כביש 443, תן ודורבן (צילומים: ארנון בוסאני, גדעון בכר, תושבים משפיעים במודיעין)
כביש 443, תן ודורבן (צילומים: ארנון בוסאני, גדעון בכר, תושבים משפיעים במודיעין)

סכנה על ארבע: בעלי החיים שחוצים את הכבישים באזור מודיעין

סיוט של כל נהג ונהגת: תנים, דורבנים וחזירי בר שחוצים בשעות הלילה את כביש 443, נדרסים למוות ומהווים סכנת חיים לנהגים. החברה להגנת הטבע: "יש צורך במעבר אקולוגי עילי"

פורסם בתאריך: 5.2.20 08:01

סיוט של כל נהג ונהגת – בעלי חיים שחוצים כביש מהיר ונדרסים למוות. נהגים ונהגות מספרים כי בשבועות האחרונים התרחשו כמה מקרים, שבהם דורבנים, חזירי בר ותנים חצו בשעות הלילה את כביש 443. כלי רכב שחלפו בציר התנגשו בהם והם נדרסו למוות – לרכבים נגרמו נזקים ובמזל עד כה הרכבים לא התהפכו ואף אחד מהנהגים לא נפגע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"בעשר בלילה נסענו מירושלים לכיוון מודיעין", מספרת ל"כל העיר מודיעין" דורית טוביה, תושבת שכונת המגינים במודיעין. "לפני הרמזור של היישוב נוף איילון חצה את הכביש חזיר בר. במזל לא היה שום רכב באזור ולכן יכולתי לסטות מהכביש. פגענו בחזיר הבר ושמענו בום של הפגיעה, זה היה ממש מפחיד. החזיר היה שמן, נמוך, בצבע חום ויחסית ארוך. נלחצתי, זה היה מפחיד. פתאום משהו קפץ על הכביש כשהיינו במהירות של 70 או 80 קמ"ש. זה היה מלחיץ מאוד. כדאי שהנהגים באזור ייסעו יותר לאט ואולי גם אפשר לשים שלטים שיזהירו שיש באזור חזירי בר שיכולים לקפוץ לכביש".

"כל העיר מודיעין" פנה לעמותת אור ירוק הנלחמת בתאונות הדרכים. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בין השנים 2003-2019 נפגעו בתאונות דרכים עם בעלי חיים ברחבי מדינת ישראל 529 בני אדם, מהם 24 נהרגו ו-88 נפצעו באורח קשה. "בכל שנה נפגעים למעלה מ-30 בני אדם בתאונות עם בעלי חיים", מציינים באור ירוק. "ברור וידוע לכל שמקומם של בעלי החיים אינו על הכביש או בשוליו ושכל עוד הם מסתובבים שם הם מהווים סכנה גדולה לעצמם ולנהגים. ולכן חשוב שהמדינה תדאג להפנות את אותן חיות לאזורים המתאימים לגידול בעלי חיים ולהרחיקן מסביבה שיכולה לסכן אותן ואת יתר משתמשי הדרך".

למעשה, בעלי החיים מנסים להגיע משטח פתוח אחד לשני ובדרך חוצים את הצירים בהם ישנן מכוניות הנוסעות במהירות גבוהה. מדובר על כביש 443 וכן כביש 3 באזור לטרון אשר בסביבתם ישנם שטחים פתוחים המאכלסים חיות בר רבות, ובניהן גם חזירי בר היכולים להגיע לגודל ולמשקל משמעותיים. על פי החברה להגנת הטבע תוכנן בעבר הקמת מעבר עילי לבעלי חיים מעל כביש 443 אך עד כה הוא לא נבנה.

אביטל יוגב, מנהלת קהילת מודיעין והסביבה של החברה להגנת הטבע, מוסיפה ואומרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "כביש 443 הוגדר כאחד מ-10 הכבישים המסוכנים ביותר עבור חיות בר במדינת ישראל. הכביש נמצא בתחומי המסדרון האקולוגי הראשי של מדינת ישראל, שמודיעין יושבת בתוכו, והוא חוצה את יער בן שמן. בעלי החיים מנסים לעבור את הכביש לצדו השני, כי הוא עובר בלב בית הגידול שלהם, על מנת להשיג מזון, טריטוריה, או לצרכיי רבייה. אך לצערנו במפגש בין בני אדם לחיות הבר – החיה תמיד תפסיד, ולא פלא שאחוזי הדריסות בכביש זה כל כך גבוהים".

יוגב ממשיכה ומסבירה כי "במסגרת תכנון הרחבת הכביש לפני כמה שנים נקבע הצורך במעבר אקולוגי עילי, ואף נבחר מיקומו, אך חברת נתיבי ישראל בחרה מסיבותיה היא שלא להקים את המעבר. התוצאה היא סכנת נפשות לבני האדם, ופגיעה אנושה באוכלוסיית חיות הבר ההולכת ומתמעטת באזורנו. החברה להגנת הטבע דורשת מנתיבי ישראל ומהמשרד להגנת הסביבה לפעול בדחיפות להקמת המעבר".

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה לטענות כי "לצערנו, אין שחר לדברים".

מרשות הטבע והגנים נמסר כי "מודיעין מוקפת שטחים פתוחים חלקם מהווים מסדרון אקולוגי בין אזורים ועל כן הימצאות של חיות בר היא טבעית. לגבי חזירי בר אין ניטור של האוכלוסייה שלהם ועל כן לא ידוע מספר הפרטים שלהם באזור. עם זאת לא מוכרת לנו תופעה נרחבת של דריסות חזירי בר או חציית כבישים שלהם באזורים המדוברים. פתרונות אפשריים למקרים בהם יש נוכחות נרחבת של חיות בר הם מעברי עיליים או תת קרקעיים לחיות בר, כפי שנעשה בכבישי 1 ו-6 במסגרת התכנון, תמרורי אזהרה, האטות ותאורה. נושאים אלו מטופלים בתיאום עם נתיבי ישראל האמונה על תחזוקת הכבישים בישראל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. דורבנית

    התבלבתם לא? המכוניות הן הסכנה לבעלי החיים. למה נדמה לנו שהעולם קיים עבורנו וזכותנו לבנות כבישים ולהתלונן?

  2. דן

    הפוך גוטה הפוך! בעלי החיים הם הנפגעים והם אלו בנו להם כביש במרחב המחייה שלהם. הפתרון הנכון הוא להכיר בכך שמדובר במסדרון אקולוגי ולבנות מעבר עילי לבעלי חיים לשם שמירה על חייהם ועל ערכי הטבע המוגנים שעוד נותרו במדינתנו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר