ילד רוכב על אופניים בלי קסדה (צילום: עמותת אור ירוק)
אילוסטרציה - למצולם אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: עמותת אור ירוק)

רכיבה על אופניים חשמליים תחת השפעת אלכוהול: הסקר המדאיג של אור ירוק במודיעין והסביבה

מתוצאות סקר של אור ירוק עולה 42 אחוזים מהנוער באזור מודיעין בטוחים כי רכיבה על אופניים תחת השפעת אלכוהול אינה מסוכנת. הסקר המלא בפנים

פורסם בתאריך: 25.12.19 07:41

תוצאות של סקר חדש, שערכה לאחרונה "אור ירוק – העמותה למאבק בתאונות הדרכים בישראל", בקרב בני הנוער בשוהם ובחבל מודיעין, מדאיגות. המחקר עסק ברכיבה מסוכנת ולא אחראית על אופניים וקורקינטים חשמליים.

מהסקר עולה כי 44 אחוזים מבני הנוער במודיעין הסכימו עם האמירה כי רכיבה על אופניים ללא קסדה מסוכנת, בעוד 33 אחוזים אמרו כי נסיעה כזו אינה מסוכנת. הסקר נערך בקרב 28 רשויות שונות והשתתפו בו 500 בני נוער, בהם בני נוער משוהם וחבל מודיעין.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


הסקר בוצע בקרב למעלה מ-500 בני נוער וצעירים, שהיו צריכים לדרג את הסכמתם עם האמירה: "רכיבה על אופניים חשמליים מסכנת חיים" – רק 36 אחוזים מבני הנוער באזור מודיעין שנשאלו הסכימו עם האמירה, 40 אחוזים התנגדו לה. הסקר נמשך עם עמדתם של בני הנוער בנוגע למשפט – "אין בעיה להרכיב נוסע נוסף באופניים": 27 אחוזים הסכימו איתו, 27 אחוזים התנגדו לו והשאר – 47 אחוזים לא התנגדו ולא הסכימו.

התוצאות המדאיגות נמשכות עם דעתם של בני הנוער בנוגע לנסיעה על אופניים תחת השפעת אלכוהול – 42 אחוזים מסכימים עם האמירה כי נסיעה כזו אינה מסכנת, 36 אחוזים לא הסכימו כי נסיעה על אופניים תחת השפעת אלכוהול מסוכנת, ואילו השאר – 22 אחוזים, לא הסכימו ולא התנגדו.

בנוגע לשימוש בטלפון הנייד תוך כדי רכיבה על אופניים: מתוצאות הסקר עולה כי 47 אחוזים הסכימו עם האמירה לפיה שימוש בטלפון הנייד ברכיבה על אופניים חשמליים מסוכנת, אולם 29 אחוזים התנגדו לה.

כזכור, לפני חודשיים פורסם ב"כל העיר מודיעין" מחקר נוסף של "אור ירוק" הנוגע לבני נוער שהודו כי נהגו ללא רישיון. מהמחקר עלה כי 30 אחוזים מבני הנוער ממודיעין-מכבים-רעות הודו כי הם נהגו ללא רישיון, 56 אחוזים מהם ציינו כי קיים סיכוי שהם ינהגו לאחר ששתו מנת אלכוהול. כמו כן, 33 אחוזים חושבים שלא תמיד מסוכן לסמס בנהיגה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר כי "חלק גדול מבני הנוער פשוט לא מבין עד כמה מסוכן לרכוב ללא קסדה, תחת השפעת אלכוהול או בהיסח הדעת, פעולות שחושפות אותם לסכנה גדולה. שנת 2019 עומדת להסתיים בקרוב ופחות מחודש לסוף השנה כבר נהרגו 33 רוכבי אופניים רגילים, חשמליים וקורקינטים ממונעים".


שליש מבני הנוער בעיר הודו שנהגו ללא רישיון



רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר