עיריית מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
עיריית מודיעין-מכבים-רעות (צילום: דוברות עיריית מודיעין-מכבים-רעות)

מדד השקיפות של הרשויות בישראל: עיריית מודיעין קיבלה ציון 96

השבוע הושק במודיעין האתר החדש של העירייה. במקביל, פורסם מדד הבודק שקיפות באתרי הרשויות בישראל. התוצאה: מקום טוב למעלה - רק 11 ערים קיבלו ציון גבוה יותר ממודיעין

פורסם בתאריך: 19.12.19 13:20

במדד שקיפות האתרים ברשויות המקומיות לשנת 2019 שפרסמה עמותת 'שבי"ל – שקיפות בינלאומית ישראל' קיבל אתר עיריית מודיעין ציון 96 מתוך 100. ציון זה הוא ציון גבוה מהממוצע הארצי העומד על 91 נקודות מתוך 100.

השבוע הושק אתר עיריית מודיעין החדש. אתרי הרשויות המקומיות בישראל נועדו לשרת את התושבים ולעזור להם לקבל מידע ושירותים שונים. אחד התפקידים המרכזיים של האתרים הוא ליצור שקיפות בעבודת הרשויות המוניציפליות כך שהתושבים יוכלו לעקוב ואף לבקר את התנהלות הרשות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בדוח שפרסמה לאחרונה עמותת שבי"ל נבדקו אתרים של 39 רשויות מוניציפליות. בדוח קובעת העמותה עשרות קריטריונים שבהם היא בוחנת את רמת השקיפות של האתרים המוניציפליים. הדוח בדק בין השאר את רמת שקיפות אתר העירייה במגוון נושאים וביניהם: תכנון ובנייה, ישיבות מועצה, כספים – תקציב וארנונה, כוח אדם, מידע סביבתי, חוזים ומכרזים, רכש ועוד.

כאמור, אתר עיריית מודיעין (לפני ההשקה של האתר החדש) קיבל ציון טוב יחסית של 96 נקודות שהוא גבוה מהממוצע הארצי שעומד על 91 נקודות. ציון זה מעמיד את מודיעין בדרגת A+ (מצוין), דרגה זו כוללת את הרשויות שקיבלו את רף הציונים העליון הנע בין 95 לבין 100.


מודיעין (צילום: דשה אברמנקו)

מודיעין (צילום: דשה אברמנקו)


למרות שמודיעין נמצאת במקום גבוה ברשימה, יש לעירייה עוד לאן להתקדם: מתוך אתרי העיריות שנבדקו ישנן 11 עיריות שאתריהן קיבלו ציון גבוה יותר מאתר מודיעין. שמונה מתוכן קיבלו ציון מושלם של 100 נקודות בהן: חולון, ראשון לציון וכפר סבא. יחד עם מודיעין ישנן עוד שלוש רשויות שקיבלו ציון של 96: הרצליה, קריית גת ואור יהודה. בתחתית דירוג שקיפות הערים נמצאות עיריות טבריה ומעלות תרשיחא עם 68 נקודות ועיריית קריית ים עם 64 נקודות בלבד.

את המדד פירסמה עמותת שבי"ל – שקיפות בינלאומית ישראל. העמותה הינה סניף של הארגון החברתי גלובלי – ארגון Transparency International – TI הפועל באמצעות למעלה מ- 100 סניפים ברחבי העולם במטרה לקדם עולם ללא שחיתות.
חזון עמותת שקיפות בינלאומית ישראל – שבי"ל הוא הנחלת הערכים והנורמות של שקיפות, טוהר מידות וקידום ערכי הדמוקרטיה, יושרה, אתיקה ואחריותיות, בתחומי התרבות והחברה האזרחית במגזר הציבורי והפרטי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר