אורי דנון והתרופה מצילת החיים (צילום: פרטי)
אורי דנון והתרופה מצילת החיים (צילום: פרטי)

תושב מודיעין זקוק לתרופה שתציל את חייו: קופת החולים לא מאשרת

תושב שכונת מוריה במודיעין חולה בסרטן נדיר - עלות התרופה שיכולה להציל את חייו היא כ-27,000 שקלים בחודש. קופת חולים מאוחדת דחתה את בקשתו לספק לו את התרופה מהסיבה שהיא לא בסל התרופות. "מבחינתי זה גזר דין מוות"

פורסם בתאריך: 2.1.20 10:49

אורי דנון, 70, משכונת מוריה במודיעין זקוק לתרופה שתציל את חייו, אך קופת החולים "מאוחדת" דחתה את בקשתו לקבל את התרופה מהסיבה שהיא לא נמצאת בסל התרופות.

דנון אובחן בסוג סרטן נדיר שטיפולים רגילים כנגד הסרטן אינם מתאפשרים במלחמה נגדו. הרופאה של דנון, לאחר שהתייעצה עם מומחים בסוג סרטן נדיר זה, שלחה בקשה אל קופת החולים כדי שזו תספק לו את התרופה הביולוגית מסוג "LENVIMA" לה הוא זקוק. אך קופת החולים דחתה כאמור את בקשתו. עלות התרופה לחודש היא כ-27,000 שקלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"בחוות הדעת שקיבלתי משלושה רופאים שונים כולם אמרו לי שהפתרון היחידי שלי זו התרופה הזו", אומר דנון בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "במידה שאקח את התרופה אז סיכויי ההחלמה שלי מאוד גבוהים, לאור העובדה שגיליתי את המחלה מוקדם מאוד, אם בעוד חודש תיגמר לי התרופה אצטרך להתחיל טבלת ייאוש מתי 'תיגמר לי הקריירה', זו שערוריה. שאדם צריך את המוסדות הרפואיים האלה אומרים לו 'לך קיבינימט". זה מתסכל כי שילמתי סכומי עתק למס בריאות ולקופת חולים. אני מצפה מקופת החולים שיאשרו לי את התרופה. אני לא יכול לעבור עם זה לסדר היום כי מבחינתי זה גזר דין מוות".


אורי דנון (צילום: פרטי)

אורי דנון (צילום: פרטי)


"הרגשתי כאבים והלכתי לרופא", מתאר דנון את השתלשלות האירועים. "אמרו לי שיש לי כנראה איזה בעיה. אחרי עשרה ימים עשיתי בדיקה והתברר שמגידול שהיה לי בעבר עברו לי גרורות לכבד ולריאות כאשר האזור הרגיל של הסרטן הזה הוא באזור בלוטות הרוק. המצב הרפואי שלי כרגע הוא  שיש לי גרורות בכבד ובריאות. אני היחידי בארץ שהסוג הזה של הסרטן נמצא במיקום הזה בגוף ואני גם מקרה נדיר בעולם, כמוני יש בין 10 ל-15 מקרים בכל העולם. פניתי למשרד הבריאות לקבל אישור לתרופה שמיועדת לאותו סוג סרטן אבל לאזור אחר בגוף. בפניה היו חוות דעת רפואיות שאומרות שאי אפשר לעשות לי הקרנות וכימותרפיה ושזה הכדור היחידי שיכול לעזור לי. משרד הבריאות אישר לי את התרופה ופניתי לקופת החולים כדי לקבל את התרופה כי היא בסל הבריאות".

דנון ממשיך ומספר כי "לכולם היה ברור שאני אקבל את התרופה, אבל קופת החולים הודיע לי שאני לא יכול לקבל את התרופה כי היא "לא בהתוויה". מה זה אומר? אני הזמנתי את הסרטן שיעבור לי לריאות ולא ללוע כמו במקרים הקלאסיים? אז הם החליטו שאני לא ראוי לקבל את התרופה הזאת כי נפלתי על המקום הלא נכון, פשוט ככה. הגשתי בקשת ערעור להחלטה פעם אחת והם דחו את הבקשה שלי, הגשתי ערעור פעם שניה והם דחו את הבקשה שלי עוד הפעם".

"התרופה הזו עולה 27,000 שקל כל חודש", ממשיך ואומר דנון. "מאחר שאני אדם בריא ככלל וכל חיי עבדתי ושילמתי ביטוח בריאות, זה נראה לי תמוהה שלא אישרו לי את התרופה. יש אפשרות לקנות את התרופה באופן פרטי אך גם כך צריך אישור של משרד הבריאות שיספקו לי אותה. יש לי את האישור אך כשפניתי לבית מרקחת הם אמרו שמשרד הבריאות צריך לחתום על התרופה אך בינתיים הוא לא חתם על התרופה. למה? לא יודע. כלומר אומרים לי 'לך תמות' וזהו. זה דורש ממני להפוך את העולם".

"התרופה נותנת לי סיכוי", ממשיך ומסביר דנון. "יש מחקרים רפואיים שהתרופה הזו יכולה לעזור לסוג הסרטן הספציפי שחליתי בו. זו תרופה מיוחדת ולא שגרתית ולכן אני תקוע. למרות שהתרופה בסל הבריאות, היא לא רשומה למיקום הספציפי של הסרטן שלי. זה מאוד מתסכל וגם טיפשי. תפסו את המחלה שלי בתחילת הדרך ולכן זה עוד יותר מתסכל כי אני יכול להבריא או לפחות להישאר במצב שלי כיום. היום יש לי כאבים ואני מתמודד עם אתגרים קשים מבחינה נפשית. יש לי מזל שיש לי משפחה מאוד חזקה שתומכת בי. מצד שני אני לא יכול להישען רק על המשפחה. אין לקופת החולים שום עילה לא לספק לי את זה. אני הפסקתי לעבוד ואני גם צריך להתעסק כל הזמן בניסיונות להשיג את התרופה, זה עושה רע למשפחה וגם הכניס אותי למשבר נפשי".


התרופה מצילת החיים (צילום: פרטי)

התרופה מצילת החיים (צילום: פרטי)


דנון ממשיך ומספר כי "כשאני מגיע למזכירות הרפואית של סניפי קופת חולים – הם בעצמם לא מבינים איך הקופה מתעמרת בי. אתמול קיבלתי מהם תשובה סופית שהם לא מתכוונים לספק לי את התרופה. כרגע אני מנסה להשיג את התרופה מכל מיני מקורות וזה לא פשוט. ממש לא פשוט. אני יכול לממן אולי חודשיים אבל אני לא יודע מה יקרה אם אצטרך לממן יותר זמן. אלוהים אדירים, זה מספרים גדולים לא קטנים. כרגע יש לי כדורים רק לחודש אחד".


אורי דנון (צילום: פרטי)

אורי דנון (צילום: פרטי)


לי דנון, בתו של אורי, מנסה למצוא דרכים לעזור לאביה ואף פרסמה פוסט בפייסבוק שמבקש עזרה ממי שהתרופה מצויה בידו. ל"כל העיר מודיעין" היא אומרת כי "אנחנו צריכים עזרה, אם זה מתוך הוועדות הרפואיות או מתוך הדרגים הגבוהים של קופת החולים או מול שר הבריאות. בנוסף אם יש למישהו גישה לתרופה "LENVIMA" זה בכלל טוב, כי יש לאנשים את התרופה בבית ואנחנו רק צריכים להגיע אליהם. כמה שיפיצו את זה יותר אז נצליח להגיע אליהם יותר. הכי חשוב שיאשרו לו את התרופה. יש פה הרבה נכדים שצריכים סבא".

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה לפניית "כל העיר מודיעין": "לצערנו התרופה המבוקשת אינה בסל התרופות המוכר על ידי המדינה ולפיכך גם מומחי ועדת החריגים שדנה בבקשה נאלצה לדחות אותה".

מי שמסוגל לסייע מוזמן לפנות אל לי דנון במספר 052-306-3646


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר