זיו הופרט ותעודת מצטיין הנשיא (צילום: פרטי)
זיו הופרט ותעודת מצטיין הנשיא (צילום: פרטי)

נער פלא: מצטיין נשיאת האוניברסיטה – בן 14 ממודיעין

זיו הופרט, נער מחונן שמתגוררב במודיעין, נבחר להיות מצטיין נשיאת האוניברסיטה הפתוחה - עד גיל 15.5 הוא צפוי לסיים את התואר במתמטיקה: "כשאהיה גדול אני רוצה להרצות באוניברסיטה ולחקור את תחום המתמטיקה"

פורסם בתאריך: 25.2.20 16:31

זיו הופרט משכונת משואה הוא לא נער רגיל: בגיל גן הוא לימד את עצמו לקרוא בשתי שפות – באנגלית ובעברית. בגיל 12 סיים 5 יחידות מתמטיקה. ועכשיו, בגיל 14, הוא זכה לקבל תעודת מצטיין נשיאת האוניברסיטה הפתוחה לשנת תשע"ט. עד גיל 15.5 הוא צפוי לסיים תואר ראשון במתמטיקה. בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מספרים זיו הופרט ואמו שרה הופרט, על חווית הלימוד של נער מחונן בן 14 עם סטודנטים המבוגרים ממנו בעשור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"זה תמיד נחמד לזכות בהצטיינות, אבל גם אם לא הייתי זוכה זה לא כזה משנה, כי בחינות זה רק דרך אחת לבדוק את הידע", אומר הופרט ומספר כי "מגיל קטן מתמטיקה עניינה אותי ולמדתי בעצמי. אחרי שסיימתי את הבגרות, אז התואר היה השלב הבא. לרוב אני לא מקבל תגובות מאנשים על הגיל הצעיר שלי אבל אם יש תגובות אז הן רק חיוביות. אין הבדל בין הגילים השונים ואני מקבל יחס זהה מצד האוניברסיטה והתלמידים, ואני מרגיש שווה בין שווים".


זיו הופרט בטקס קבלת מצטיין הנשיאה (צילום: פרטי)

זיו הופרט בטקס קבלת מצטיין הנשיאה (צילום: פרטי)


"מה שמושך אותי במתמטיקה זה היופי שבזה והמורכבות, העובדה שלא תמיד הכול מושלם ובכל זאת זה מושלם, ואיך שדברים שנראים לא קשורים פתאום מתחברים", אומר הופרט ומספר על חווית הלימוד לבגרות ולתואר בגיל צעיר במיוחד: "זה מאתגר וכיף, אפילו שלא תמיד מצליחים את כל השאלות ישר וצריך להיות נחוש ולהתמיד בניסיונות כדי בסוף לפתור את השאלה. לפעמים צריך לנקוט בדרכי חשיבה שונות ולהיות יצירתי ולנסות הרבה דברים. כשאהיה גדול אני רוצה להרצות באוניברסיטה ולחקור את תחום המתמטיקה".



שרה הופרט, 43, אמו של זיו, מספרת איך גילתה את הכישרונות של בנה: "בגיל 4 וחצי, כשהתגוררנו באוסטרליה, קראתי לו סיפור ופתאום אני רואה שהוא משלים את המילים. אז התחלתי להבין שהוא לימד את עצמו לקרוא אנגלית. לפני כיתה א', בישראל, הוא ביקש חוברת על אותיות בעברית, למד לבד והגיע לכיתה א' שהוא קורא כבר בשתי השפות. בשלב מסוים הוא ביקש שנתחיל לאסוף לו ספרים במתמטיקה, עד שבגיל 12 הוא החליט שהוא רוצה לגשת לבגרות 5 יחידות לימוד כי הוא פשוט כבר יודע את כל החומר. הדבר הבא היה לקחת קורס במתמטיקה באוניברסיטה הפתוחה. במקביל זיו גם זירז בגרויות נוספות וקפץ שתי כיתות – מכיתה ח' לכיתה י'. הוא מאוד אוהב מתמטיקה, הוא נהנה, זה כיף מאוד גדול שלו".


שרה וזיו הופרט (צילום: פרטי)

שרה וזיו הופרט (צילום: פרטי)


"בתור אימא אני מסתכלת על העיסוק של זיו בלמודים ממקום שלאפשר לו לעשות את מה שהוא אוהב", ממשיכה ואומרת הופרט. "אני מאוד גאה בזיו ומה שמיוחד בו הוא לא רק ההישגים שלו אלא גם האופי והאישיות שלו – ההתנהגות והענווה שלו. אני בגישה של 'תעשה את מה שאתה אוהב, ורק אחר כך כל ההישגים והציונים".


תעודת ההצטיינות של הופרט (צילום: פרטי)

תעודת ההצטיינות של הופרט (צילום: פרטי)


סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעיריית מודיעין, מויש לוי (שחר עושים חינוך מתייחס להישגים המדהימים של הופרט ומוסר כי "זיו מהווה גאווה גדולה לעיר כולה, בוודאי מבחינת ההישגים שלו, אבל גם בדרך הנעימה בה הוא עושה את הדברים. העיר מודיעין-מכבים-רעות התברכה בצעירים מוכשרים בצורה בלתי רגילה במגוון רחב של תחומים, ותפקידנו לנסות לסייע להם כעל האפשר למצות את יכולותיהם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר