שילוט בפונט רב מגדרי (צילום: טל חן)
שילוט בפונט רב מגדרי (צילום: טל חן)

הבשורה המגדרית במעוז המכבים במודיעין – האם היוזמה תתרחב לבתי ספר נוספים?

יוזמה קטנה של תלמידת כיתה ג' אביגיל אלקובי התרחבה לכל בית הספר - שלטים עם פונט רב מגדרי נתלו על קירות מעוז המכבים: "המטרה היא לא להעצים בנות על חשבון בנים, אלא ליצור סביבה שמאפשרת ומעצימה"

פורסם בתאריך: 25.2.20 16:14

בבית הספר היסודי "מעוז המכבים" שבמודיעין-מכבים-רעות יצאו בפרויקט מיוחד להעצמת המודעות המגדרית. כשלב ראשון בפרויקט נתלו השבוע שלטים ברחבי בית הספר, שעליהם נכתב בפונט מגדרי מיוחד, המאפשר לקרוא את הכתוב כפונה גם לבנים וגם לבנות. אחד הגורמים המרכזיים לפתיחת הפרויקט הוא קמפיין הבחירות למועצת התלמידים של אביגיל אלקובי, תלמידת כיתה ג', שהכינה סרטון שבו היא קוראת לשפה שוויונית בבית הספר. בנוסף, כחלק מהניסיון להעצים את השוויון המגדרי, מוכנסים תכניים שוויוניים אל תוכניות הלימוד ורשימות המלצות הקריאה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"אביגיל אלקובי, תלמידה בכיתה ג', שרצה למועצת התלמידים, הכינה סרטון בנושא שפה מגדרית שבו היא דיברה על זה שהשפה שבה משתמשים בבית הספר לא תהיה רק גברית", מספר "לכל העיר מודיעין" טל חן, מהנהגת ההורים של בית הספר. "היא הדגישה שהיא רוצה שידברו אליה בלשון נקבה".


שלט רב מגדרי (צילום: טל חן)

שלט רב מגדרי (צילום: טל חן)


"בהמשך לכך צוות של הורים בנה תוכנית שכללה כמה רבדים – הכנסה של ספרים עם ערך של שוויון ותליית פוסטרים של נשים מובילות. במהלך הדיונים גם גילינו שסטודנטית ממכללת חולון – מיכל שומר, המציאה פונט מיוחד שמאפשר לקרוא אותו או בלשון נקבה או בלשון זכר. פנינו ליוצרת וביקשנו להפיק כמה שלטים ותלינו אותם בבית הספר".


אביגיל אלקובי עם השלטים הרב מגדריים (צילום: יניב אלקובי)

אביגיל אלקובי, השבוע (צילום: יניב אלקובי)


כאמור, אחד הגורמים להנעת הפרויקט הוא מצע הבחירות של התלמידה אלקובי שמספרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "בשנה שעברה, כשהייתי בכיתה ב', קיבלנו צמיד שהיה כתוב עליו 'זהיר בדרכים' וזה עיצבן אותי, כי לא היתה פנייה גם לבנות כשהיו השנה בחירות למועצת התלמידים אבא שלי הזכיר לי את זה והציע להוסיף את זה למצע שלי. בקמפיין עשיתי סרטון והצגתי אותו לכיתה. בסרטון הראיתי את הצמיד ועוד דף של בית הספר שכתוב עליו בלשון זכר ואמרתי שזה נותן הרגשה כאילו לא מתייחסים לבנות. אני שמחה ומרגישה שלדברים שעשיתי יש השפעה כי תולים שלטים שגורמים לבנות להרגיש שמדברים אליהן".


אביגיל אלקובי עם השלטים הרב מגדריים (צילום: יניב אלקובי)

אביגיל אלקובי (צילום: יניב אלקובי)


"נקודת המוצא שלנו היא שבעולם שסביבנו יש הרבה מאוד הסללה מגדרית". אומרת ל"כל העיר מודיעין" אורית קדר, אם לתלמיד בבית הספר העומדת בראש הצוות להגברת המודעות המגדרית. "גם בנות וגם בנים מוסללים לתפקידים מסוימים. אנחנו, בשיתוף עם ההנהלה, מרימים פרויקט לטיפוח המודעות המגדרית. בנות יכולות לבחור את דרכן וגם בנים יכולים לבחור את דרכם. המטרה היא לא להדיר בנים או להעצים בנות על חשבון בנים, אלא ליצור סביבה שהיא מאפשרת ומעצימה לכולם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר