חנוכת שביל הפרחים בגבעת התיתורה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
חנוכת שביל הפרחים בגבעת התיתורה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

העבודות בגבעת התיתורה המתחדשת: נחנך השביל הנוסטלגי

לצד הקמת המוזיאון החדש באתר - בשבוע שעבר נחנך מחדש שביל הפרחים שהוקם לראשונה לפני 17 שנה במתחם

פורסם בתאריך: 29.12.19 07:45

גבעת התיתורה המתחדשת – ביום שישי שעבר נחנך שביל הפרחים המיתולוגי של האתר, שהוקם לראשונה לפני 17 שנה על ידי תלמידי בית הספר "אופק", וכעת הוא חודש על ידי החברה הכלכלית בשיתוף בית הספר.

חנוכה מרגשת נערכה בגבעת התיתורה במסגרת הפרויקט לחידוש השביל, שהחל בשנה שעברה, ביוזמתו של התושב ירון אפרתי אשר הציע לחדש את השלטים הישנים של השביל שהוצבו בשנת 2002 על ידי תלמידי "אופק". לחידוש השביל נרתמה החכ"ל למשימה ויזמה מפגש עם בית הספר "אופק" בשנה שעברה, כאשר ביצוע הפרויקט נעשה על ידי כיתות ו' מבית הספר, שבינתיים סיימו את לימודיהם באופק והיום הם ברובם תלמידי עירוני ב'.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בתהליך מרגש של שחזור השלטים הישנים שהוצבו על הגבעה לפני 17 שנים על ידי תלמידי "אופק" דאז, חידשו התלמידים בביצוע החכ"ל את השלטים הישנים והוסיפו שלטים חדשים וברקודים, המספרים את סיפורם של הפרחים הפורחים על הגבעה האהובה. לקראת החנוכה, הזמינה העירייה את התושבים שלקחו חלק בהקמת השביל המקורי מבית ספר "אופק" לבוא לטקס, ואכן אותרו תושבים נרגשים ששמחו להיזכר ולראות כיצד השביל קם לחיים מחדש.

כידוע, בגבעת התיתורה מתוכנן לקום מוזיאון חדש. כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", עיריית מודיעין מכבים רעות אישרה בישיבת המועצה האחרונה את התקציב להקמת המוזיאון שמתעד את "מורשת החשמונאים" – סך התקציב כ-12.3 מיליון שקלים. המוזיאון ייבנה בחלקו הצפוני של מרכז העיר החדש וישתרע על שטח של כ-660 מ"ר. המקום יציג את סיפורה של העיר מודיעין מאז ימי משפחת החשמונאים, דרך התקופות השונות ועד לימי הקמתה של העיר מודיעין המודרנית: "ארץ החשמונאים", שכולה גדושת היסטוריה ורווית ממצאים ארכיאולוגיים המספרים את סיפורו של העם היהודי בתקופה זו.


הדמיה של מוזיאון מורשת העתידי (הדמיה: קומפיוגרפיק)

הדמיה של מוזיאון מורשת העתידי (הדמיה: קומפיוגרפיק)


בטקס החנוכה השתתפו ראש העיר, חיים ביבס, מנכ"לית החכ"ל מיכל ענבר פרפרי, מחזיק תיק התיירות והמורשת, שמעון גואטה, מנהלת בית הספר "אופק" הדס רפאלי מנהלת מחלקת החינוך היסודי, דורית קוטלר, שהיתה מנהלת בית הספר אופק בשנת 2002 ותלמידי אופק בעבר ובהווה.

הפרויקט בוצע כאמור במסגרת עבודות השדרוג של הגבעה בהן לקחו חלק, החכ"ל יחד עם קק"ל, רשות הטבע והגנים והחברה להגנת טבע. במסגרת הפרויקט, הוקם שביל מרכזי הסובב את הגבעה ומנגיש אותה לטובת כל גווני האוכלוסייה, הוקמו לצד טבע מקומי קסום פינות חמד רבות הכוללות שחזורי פריטים חקלאיים, גן ארכיאולוגי ועמדת הסברה קולית לצד שילוט מסביר פנים אודות המקום.

שביל הפרחים ממוקם בכניסה לגבעת התיתורה בעמק דותן פינת כליל החורש (מול ההולמס פלייס) ולאורכו הוצבו 22 שלטים המפרטים הצמחייה השונה הצומחת על הגבעה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר