אשפה זרוקה ומגלשה מוזנחת בגינה (צילום: פרטי)
אשפה זרוקה ומגלשה מוזנחת בגינה (צילום: פרטי)

השטח הפרטי הפתוח בשכונת הפרחים: מי ינקה את הגינה המוזנחת?

שטח פרטי (שפ"פ) במתחם מגורים בשכונת הפרחים מוזנח ומלוכלך. דיירים שמתגוררים סמוך מספרים כי הם פנו לעירייה בבקשה שתסייע להם להסדיר את תחזוקת המקום: "זה ממש בלתי נסבל, זה מאוד לא בטיחותי ומאוד מסוכן"

פורסם בתאריך: 1.1.20 17:18

מי ינקה את שטח הגינה המוזנחת בשכונת הפרחים במודיעין? תושבים בשכונת הפרחים מתלוננים כי בשטח הפרטי הפתוח שבין הרחובות קיפודן, התלתן ועמק איילון נרשמת הזנחה חמורה – ערימות של אשפה מפוזרות במתחם, צמחיית פרא שלא מטופלת והיעדר תאורה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


כאמור מדובר בשטח פרטי פתוח, שפ"פ – אחריות הטיפול בו מוטלת בדרך כלל על התושבים שמתגוררים במתחם, שכולל 11 בניינים ובהם כ-110 דירות. יחד עם זאת, התושבים מספרים כי הם פנו לעירייה במטרה שזו תסייע להם להסדיר את התחזוקה במקום. לדבריהם הם הגיעו לפני כמה שנים להסכם עם העירייה לפיו היא תדאג לתחזוקת המקום פעמיים בשנה, בראש השנה ובפסח, אולם בשנים האחרונות, כפי שזה נראה בשטח, המקום לא מתוחזק כלל.


אשפה זרוקה בגינה (צילום: פרטי)

אשפה זרוקה בגינה (צילום: פרטי)


"ההזנחה היא ממש בלתי נסבלת, ערימות של אשפה מפוזרות באזור", מתארת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" תושבת רחוב הקיפודן. "אני עוברת בשטח כשאני הולכת לבת שלי שמתגוררת בצד השני של השפ"פ. וזה פשוט מזעזע, גם בנראות, אבל עוד לפני כן במובן הבטיחותי. הצמחייה הבלתי נשלטת עולה על השביל, וזה מסוכן ללכת עם עגלת תינוק או עם ילדים קטנים במקום".


הגינה המוזנחת (צילום: פרטי)

הגינה המוזנחת (צילום: פרטי)


התושבת ממשיכה ומתארת את המפגעים בגינה: "יש פסולת שנשפכת מהפחים על הרצפה וזה מזמין עכברים וחולדות. המגלשה שבורה ומוזנחת וגם הפרגולה שבורה והקורות זרוקים על הרצפה. שיא השיאים זה בלילה – חושך מצרים, כשאני חוזרת מהבת שלי אני חייבת ללכת עם פנס. הבת שלי שומרת שבת ולכן היא לא יכולה להשתמש בפנס, זה ממש בלתי נסבל. זה מאוד לא בטיחותי ומאוד מסוכן".


הגינה המוזנחת (צילום: פרטי)

הגינה המוזנחת (צילום: פרטי)


בן זוגה של התושבת מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" על האירועים אשר הובילו למצב ההזנחה הנוכחי: "היו שנים שלא היו בעיות עם זה – בשנים הראשונות כל התושבים התארגנו ואספו כסף כדי לשלם את החשמל. התאורה הציבורית במתחם היא באחריות בעלי הדירות בפרויקט. אני הייתי אחראי על איסוף הכספים תקופה ארוכה". לטענתו: "סיכמנו עם ראש העיר שהיה, משה שכטר, שאנחנו נשלם את החשמל אבל את התחזוקה תבצע העירייה. אז ראש העיר הוציא מסמך מסודר שבו הוא אומר שינקה ויתחזק את המתחם פעמיים בשנה – בראש השנה ובפסח".

"זה היה מספיק וזה עבד הרבה זמן", ממשיך ומתאר התושב. "בחמש שנים האחרונות בעירייה החליטו שהם לא צריכים להמשיך בתחזוקה. ניגשנו לעירייה והראנו להם את המכתב, שחתום על ידי משה שכטר, והם הציעו לנו שהעירייה תדאג לתחזוקה תמורת סכום של 300 שקלים לכל משפחה בשנה. אנחנו ביקשנו שרק ימשיכו לתחזק פעמיים בשנה, הרגשנו שרצו לעשות עלינו קומבינה. מאז ניקו רק פעם אחת וזהו, מאז אין תחזוקה".


אשפה זרוקה בגינה (צילום: פרטי)

אשפה זרוקה בגינה (צילום: פרטי)


אשפה זרוקה בגינה (צילום: פרטי)

אשפה זרוקה בגינה (צילום: פרטי)


"פנו אלי דיירים מהמתחם שאמרו לי שהמצב הזה ממש נמאס להם", הוא מסכם, "אנשים גרים פה ומול המרפסת שלהם יש את הלכלוך ואת הזוהמה הזו, זה מגעיל וגם פוגע בערך הדירות. העירייה יכולה למצוא פתרונות בלי לקחת כל כך הרבה כסף מהתושבים. המודל שהיה, שהעירייה תחזקה פעמיים בשנה, היה טוב וצריך לחזור אליו".

"כל העיר מודיעין" פנה לדוברות עיריית מודיעין, אולם עד כה לא התקבלה תגובה. תגובתה תפורסם כשתתקבל.

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. יוחא

    לא הבנתי למה אני צריך לטפל בשפ"פ שלי והם נהנו מטיפול דו שנתי מהעיריה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר