מודיעין, מכשיר דפיברילטור (צילומים: פרטי, איחוד הצלה)
מודיעין, מכשיר דפיברילטור (צילומים: פרטי, איחוד הצלה)

היוזמה שיכולה להציל חיים: מפת הדפיברילטורים במודיעין

בעיריית מודיעין מתגבשת יוזמה לפרסום מפה, שבה יסומנו המיקומים של כל מכשירי הדפיברילטור לטיפול באירועי לב. יוזם ההצעה, חבר המועצה איתי אלמוג-בר: "כיום לא יודעים היכן ממוקמים המכשירים בעיר, זה מהלך מציל חיים"

פורסם בתאריך: 25.12.19 07:42

ל"כל העיר מודיעין" נודע בעיריית מודיעין מתגבשת יוזמה לפרסום מפה, שתכלול את מיקומם של כל מכשירי הדפיברילטור (מַפְעֵם – בעברית) במודיעין. מדובר במכשיר שמחזיר את קצב הלב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי במקרה שאדם מקבל אירוע לבבי במרחב הציבורי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


מדובר במכשיר לטיפול ראשוני שמשמש בעיקר עד להגעת צוותי החירום. על פי החוק יש להתקין את המכשיר במקומות הומי אדם, שבהם למעלה מ-500  איש. יחד עם זאת, על מנת שהצבת המכשיר תהיה יעילה, הציבור צריך לדעת היכן מוצבים מכשירי הדפיברילטור.

"מדובר במכשיר שחייב להיות במקומות הומי אדם", מדגיש בשיחה עם "כל העיר מודיעין" חבר המועצה איתי אלמוג-בר (מודיעין חופשית), יוזם ההצעה. "כיום לא יודעים היכן ממוקמים המכשירים בעיר, זה מהלך מציל חיים. נניח אם מישהו נמצא במרכז המסחרי והוא רואה אדם מתמוטט – אם היה אפשר לדעת היכן נמצא המכשיר הקרוב ביותר ניתן היה להשתמש בו. זה מהלך שצריך ליישם אותו בדקות הראשונות אחרי שאדם מתמוטט".


מכשיר דפיברילטור (צילום: איחוד הצלה)

מכשיר דפיברילטור (צילום: איחוד הצלה)


אלמוג-בר מספר כי בוועדת הביטחון האחרונה שנערכה בעירייה הוא העלה את הנושא לסדר היום, והציע, לדבריו, "שהעירייה תכין מפה של כל המקומות שבהם יש דפיברילטור, מפה שתהיה באתר העירייה. שמוליק כהן, הקב"ט, אמר שהוא יכין את זה תוך שבועיים ברגע שיעשו את המפה יבינו, אולי, שבחלק מהמקומות חסר מכשירים ובמקומות אחרים יש הרבה".

לפני מספר חודשים העלה אלמוג-בר הצעה לסדר היום להתקנת מכשירי דפיברילטור בפארקים ובגנים הציבוריים וכן במקומות נוספים בעיר. מדובר במתקן שניתן לפתיחה מרחוק באמצעות יצירת קשר עם מוקדי החירום העירוניים. "זה נעשה בערים אחרות בארץ, אך ההצעה נפלה למרות שהיא לטובת הציבור הצביעו נגד".

"כל העיר מודיעין" פנה לעיריית מודיעין שטרם מסרה את התייחסותה לידיעה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר