חשש מהתפרצות הקורונה, הרב רייף (צילום: תיעוד מבצעי מד"א, פרטי)
חשש מהתפרצות הקורונה, הרב רייף (צילום: תיעוד מבצעי מד"א, פרטי)

הרב מאבני חן שאובחן חולה בקורונה ל"כל העיר מודיעין": "ישנם עשרות מבודדים מהקהילה שלנו, אף אחד לא בלחץ"

בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מהמתחם המבודד בשערי צדק מספר הרב אלי רייף משכונת אבני חן על הגילוי כי הוא ואשתו וחבר נוסף בקהילה חולים בקורונה, ועל ההתמודדות עם המצב: "זאת שעה שמאפשרת לחברה לגלות את הערבות ההדדית"

פורסם בתאריך: 15.3.20 18:09

הרב אלי רייף, 48, ואשתו רחלי רייף, משכונת אבני חן במודיעין, מאושפזים בימים אלה במתחם המבודד בשערי צדק לאחר שאובחנו כי הם חולים בנגיף. השניים אירחו בבתיהם חברי קהילה לסעודת פורים. מאוחר יותר גילה אחד האורחים כי גם הוא חולה בקורונה וכי הוא הדביק את מארחיו בנגיף. בעקבות אבחון השלושה במחלה, נכנסו עשרות תושבים בשכונת אבני חן לבידוד.

"אכלנו מספר אנשים ביחד סעודת פורים, בבית שלי", מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" הרב רייף על השתלשלות האירועים. "התברר שאחד החברים מהקהילה שהיה בסעודה, היה חולה בנגיף, אני מדגיש שאז הוא לא ידע שהוא חולה. אחרי יומיים, ביום שישי בצהרים, הופיעו לנו התסמינים של חום ושיעול, התקשרנו למד"א והם באו לבדוק אותנו. לקראת סוף השבת הודיעו לנו שאנחנו חולים".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"אני ואשתי נמצאים עכשיו בבית החולים שערי צדק לפי הנחיית משרד הבריאות", מספר הרב רייף על מצבו. "הילדים שלנו נשארו בבידוד בבית, הם מקבלים תמיכה מהמשפחה וגם מהקהילה. המצב שלי ושל אשתי יחסית טוב, אנחנו כמעט בלי חום ורק עם שיעולים, אבל אנחנו לא יודעים עד מתי נצטרך להישאר בבית החולים. מה שיגידו הרופאים אנחנו סומכים עליהם".

"אני משמש כרב בשתי קהילות בשכונת אבני חן: קהילת חושן מודיעין וקהילת השחר", מוסיף ומספר הרב רייף. "מדובר בשני בתי כנסת כאשר רוב הנמצאים בבידוד מגיעים מקהילת חושן מודיעין. שתי הקהילות החליטו לשלב ידיים ולאחד כוחות בהתמודדות עם האתגרים. יש הרבה מאוד חברים, עשרות, שנמצאים בבידוד. הקהילה כולה נרתמה: ועדות החסד שלנו מאתרות את כל המקרים של הבידוד, יוצרות קשר ונותנות תמיכה לפי צורך המשפחה, כמו קניות או כל דבר אחר".


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום דוברות שערי צדק)


הרב רייף ממשיך ומתאר את המצב המיוחד של הקהילות בשכונת אבני חן: "זאת שעה שמאפשרת לחברה לגלות את הערבות ההדדית שבתוכה וזו שעת מבחן שבה הדברים הללו נבחנים. בהנהגת הקהילה אנחנו משתדלים לשדר רוגע עד כמה שאפשר. מצד אחד אנחנו משתדלים לקחת את הדברים בזהירות הראויה לפי כל הנהלים של משרד הבריאות, מצד שני אני משתדל שלא להיכנס לבהלה שלא יכולה לעזור לשום דבר".

"ישנם עשרות מבודדים מהקהילה שלנו, אבל אף אחד לא בלחץ", ממשיך הרב רייף. "אפילו אנשים שנמצאים בבידוד מחפשים דרכים לעזור דרך הטלפון. ילדים מהקהילה מתקשרים למבודדים כדי להציע השאלת ספרים והשאלת משחקים, גם מורים מנסים לעזור – בפועל יש מערכת שלמה עם צוות גדול שרק מחפשים לסייע. אני חושב שזו שעה שמגלה את הצד המאוד אמיתי ועמוק ויפה שלנו כחברה ושל הסולידריות שלנו אחד לשני".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר