גינה קהילתית (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
גינה קהילתית (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

הגינות הקהילתיות במודיעין מתרחבות: יוזמה לחקלאות עירונית בעיר

לקראת ט"ו בשבט: החברה להגנת הטבע ועיריית מודיעין משיקות קורס לחקלאות עירונית, במסגרתו ילמדו התושבים כיצד לגדל ירקות ופירות בשטח העיר

פורסם בתאריך: 9.2.20 07:49

ט"ו בשבט 2020 במודיעין: החברה להגנת הטבע ועיריית מודיעין מכבים רעות ישיקו קורס לחקלאות עירונית, במסגרתו ילמדו התושבים כיצד לגדל מזון בעיר. בשבוע הבא צפוי להיפתח קורס חקלאות עירונית וגידול מזון, בליווי מקצועי של קהילת החברה להגנת הטבע במודיעין והסביבה ובשיתוף עם העירייה. "מחקרים רבים מראים שילדים שנוגעים באדמה, משחקים בבוץ, ונחשפים לפעילות באוויר הפתוח, מפתחים חוסן נפשי ועמידות יחסית לילדים שמבלים את רוב זמנם בין ארבעה קירות. אני מזמינה את הציבור להירשם ולהשתתף, לחוויה שלא תישכח", אומרת אביטל יוגב, מנהלת קהילת החברה להגנת הטבע במודיעין והסביבה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


במסגרת הקורס, שיועבר בגינה הקהילתית של העיר בשכונת השבטים, יתקיימו עשרה מפגשים, בימי ראשון בשעה 17:00, החל מה-16.2.20, בעלות של 100 שקלים למשפחה. מלבד התנסות מעשית, ילמדו המשתתפים כיצד מרבים גידולים, איך בונים נכון ערוגות לגידול ירקות, בניית מערכת השקיה, בניית קומפוסטר לגינה, בניית הדליה לירקות ולבסוף, כמובן – סיור בגינה, קטיף הירקות והכנת תבשיל.

"ילדים שמעולם לא טעמו כרוב וצנון עושים זאת בהתלהבות רבה", מסבירה יוגב, "אם הם אלה שגידלו אותם. הירקות שנגדל בעצמנו יהיו אורגנים, ומי שלא טעם טעמה של עגבניה טריה, שרק לפני שעה עוד היתה על השיח, לא יודע מהו טעם גן עדן. בנוסף, לחקלאות עירונית יש יתרונות רבים לסביבה – חיסכון במשאבים, הפחתה בבזבוז מזון, חיסכון בשינוע מזון ממקומות רחוקים, טיפוח אזורים מוזנחים בעיר ועוד. בוגרי הקורס יוכלו ליישם את הידע שרכשו בגינה הפרטית שלהם, על הגג, או אפילו במרפסת הדירה".

בעיריית מודיעין מציינים כי "הגינה הקהילתית, אחד הפרויקטים היפים בעיר, קיימת מזה שנתיים בעיר ומהווה סיפור הצלחה מקומי. הגינה נתמכת על ידי משרד החקלאות שבחר להעניק לעיריית מודיעין מכבים רעות תמיכה לטובת הקמת גינות קהילתיות בעיר. העירייה אשר תומכת בפרויקט באמצעות המחלקה לתכנון ואיכות סביבה באגף שפ"ע, הקימה את הגינה ברחוב ראובן פינת יששכר על שטח של כחצי דונם, ממנו נצפית מדי ערב שקיעה יפה על אזור מישור החוף. החברה להגנת הטבע מלווה גם היא את פעילות הגינה, במפגשים שהחלו בתכנון הגינה וחזון התושבים ועד לליווי התושבים פעם בשבוע בפעילויות, ובייעוץ מקצועי ותחזוקה. כיום, מדובר בגינה מרשימה בה חברים עשרות תושבים בכל הגילאים והיא מתהדרת בערוגות פרטיות של עשבי תבלין, ירקות, עצי פרי, שולחן קק"ל מוצל, פינת ישיבה, חממה לצמחים שתתחיל לפעול בחורף ותשמש גם להנבטה ואפילו טאבון אותו בנו חברי הגינה. בקרוב, בעקבות בקשת התושבים הפעילים בגינה, תעבור הגינה שינוי מבני מסוים כך שתהיה ערוגה גדולה משותפת לצד הערוגות הפרטיות וכן, ערוגות לגני הילדים בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר