ישיבת בני עקיבא לפיד מודיעין, מוטי בן שבת ז"ל (צילומים: יאיר בליבאום, פרטי)
ישיבת בני עקיבא לפיד מודיעין, מוטי בן שבת ז"ל (צילומים: יאיר בליבאום, פרטי)

היוזמה המרגשת של תלמידים במודיעין: מרוץ לזכרו של מוטי בן שבת ז"ל – הגיבור מההצפות בנהריה

לפני כחודש וחצי נהרג מוטי בן שבת ז"ל שהציל משפחה שנלכדה ברכבה בהצפות הקשות בנהריה - ביום שלישי הקרוב תלמידי הישיבה התיכונית "לפיד מודיעין" יערכו לזכרו מרוץ. אמו חוה בן שבת ל"כל העיר מודיעין": "כל הכבוד להם, זאת גאווה שמכירים בבן שלי בכל מקום בארץ"

פורסם בתאריך: 27.2.20 13:23

מודיעין זוכרת את מוטי בן שבת ז"ל – הגיבור שחילץ לפני כחודש וחצי משפחה שנלכדה ברכבה בגל ההצפות בנהריה. ביום שלישי הקרוב תלמידי הישיבה התיכונית "לפיד מודיעין" יערכו לזכרו מרוץ בית ספרי, במטרה להנציח את סיפור גבורתו.

כזכור, בתחילת חודש ינואר האחרון בן שבת ז"ל, תושב נהריה בן 38, חילץ שלושה בני משפחה שנלכדו ברכב. במהלך פעולות החילוץ, לעיני הוריו, בן שבת ז"ל נסחף בזרם המים ונהרג.

ליוזמת הנערים לקיים מרוץ מתייחסת חוה בן שבת, אמו של מוטי בן שבת ז"ל, ומוסרת ל"כל העיר מודיעין": "כל הכבוד להם, זאת גאווה שמכירים בבן שלי בכל מקום בארץ". בן שבת מוסיפה ומספרת על אישיותו הייחודית של בנה: "לא הופתעתי שהוא קפץ לעזור, זה מוטי – גיבור. הבן שלי הוא גיבור ללא מדים, גיבור ישראל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


חוה בן שבת ובנה מוטי בן שבת ז"ל (צילום: פרטי)

חוה בן שבת ובנה מוטי בן שבת ז"ל (צילום: פרטי)


מוטי בן שבת ז"ל הובא למנוחות ביום הולדתה ה-57 של אמו. יום חגה הפך ליום אבל. במרחק של כחודש וחצי מהאסון – היא מתארת את התחושות הקשות שאינן מרפות: "כואב לנו, אנחנו שבורים, מרוסקים, אנחנו לא ישנים ובוכים המון. כשקברנו אותו בעצם קברו גם אותי. אין חיים אחרי שמאבדים ילד".

יאיר בליבאום, תלמיד כיתה י"ב בישיבת לפיד מודיעין, מיוזמי האירוע, מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" על הבחירה לקיים מרוץ לזכרו של בן שבת ז"ל: "ההרגשה הראשונית היתה צער וכאב על מוות מיותר, אך לאחר מכן גאווה שהוא מת בניסיון להציל חיים ובגבורה עזה. במקרה של סכנת חיים, זמן המחשבה והתגובה הוא קצר מאוד. לא כל אדם יסכים להעמיד את חייו בסכנה כדי להציל את האחר. מוטי ראה את הלכודים באוטו ובמחשבה של כמה שניות, יחד עם ערך האחדות והעזרה, החליט מוטי לקפוץ ולעזור. אני מקווה ומייחל שנזכה כולנו להגיע לרמה של מוטי, ראיית האחר לפני העצמי והגשת עזרה בכל מצב".


פינת זיכרון - מוטי בן שבת ז"ל (צילום: פרטי)

פינת זיכרון – מוטי בן שבת ז"ל (צילום: פרטי)


יש לציין כי בישיבת לפיד מודיעין רצים מידי שנה להעלאת המודעות לנושאים שונים. מותו הטראגי של בן שבת ז"ל נבחר מכמה סיבות, כך מסביר בליבאום: "ראשית, להנציח את שמו ואת פועלו, מתוך הבנה שמוטי מת כגיבור לאומי של ממש. שנית, להוות פתיחה לעוד פעילויות למען מוטי שיעוררו את הסיפור שלו, ובכך לעזור למשפחתו ולכל הקרובים אליו כמה שאפשר".

מדובר במרוץ בית ספרי, שיתקיים ביום שלישי, 3.3, בשדרות החשמונאים בעיר. באירוע צפויים להשתתף 250 תלמידים בשלושה מקצים: 3 ק"מ, 5 ק"מ ו-10 ק"מ. בסופו של המרוץ יוענקו למנצחים מדליות על ידי בני משפחת בן שבת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר