ניב נחמיה ומשפחתו בבית החולים, ההרצאה של נחמיה בבית המדרש (צילומים: משפחת נחמיה, ישיבת בני עקיבא לפיד)
ניב נחמיה ומשפחתו בבית החולים, ההרצאה של נחמיה בבית המדרש (צילומים: משפחת נחמיה, ישיבת בני עקיבא לפיד)

מרגש: מודיעין נרתמת לטובת ניב נחמיה – הגיבור מהפיגוע ביבנה

ניב נחמיה נפצע אנושות בזמן שנאבק במחבל והצליח לפרוק אותו מסכינו. שנתיים אחר כך, קמפיין מימון המונים מנסה להוציא את משפחתו מחובות כבדים בהם שקעה. "עם ישראל ערבים זה לזה"

פורסם בתאריך: 29.12.19 17:02

אחרי שנתיים של שיקום וניתוחים רבים, ניב נחמיה, שנפצע אנוש בפיגוע ביבנה, שקע בחובות כבדים. בני נוער ממודיעין פגשו אותו והתגייסו למענו. אשתו של ניב נחמיה, סיגלית נחמיה, אומרת בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "זאת מחווה מאוד מאוד מרגשת, זה מראה על אנושיות ועל אחדות של בני הנוער הצעירים. עם ישראל ערבים זה לזה".


ניתן לתרום לניב נחמיה דרך אתר Jgive בכתובת https://katzr.net/e6112b


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


לפני קצת יותר משנתיים, באוגוסט 2017, נפצע ניב נחמיה אנוש מדקירותיו של מחבל בן 19 שנכנס לסניף שופרסל ביבנה. המחבל התנפל על נחמיה ודקר אותו 14 פעמים בכל חלקי גופו. במהלך המאבק בין השניים, הצליח נחמיה להוציא את הסכין מידיו של המחבל.

מאז הפיגוע הקשה נחמיה נאבק לשקם את חייו והוא עבר טיפולים וניתוחים רבים. בנוסף לקשיים הפיזיים והבריאותיים שאיתם מתמודד נחמיה, הפציעה גרמה לו ולמשפחתו להיכנס לחובות. אשתו מספרת כי "הוא סובל מאוד מכאבים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. הוא לא ישן טוב בלילה והוא מטופל בקנאביס רפואי". בחודשים האחרונים נחמיה חזר לעבוד בעבודה משרדית שלוש שעות ביום כדי לפרנס את משפחתו "הוא מנסה להשלים את ההכנסה מהביטוח הלאומי שלא מספיקה לפרנס את הבית".


ילדי משפחת נחמיה (צילום: משפחת נחמיה)

ילדי משפחת נחמיה (צילום: משפחת נחמיה)


נחמיה מקבל קצבה שמסתכמת ב-6,000 שקלים כאשר החובות עומדים על 800 אלף שקלים. כדי לנסות ולסגור את החובות שהצטברו, יזם איש העסקים, גיא אדמור, פרויקט מימון ההמונים באתר Jgive תחת השם "לא משאירים גיבורים מאחור". הפרויקט צבר, נכון לעכשיו, למעלה מ-214,000 שקלים עבור נחמיה ומשפחתו כשהיעד הוא 1,000,000 שקלים. "עם ישראל הוא עם טוב ועם שנותן, אני מנסה לעשות כמה שיותר במעט שיש לי, כל תרומה קטנה בסוף זה אור גדול", אומר אדמור. הכסף הנאסף מיועד לסגירת החובות ולשיקום משפחתו של נחמיה.

כדי לתרום לפרויקט מימון ההמונים הארצי למען נחמיה, בבית ספר במודיעין לקחו על עצמם אנשי הצוות והתלמידים להעלות את המודעות לפרויקט. מיכאל יושעי, מורה בישיבת בני עקיבא לפיד "תורת נחום" במודיעין, הציע לתלמידיו להתגייס לעזור לנחמיה והתלמידים נרתמו למשימה.


ההרצאה של נחמיה בבית המדרש (צילום: ישיבת בני עקיבא לפיד)

ההרצאה של נחמיה בבית המדרש (צילום: ישיבת בני עקיבא לפיד)


תלמידי הישיבה התכנסו בבית המדרש ופגשו את נחמיה. יואב חרל"פ, תלמיד כיתה י"ב בישיבה, מספר ל"כל העיר מודיעין" על הפגישה המרגשת "קיבלנו אותו בשירים ובמחיאות כפיים. לאחר מכן ניב התחיל לספר את הסיפור שלו, סיפור שהיה מאוד עוצמתי ואני חושב שמאוד חיזק את כל מי ששמע". מאז ההרצאה נרתמו התלמידים להפיץ ככל הניתן את פרויקט מימון ההמונים "במשך אותו השבוע עסקנו בלהפיץ את הסיפור שלו ובמקביל שלחנו קישור לאתר גיוס ההמונים. בסוף ההרצאה הוקרן לכל בית הספר קוד QR שמוביל לאתר גיוס ההמונים והתלמידים סרקו והתחילו להפיץ. אני מרגיש שעשינו פה משהו באמת גדול ועם זאת אנחנו עדיין בעיצומו של התהליך לגיוס הסכום הדרוש. אנו מקווים שכל מי שנחשף לזה ויכול לעזור – יעזור, וכך נגיע למטרה. מבחינתנו ניב הוא גיבור ואסור להשאיר אותו מאחור".


משפחת נחמיה בית החולים (צילום: משפחת נחמיה)

משפחת נחמיה בית החולים (צילום: משפחת נחמיה)


יושעי אמר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "מבחינה חינוכית, אני רואה את הערבות ההדדית, אנחנו לא נפקיר אדם שהוא גיבור. יש פה גם מסר: להיאבק עם כל הכוח עד הכוחות האחרונים – בסוף הוא ניצח. אנחנו רוצים לעזור לו, הוא נאבק כבר שנתיים מבחינה רפואית, אבל לפחות שלא יצטרך להיאבק מבחינה כלכלית. שיחיה חיים קצת יותר נוחים אחרי שהוא נלחם בשביל כל כך הרבה אנשים שהיו שם בסניף הסופרמרקט".

אשתו של נחמיה מברכת את התלמידים ואומרת כי "זאת מחווה מאוד מאוד מרגשת, זה מראה על אנושיות ועל אחדות של בני הנוער הצעירים, עם ישראל ערבים זה לזה. יש לנו חמישה ילדים שמתמודדים מיום הפיגוע בצורות שונות. קשה להם לראות את אבא שלהם מתמודד עם הדברים האלה, סובל מכאבים וכן מכל המצב שנקלענו אליו. זה לא פשוט גם להם אבל יהיה בסדר".

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר