עזר מודיעין ,הרב דוד סגל (צילום: פרטי)
עזר מודיעין ,הרב דוד סגל (צילום: פרטי)

מודיעין השנייה: עשרות משפחות פונות לעמותות הסיוע במהלך החורף

עמותות הסיוע מדווחות על עשרות משפחות במודיעין שנתקלות בקושי לחמם את הבית: "גם במודיעין קשה לאנשים להשיג אמצעי חימום לתינוקות - הם צריכים שמיכות, בגדים חמים, רדיאטורים ומפזרי חום"

פורסם בתאריך: 7.1.20 07:47

הקור והגשמים שמביאה איתה עונת החורף ממלאים את המאגרים במים, אך גם מקשים על תושבי מודיעין הנזקקים. גם בעיר כמו מודיעין, שבה המצב הסוציו-אקונומי הוא 8, מבין הגבוהים בארץ, יש משפחות שנזקקות לתרומות – עמותות 'חסד אלעד' ו'עזר מודיעין' נרתמות לתמוך בתושבים הצריכים עזרה לשמור על החום גם בחורף הקר. העמותות מדווחות על עשרות משפחות במודיעין שנזקקות לסיוע ולעזרה בחימום הבית.

רחלי גלבוע, שמתגוררת בשכונת מוריה במודיעין, ועומדת בראש עמותת "חסד אלעד" הדואגת לנזקקים בעיר מספרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "יש לנו משפחות קבועות שאנחנו תומכים בהן ובכל הצרכים שלהן. זה כולל שמיכות ואמצעי חימום. אנחנו מבצעים רכישה של הדברים האלה עבורן או העברה מאנשים שמוסרים אל האנשים שצריכים. אני מקבלת שיחות פעמיים-שלוש בשבוע ממשפחות נזקקות ממודיעין והם אומרות לי מהם הצרכים שלהן. אני מבררת בכל מיני קבוצות של מתנדבים במודיעין ואני מקשרת בין הצרכים של משפחות שפונות אלי למוצרים שאנשים תורמים. אני מוצאת גם מתנדבים שמובילים את הציוד שתרמו כמו אמצעי חימום ורדיאטורים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"גם במודיעין קשה לאנשים להשיג אמצעי חימום לתינוקות", ממשיכה ומספרת גלבוע. "הם צריכים שמיכות, בגדים חמים, רדיאטורים ומפזרי חום. בנוסף, יש אנשים שמסתמכים עלינו בתשלום חשבון החשמל של חודש מסוים, זה לא יכול להיות משהו קבוע, אבל חודש אחד אנחנו משלמים להם. הם לא ידליקו את החימום אם הם לא יידעו שנעזור להם לשלם את חשבון החשמל".

"בחורף פונים אלי אנשים שיודעים שאני מתעסקת עם הדברים האלה ומציעים לי שמיכות וציוד לחורף", ממשיכה ואומרת גלבוע. "כשמביאים למשפחות את ציוד החימום הן כל כך מתרגשות ולא יודעות איך להפסיק להודות – בלילה לילד שלהם היה קפוא וביום למחרת הילד קיבל פוך חם והם לא מאמינות שזה קורה להן. זה משפחה שלמה שמתרגשת ומקבלת את הדבר הזה וזה עצום".


מבנה עמותת עזר מודיעין (צילום: פרטי)

מבנה עמותת עזר מודיעין (צילום: פרטי)


"הייתי מאוד שמחה שעוד אנשים יפנו אליי וידעו שכל מה שאנחנו עושים ב'חסד אלעד' זה לעזור למשפחות בלי שום תמורה ויבואו וירצו להביא לנו תרומה ואנחנו נעביר ישר למשפחות", מסכמת גלבוע. "יש הרבה אנשים במודיעין שרוצים להתנדב ולתרום והם יכולים לפנות לאירגוני המתנדבים בעיר. יש לנו, לצערנו, מה לעשות עם התרומות. יש עוד ועוד אנשים שנופלים ממקום גבוהה למקום הכי נמוך. אז שיפנו אלינו כי אנחנו רוצים לעזור למשפחות האלה".

עמותה נוספת שעוסקת בתמיכה בנזקקים היא עמותת "עזר מודיעין". בראש העמותה עומד הרב דוד סגל, שהקים אותה לפני 22 שנה: "יש מאות אנשים שקר להם בחורף והם לא מצליחים להסתדר. יש אנשים עם ילדים קטנים שהבית שלהם לא מספיק מחומם. אנחנו רוצים לתת להם אמצעי חימום אבל הם צורכים חשמל שעולה הרבה כסף. אני נתקל בכל התופעות: יש זקנים שקר להם בבית והם יושבים ולא יוצאים מהבית ולהם צריך לדאוג לאמצעי חימום לבית כמו שמיכה חמה ורדיאטור. מהצד השני יש משפחות עם ילדים שבדרך לגן או לבית הספר הם צריכים מעילים ובגדים חמים. אני צובר שמיכות שאנשים נותנים לי בקיץ ושומר אותם מהקיץ לחורף שאוכל לחלק אותם לנזקקים, אבל זה לא מספיק".


מחסן עמותת עזר מודיעין (צילום: פרטי)

מחסן עמותת עזר מודיעין (צילום: פרטי)


"כדי לעזור יותר אני צריך בעיקר תנורים אבל לא חשופים שהם מסוכנים, אלא רדיאטורים" ממשיך הרב סגל. "אני ומתנדבים שאיתי בודקים אצל משפחות מהן נקודות התורפה ומה חסר להם ונותנים להן מה שהם צריכים. אני רוצה לפנות אל תושבי העיר שייפנו את ליבם, ממונם ומרצם אל הילדים והאנשים שקר להם. תעזרו באמצעים העומדים לרשותכם, אם בכסף או בתנורים וביגוד חם או שטיחים או בדברים ישנים שאתם לא צריכים, כל עוד זה מכובד ולא מבזה. הנזקקים הם בני אדם רק שאין להם אמצעים וצריכים לעזור להם בצורה מכובדת, נעימה ודיסקרטית".

לתרומות:

רחלי גלבוע- חסד אלעד – 054-534-6222

עזר מודיעין – https://ezermodiin.wordpress.com/


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר