האגף לשירותים חברתיים במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
האגף לשירותים חברתיים במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

לקראת פתיחת המרכז החדש למיצוי זכויות במודיעין: החל גיוס מתנדבים

בחודש מרץ צפוי להיפתח המרכז החדש למיצוי זכויות, שמחפש בימים אלה מתנדבים ומתנדבות. המשנה לראש העיר עמיעד טאוב, יוזם הפרויקט: "אנו נעזור ונכוון את תושבי העיר במיצוי זכויותיהם"

פורסם בתאריך: 4.2.20 08:10

בעוד כחודש צפוי להיפתח המרכז החדש למיצוי זכויות במודיעין. בימים אלה החל שלב גיוס המתנדבים והמתנדבות למרכז, שיסייע לתושבי מודיעין-מכבים-רעות למצות את זכויותיהם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


המתנדבים והמתנדבות ייקחו חלק ב"סיירת זכויות" ויהוו חלק חשוב במתן איכות השירותים אותם יציע המרכז לתושבים. "העבודה כוללת מיפוי נרטיבי מקיף על ידי עובדים סוציאליים המתמחים במיצוי זכויות", מציינים בעירייה "שמטרתו להבין מהם צרכי המשפחות והתושבים, ואת האתגרים הייחודיים של המרקם האנושי בעיר. במסגרת המיפוי, רואיינו גם משפחות מקבוצות שונות בעיר, על מנת ללמוד על המצוקות השונות, כאשר צוות המרכז מלווה כסוג של מקרי בוחן, שתי משפחות לצורך תהליך למידה. המרכז יטפל למעשה בכל צומת דרכים, הדורש מיצוי זכויות עבור התושבים. כך למשל, באזרחים ותיקים הזקוקים למיצוי זכויות בביטוח לאומי או קצבאות למיניהן, משפחות שבהן אנשים עם צרכים מיוחדים, אימהות חד הוריות, עולים חדשים ועוד. המרכז יסייע באמצעות צוות עובדים סוציאליים בהכוונה בתוך סבך הבירוקרטיה והבלבול, יקשר בין גופים ממשלתיים שונים ואף באופן אקטיבי, יתערב היכן שניתן במיצוי הזכויות למען התושבים".

תומר ששון, עובד סוציאלי ומנהל המרכז מספר כי "על פי מחקרים שונים, כ-45 אחוזים מהפניות שנעשו במרכזי ידיד שסיפקו ייעוץ למיצוי זכויות ראשוני, לא הגיעו למיצוי עקב חסמים שונים אצל האנשים הפונים." כאן, נכנסת "סיירת הזכויות" לתמונה, אשר מטרתה תהיה ללוות, לתמוך ולעודד את האנשים המגיעים למרכז, עד למיצוי הזכויות. המתנדבים בסיירת יעברו הכשרה מעניינת בתחום פעם בשבוע במשך מספר חודשים, ולאחר מכן כאמור, יתלוו למשפחות הפונות למרכז, וידאגו לכך שהן מקבלות תמיכה לכל אורך התהליך שיכול להיות מורכב ומאתגר, לעתים בשל בירוקרטיה או חסמים אחרים".


המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (צילום: עט תקשורת)

המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (צילום: עט תקשורת)


המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (הבית היהודי), יוזם הפרויקט, מוסר כי "כפי שכתוב במגילת העצמאות 'מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני לכל אזרחיה', כך גם אצלנו, 'עיריית מודיעין מכבים רעות תקדם שוויון זכויות חברתי ועירוני לכל תושביה' באמצעות האגף לשירותים חברתיים. חזון מרכז הזכויות הנשען על מגילת העצמאות קורם עור וגידים והופך לאט לאט למיזם ייחודי ופורץ דרך עבור כל תושבי העיר. אנו נעזור ונכוון את תושבי העיר במיצוי זכויותיהם כי זהו תפקיד נוסף שיש לנו כרשות מקומית. אני רוצה להודות לעו"ס תומר ששון על העבודה היסודית והמקצועית בדרך להקמת המרכז".

לסיירת הזכויות יכולים להתנדב מגיל 21 ומעלה, רצוי להיות עם רכב ובעיקר עם הרבה רצון ואמפתיה לסייע לקבוצות אוכלוסייה שונות במיצוי זכויותיהן. בנוסף, ידיעת שפות זרות כמו אנגלית, רוסית או צרפתית בהחלט מהווה יתרון גדול למתנדבים בסיירת.

לקביעת פגישת היכרות להתנדבות בסיירת ניתן להתקשר 0545873398 או לשלוח מייל לכתובת [email protected]

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אני יודעת ואתם לא

    מדובר בבזבוז כספי ציבור על תוכנית מטופשת ודבילית. ממילא המתנדבים לא יכולים לעשות כלום ולרוב גם לא יודעים שום דבר שאי אפשר לקרוא באינטרנט בעצמך. אילו היו משקיעים זמנם לפנות ישירות לכל הרשויות הבירוקרטיות ולהגיש עליהן תלונות כדי להפחית את הבירוקרטיה אולי היו מנצלים את זמנם. במקום לעשות הצגה ש"עוזרים" לאזרחים למצות זכויות באופן אישי (שזה בלוף) יכלו לעבוד מול הרשויות שמסבכות את העניינים ולפעול להסיר את המחסומים הבירוקרטים ברמה הציבורית. עוד כתבה של יחסי ציבור על שטויות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר