ארון הקודש שהוצת (צילום: דוברות המשטרה)
ארון הקודש שהוצת (צילום: דוברות המשטרה)

מודיעין עילית: ארון קודש וספרי תורה הוצתו בבית כנסת

מקרה מזעזע בעיר השכנה: אלמונים פרצו לבית כנסת, הציתו את ארון הקודש וגנבו כלי כסף. משטרת ישראל פתחה בחקירה

פורסם בתאריך: 23.12.19 12:02

הלילה, בין ראשון לשני 22-23.12, פרצו אלמונים אל בית הכנסת של חסידות בויאן, ברחוב פוניבז' בעיר. המתפללים שהגיעו הבוקר לתפילת שחרית הראשונה של חג החנוכה נתקלו במראות מזעזעים – ארון הקודש הוצת וספרי התורה שבו נחרכו. בנוסף נגנבו כלי כסף שהיו בתוך מבנה בית הכנסת וכן מערך מצלמות האבטחה של בית הכנסת נגנב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


ממשטרת ישראל נמסר כי "הבוקר התקבל דיווח במשטרה על התפרצות לבית כנסת בעיר מודיעין עלית. על פי הדיווח נגרם נזק לספרי תורה ולבית הכנסת ונגנבו כלי כסף. כוחות משטרה וחוקרי זיהוי הגיעו למקום, החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה".

חבר מועצת מודיעין עילית הרב משה מוטרפרל (דגל התורה) אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "מקרה כזה הוא תמיד כואב. כשזה קורה בחוץ לארץ אז כל העולם היהודי נזעק על אנטישמיות ופגיעה בסממנים דתיים. מכיוון שנגנבו כלי הכסף נראה שכאן המניע הוא כלכלי, אבל עצם זה שבגלל אינטרס כלכלי מתאפשרת פגיעה בספרי תורה ובמקום קדוש, זה דבר שיותר מכואב. זה מדליק נורת אזהרה ומעלה את השאלה איך דברים כאלה קורים? מאיפה מגיעים האנשים שעושים את זה?".

"חג החנוכה מסמל בדיוק את שתי הנקודות האלה", מוסיף ואומר הרב מוטרפרל. "מצד אחד מזכיר את נקודת השפל שהעם היהודי הגיע אליה באותה תקופה תחת שלטון היוונים, ומצד שני, ומכוח זה אנחנו חיים עד היום – נקודת האור הגדול שהצליח לגרש את החושך של היוונים. גם בכזה מקרה אנחנו צריכים לדעת שהאור ימשיך וינצח את החושך ונקווה שלא נצטרך אירועים מהסוג הזה כדי להזכיר לנו את הנקודה הזו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר