדיין אנשים נוסעים. הצמצום בשימוש כעת הוא טוב ואני תומך בלעודד את זה. גם אני לא משתמש כרגע בתחבורה הציבורית כי אנחנו שומרים על עצמינו. אי אפשר לדעת מאיפה הנגיף יתקוף".


אור גרינפלד (צילום: גיא צ'רקוב)


גרינפלד ממשיך ואומר כי "עדיין יש אנשים שמשתמשים בתחבורה הציבורית ואנחנו, בקבוצת "הקו האדום", שתומכים בנוסעי התחבורה הציבורית, כאן בשבילם. אנחנו מודיעים על שינוי וביטול קווים ומוקד הפניות עדיין פתוח. אם יש צורך עדיין אפשר להשתמש בתחבורה הציבורית, כל עוד לא סוגרים את הדבר הזה כליל. אני לא אומר להשתמש בתחבורה הציבורית אבל מי שצריך את להשתמש בזה – זה קיים, ובקבוצת הקו האדום אנחנו עדיין זמינים לכל שאלה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר