בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

משבר הקורונה: עיריית מודיעין מצמצמת פעילות

מבתי הספר והיכל התרבות ועד לקניונים - לפי הודעת העירייה: שירותים ומוסדות רבים בעיר מפסיקים את פעולתם באופן גורף, שירותים אחרים ניתנים באופן חלקי בלבד. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 17.3.20 07:21

עיריית מודיעין הודיעה אתמול על שורה של שינויים בפעילות אגפי העירייה השונים. בעקבות הנחיות משרד הבריאות להימנע מהתקהלות של יותר מ-10 אנשים במקום אחד, עיריית מודיעין וכן עסקים ומוסדות אחרים בעיר, עוברים למתכונת חלקית או נסגרים לחלוטין.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


לפי העירייה, בבניין העיירה יעבדו רק עובדים חיוניים. העובדים אשר ימשיכו לעבוד הם עובדי תשתיות, ביטחון, תברואה וניקיון. במקביל לא תהיה קבלת קהל אך יהיה אפשר לקבל מענה טלפוני מהעירייה בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 8:00 עד 16:00. כמו כן, ניתן לערוך פניות מקוונות ולקבל שירותים שונים באמצעות אתר העירייה והטלפונים מפורטים גם הם באתר, בהתאם לשירות המבוקש. שירותים אלה כוללים, בין היתר, תיק תושב, ספרייה דיגיטלית עם אלפי ספרים להשאלה, אתר הנדסי המאפשר משלוח מסמכים באופן דיגיטלי, GIS מערכת ייעודי קרקע, תשלומים מקוונים ועוד. ניתן גם לפנות אל המוקד העירוני, בפנייה מקוונת באתר העירייה, מעבר למענה הטלפוני הרגיל, הניתן 24 שעות ביממה כל השבוע.

עוד לפי העירייה, כל מוסדות החינוך הפסיקו לפעול מיום 15.3, ללא קשר למספר הילדים במסגרת. בכלל זה נסגרו מסגרות החינוך המיוחד, מעונות היום, המשפחתונים, הקייטנות והצהרונים. ממנהל החינוך נמסר כי יינתן מענה באמצעות פניות מקוונות וכן מענה טלפוני. כך גם לגבי השירות פסיכולוגי חינוכי אשר ייתן מענה טלפוני ומקוון, וכן יפעיל במידת הצורך, קו חם לתמיכה בתלמידים, הורים וצוותים חינוכיים. עוד נמסר ממנהל החינוך כי ועדות האפיון והזכאות ימשיכו לפעול אך במתכונת פשוטה, והודעה על כך תימסר להורים באופן פרטי, ממחלקת צרכים מיוחדים בעירייה.

בנוסף, עיריית מודיעין מסרה כי במחלקת קידום ורישוי עסקים וכן, בשירות הווטרינרי אין קבל קהל. כתוצאה מכך, לא יינתנו חיסונים כנגד כלבת ויינתן מענה לפניות דחופות באמצעות המוקד העירוני. בתחום התברואה, ממשיך אגף שפ"ע לפעול כרגיל – לפנות אשפה, גזם ומיכלי מחזור, על פי הימים הקבועים באתר העירייה, וכן לנקות את המרחבים הציבוריים ומוסדות הציבור, לא כולל מוסדות החינוך אשר כאמור סגורים עד להודעה חדשה. בנוסף, מחלקת גנים ונוף, תמשיך בטיפול ותחזוקה של הפארקים והגינות.

על פי העירייה, מרכז הצעירים, מתחמי הנוער, פעילויות תנועות הנוער וארגוני הנוער, לא יפעלו עד להודעה חדשה. כמו כן, שירותי ההסעות של "מודיבוס", ממודיעין לתל אביב ובחזרה, בוטלו. עובדי הנוער עומדים לרשות בני הנוער בעיר לשיחות טלפון פרטניות בטלפון – 08-9751182. כמו כן, בני נוער מוזמנים להתעדכן בעמוד האינטסגרם של הנוער @noar.modiin וכן בקבוצות הוואטסאפ בטלפון 050-2129057.

בתחום שירותי הדת נמסר מהעירייה כי מקוואות הנשים יהיו פתוחים בהתאם להנחיות. המשמעות היא שהמקווה לא יאכלס יותר מעשר טובלות בזמן נתון. אין להתקהל ברחבת הכניסה וההמתנה, יש לשמור מרחק של שני מטרים מהבלניות. לאישה בבידוד אסור להגיע למקווה, כולל מי שחזרה מחו"ל ב-14 הימים האחרונים. עוד נמסר כי מקוואות הגברים יהיו סגורים עד להודעה חדשה.

לגבי בית העלמין בעיר, על פי ההנחיות לא תתקיים הלוויה ובה יותר מעשרה אנשים, כולל צוות בית העלמין. כמו כן, משתתפי ההלוויה יעמדו במרחק שני מטרים אחד מן השני.

עוד מסרה העירייה: אגף תכנון והנדסה, לא יקיים קבלת קהל, אך מרבית הפעולות הנדרשות נמצאות באופן ממוחשב באתר ההנדסה ומטופלות על ידי עובדי האגף. http://modiin.complot.co.il/Pages/default.aspx .

כמו כן, ניתן לפנות בפניות מקוונות המפורטות באתר. עוד נמסר כי ועדת תכנון ובניה תפעל במתכונת מצומצמת עד 10 אנשים, בהשתתפות חברי המועצה החברים בוועדה ואנשי מקצוע. כאשר במידת הצורך, תתקיים שיחת ועידה עם שאר המשתתפים.


חשש מהתפרצות הקורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


לפי העירייה, באגף השירותים החברתיים, כל המסגרות הטיפוליות ומסגרות הפנאי לא יפעלו. יינתן שירות טלפוני וסיוע לכל הלקוחות באגף באמצעות המוקד העירוני 089726020 או בטלפון 0732326444. העובדים הסוציאליים יעמדו בקשר טלפוני שוטף עם לקוחות האגף וניתן יהיה ליצור איתם קשר לכל צורך או סיוע שיידרשו.

פעילויות הפנאי הכוללות את רשת הספריות הציבוריות, מרכז הספורט העירוני והחוגים, החוגים של עמותת סחלבים, היכל התרבות מודיעין ופעילויות לאזרחים הוותיקים מבוטלות עד להודעה חדשה. זאת במקביל לסגירת בתי קולנוע, קניונים (למעט מרכולים ובתי מרקחת), דיסקוטקים, ברים, פאבים ומסעדות, אולמות אירועים, אתרי מורשת. באתר העירייה ניתן להיכנס לספרייה הדיגיטלית, המציעה אלפי ספרים להשאלה ישירות מן המחשב – https://www.modiin.muni.il/ModiinWebSite/ArticlePage.aspx?PageID=464_445

העירייה הודיעה גם כי השיטור העירוני יחד עם משטרת מודיעין, יסייע בכל מה שקשור לצורכי השעה, במקביל לעבודתו שבשגרה. כמו כן, ממליץ משרד הבריאות להימנע ככל הניתן משימוש בתחבורה הציבורית, וכן להימנע מנסיעה של יותר משני אנשים ברכב.

ראש העיר חיים ביבס מסר כי "זוהי תקופה מאתגרת עבור כלל אזרחי המדינה, וכמובן, עבור התושבים היקרים שלנו. אך יחד עם המורכבות ואי הנוחות הנגרמת משיבושי שגרת החיים אליה אנו מורגלים, יש לכל אחד ואחת מאיתנו הכוח לבלום משמעותית את התפשטות נגיף הקורונה. זאת באמצעים פשוטים של שמירה על היגיינה, על פי הנחיות משרד הבריאות, וגילוי אחריות חברתית כלפי הסובבים אותנו. העירייה תמשיך לספק שירות מיטבי בהתאם להנחיות עבור התושבים, רבים מן השירותים ניתנים לביצוע מהבית, ולסייע בכל הנדרש ואנו ערוכים בהתאם. אני מאחל לכולנו בריאות שלמה וחזרה לשגרה במהרה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר