שביל המעיינות (צילום: נטע לסקה מזרחי)
שביל המעיינות (צילום: נטע לסקה מזרחי)

הטיול לסופ"ש באזור מודיעין: מסלולי הליכה בטבע משגע בפארק קנדה

נעליים סגורות להליכה, מים, כובע ואולי סנדוויץ' קטן: לא צריך הרבה כדי לטייל בפארק קנדה, לא רחוק ממודיעין, שמציע שני מסלולי הליכה - קצר וארוך. הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 21.2.20 08:11

בפארק קנדה, לא רחוק ממודיעין, אפשר להנות ממסלולי הליכה, לכל המשפחה, שמציעים טבע משגע. "בימים אלה תוכלו ליהנות מפריחת השקדיות בפארק – הן פורחות במלוא הדרן", מתארת בשיחהעם "כל העיר מודיעין" נטע לסקה מזרחי, רכזת קהילה ויער באזור שפלה וחוף של קק"ל. "אפשר לראות אותן כמעט בכל נקודה בפארק, לאורך ציר הנסיעה ובשביל המעיינות במהלך הטיול הרגלי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


שביל המעיינות (צילום: נטע לסקה מזרחי)

(צילום: נטע לסקה מזרחי)


שביל המעיינות שבפארק איילון קנדה, למעשה, הוא גיא קטן שמתחיל את דרכו למרגלות חורבת עקד – גבעה גבוהה שבה נחשפו שרידי יישוב מוקף חומה מימי הבית השני. "ייתכן שכאן שכנה גם מצודת אמאוס, שבנה המצביא הסלאוקי בכחידס. בכחידס נשלח על ידי השליט הסלווקי דימיטריוס ה-1 כדי לדכא את המרד החשמונאי ולכבוש את ירושלים".

לסקה מזרחי מספרת כי המקום מציע שני מסלולי הליכה – קצר וארוך. במסלולים נטועים עצי יער ועצי בוסתן – עצי זית, תאנה ושקד. "מי שמסתפק בטיול קצר יכול לצאת מהאגם שבמעיין התמרים ולעלות לאורך אמות המים כ-400 מטרים עד לקבר הרומי, ואז לשוב בחזרה לנקודת המוצא (סימון שבילים ירוק),, אומרת לסקה מזרחי. "הטיול הארוך יותר מתחיל בראש הגיא, במקום שבו מתעקלת דרך הפארק הסלולה עיקול חד שמאלה. אפשר לחנות באזור או במתחם שנמצא כ-400 מטרים במורד הדרך. מנקודת המוצא צועדים במורד הגיא לאגם שבמעיין התמרים. יש לדאוג לרכב מאסף בסוף המסלול או לשוב כל הדרך חזרה.


שביל המעיינות (צילום: נטע לסקה מזרחי)

(צילום: נטע לסקה מזרחי)


למי שיבחר את המסלול הארוך – אורכו כשעתיים. "במרחק של כ-450 מטרים, מנקודת המוצא, יש לשים לב למערכת אמות המים של אמאוס ניקופוליס", מציינת לסקה מזרחי. "האמות סיפקו מים לתושבי העיר בתקופות הרומית והביזנטית ונראה כי הן נבנו במאה ה-3 או ה-4 לספירה. בעמק המעיינות, נמצאים שרידים של שתי אמות מים, המכונות האמה העליונה והאמה התחתונה. כ-100 מטרים מהאזור ישנו פלג מים קטן. בהמשך, כ-400 מטרים במורד, האמות מגיעות לבריכה גדולה ששימשה לוויסות זרימת המים באמות. לבריכה נכנסת גם אמה שלישית, כנראה ממקור מים צדדי. מהבריכה יצאה אמת מים יחידה בדרכה לאמאוס. בשביל אפשר למצוא פינות חמד קטנות בצל עצי בוסתן. עצי הזית והחרוב עומדים ירוקים בכל השנה. בהמשך, ניתן להתרשם ממתחם 'הקבר הרומי' – כנראה אחוזת קבר של משפחה שחיה באמאוס בתקופה הרומית".


שביל המעיינות (צילום: נטע לסקה מזרחי)

(צילום: נטע לסקה מזרחי)


יש לשים לב שאתר בית הקשתות בפארק איילון-קנדה סגור עד להודעה חדשה בשל עבודות שיקום המתבצעות במקום. מדובר במבנה מסוכן המועד להתמוטטות.

איך מגיעים למקום?
לזקה מזרחי: "מכיוון מודיעין אפשר לנסוע דרך כביש ,3 ואז לפנות שמאלה לפארק. החלק המערבי הוא חלקו של חניון הזיתים, המאפשר פיקניק במספר רב של נקודות. החלק המזרחי הוא אזור הטיול".


שביל המעיינות (צילום: נטע לסקה מזרחי)

(צילום: נטע לסקה מזרחי)


בפארק יש מבנה שירותים הפתוח מידי יום בין השעות 8:00 ועד 16:00, הוא נמצא בחניון הזיתים המזרחי, על הדרך הנוסעת לשביל המעיינות. קיים מבנה נוסף בחניון הזיתים המערבי.

לסיכום, ממליצה לסקה מזרחי: "יש להצטייד בנעליים סגורות להליכה, במים ובכובעים ולא לשכוח להשאיר את הפארק נקי, קרן קימת לישראל משקיעה מאמצים רבים בתחזוקת ובפיתוח הפארק, אנא הצטרפו אלינו בשמירה עליו קחו את האשפה עמכם והשליכו בפחים".


שביל המעיינות (צילום: נטע לסקה מזרחי)

שביל המעיינות (צילום: נטע לסקה מזרחי)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר