סיירת ההורים במודיעין, רמי כהן (צילומים: מיטל אשור, פרטי)
סיירת ההורים במודיעין, רמי כהן (צילומים: מיטל אשור, פרטי)

"אנחנו האוזן הקשבת של בני הנוער בעיר": ראש סיירת ההורים במודיעין מסכם חמש שנים בתפקיד

אחרי עשור בסיירת ההורים של מודיעין, מתוכן חמש שנים כיו"ר, רמי כהן סיים את תפקידו. בשיחה עם "כל העיר מודיעין" הוא מספר על היוזמה שהחלה בקטן לפני עשר שנים ועל הפעילות היום שכוללת 120 הורים מתנדבים

פורסם בתאריך: 13.1.20 08:37

באחת הפעמים שבה יצא רמי כהן, ראש סיירת ההורים היוצא, לסייר בלילה בפארקים ברחבי מודיעין, הוא פגש בנערה ששתתה כמויות גדולות של אלכוהול. "היא בקושי היתה בהכרה", הוא מתאר בשיחה עם "כל העיר מודיעין", "הכי קשה זה לראות ילדה שהיא שתויה. חברות שלה התחילו לעזוב אותה. אנחנו היינו בסביבה ויצרנו קשר עם ההורים שלה. דאגנו שהאמא שלה תגיע. כשהאמא הגיעה היא מאוד מופתעת מהטיפול המסור שלנו, למחרת היא אף התקשרה והודתה לנו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


אחרי חמש שנים – כהן, ראש סיירת ההורים במודיעין, סיים בשבוע שעבר את תפקידו, במקומו מונה ערן רוזמן. סיירת ההורים בעיר מונה כ-120 אמהות ואבות שיוצאים בתורנויות בשעות הלילה בסופי שבוע לסיורים בפארקים, ולדבריו במהלך השנים "הפכה סיירת ההורים להיות האוזן הקשבת לבני הנוער בעיר. זיהינו בעיות של שתיית אלכוהול בגנים הציבוריים, אבל אלה היו בעיקר ילדים שהגיעו מערים שונות", הוא מציין. "אף אחד לא מצא את הגרעין שלו בעיר. בזכות האכיפה שלנו כבר לא זיהינו תופעה של בני נוער ששותים. יותר מדברים על זה שמשעמם והם רוצים מקומות בילוי. ייתכן שתופעת השתייה לא פחתה אלא נדדה מהפארקים והגנים הציבוריים לבתים הפרטיים של בני הנוער. 'ישיבות' ו'בית ריק' ביום שישי בקרב בני הנוער בעיר כוללות התנהגויות מסוכנות בהן שתיית אלכוהול".


סיירת ההורים (צילום: אילן בן-סעדון)

סיירת ההורים (צילום: אילן בן-סעדון)


לדבריו, סמכויות האכיפה הנתונות לסיירת ההורים הן מוגבלות. "אין לנו סמכות אכיפתית לשפוך להם את השתייה, או להגיד להם תסגרו את הבקבוק. אנחנו בעיקר מסבירים להם למה לא כדאי להם לשתות".

על ההחלטה להפעיל סיירת הורים הוא מפרט ואומר: "החלטנו להתגבש כמה הורים, דרך ועדי הורים והקמנו את סיירת ההורים. מדוב בהורים שמקיימים את כל הפעילות בהתנדבות והדבר היחידי שחסר לנו הוא מבנה קבע. שממנו אנחנו יכולים לצאת בצורה מסודרת. היום אנחנו מסופחים למחלקת הנוער ויש לנו שם מחסן מצ'וקמק".

כהן מסכם ואומר כי מבחינתו התפקיד "היה אתגר אחד גדול. חוויה מרגשת מאוד. להיות אחראי על קבוצה כזאת של מתנדבים – אני מלא בגאווה כשאני רואה את השיפור עם בני הנוער בעשר השנים האלה, מדברים עם בני הנוער על צבא ולימודים ולא מתעסקים עם חברה שמשתכרים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר