מסוף התחבורה הציבורית במודיעין - נוסעים עולים לאוטובוס בתחנה (צילום: חורחה נובומינסקי)
מסוף התחבורה הציבורית במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)

איום השביתה הוסר: התחבורה הציבורית במודיעין תפעל כסדרה

אחרי שיחות ליליות שקיים מנכ"ל חברת קווים, מפעילת התחבורה הציבורית במודיעין, עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הוחלט לבטל את השבתת שירותי התחב"צ במודיעין שתוכננה למחר, שישי

פורסם בתאריך: 19.12.19 09:58

עדכון אחרון: 19.12.19 10:09

***עדכון 10:05***

איום ההשבתה של התחבורה הציבורית במודיעין הוסר. כך נודע ל"כל העיר מודיעין בדקות האחרונות. במכתב ששלח מנכ"ל חברת קווים אריק סיני, שמפעילה את התחבורה הציבורית במודיעין לעירייה, הוא כתב "שמח לבשר על החלטתנו להיעתר להתחייבות שר התחבורה ולהחזיר את שירותי התח"צ לשגרה".

ל"כל העיר מודיעין נודע כי במהלך הלילה שוחח שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' עם מנכ"ל קווים סיני והשניים סיכמו על הפעלת התחבורה הציבורית כסדרה תוך התחייבות של משרד התחבורה לטפל בנושא החוב לחברת האוטובוסים.

"לאור הערכתנו הרבה לפועלו ומאמציו הכנים של השר", מציינים בחברת קווים, "ולאור הבטחת השר כי הכספים יועברו בתוך ימים, החליט מנכ"ל החברה להיעתר לבקשת השר להמשיך את מתן השירות כסדרו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


איומי השביתה, כפי שכבר פורסם, נובעים מהפלונטר בכנסת. כבר תקופה ארוכה שבישראל אין ממשלה רגילה אלא ממשלת מעבר בלבד ולכן ישנם תקציבים ממשלתיים שאינם מועברים באופן שיגרתי כולל תשלומים לחברות התחבורה הציבורית.

איתי פלייסיג, מנהל השירות של חברת קווים, שיגר מכתב למשרדי האוצר והתחבורה, ביום חמישי 12.12,  ובו כתב כי "בהתאם להנחיית החשב הכללי, לא כובדו הוראות התשלום של המשרד בגין נסיעות תחבורה ציבורית שביצעה חברתנו בחודש נובמבר ובמועדים מוקדמים לפני כן. מדובר בתשלום שהיה אמור להיות מועבר אל החברה למחרת היום".


אוטובוס במודיעין

אוטובוס במודיעין


מדובר בתשלומים המשולמים לחברת קווים מידי חודש בגובה עשרות מיליוני שקלים על ידי משרד התחבורה. בחברה מגדירים את התשלומים "בבחינת החזר עלות ההפעלה והם נועדו בראש ובראשונה לטובת תשלום שכר נהגים ועובדי תפעול ומטה, לספקים שונים, לרבות תשלום בגין סולר, לתחזוקת אוטובוסים ולתשתיות". החברה טוענת כי מדובר במכה קשה מאוד לחברה "עצירת התשלום החודשי על ידי המדינה גדע באחת את צינור הדלק שמזין את פעילותנו". במכתב אומר פלייסיג כי בחברה פנו לראש הממשלה, שרים ופקידים רלוונטיים במשרד התחבורה והאוצר "לצערנו, שום גורם לא הודיענו, נכון למועד כתיבת מכתבי זה, כי בכוונת משרד התחבורה לשלם את עלות הנסיעות שבוצעו".

הפעיל המקומי ומנהל דף התחבורה "הקו האדום", אור גרינפלד, אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "זו שביתה ברוב חברות האוטובוסים בארץ. יש לזה משמעויות רחבות – למשל קווי התלמידים והקווים הפנימיים לא יעבדו. דבר זה יגרום ליותר הורים להתעכב בבית כדי לקחת את הילדים לבתי הספר – מה שגם יכול ליצור יותר עומס על הכבישים. חיילים שחוזרים לבסיסים לא יקבלו מענה (למעט קווים לעיר הבהדי"ם שיעבדו כרגיל) ומבוגרים שלא מחוברים למדיה ולרשתות החברתיות לא יבינו ועלולים  לבזבז את זמנם היקר".

כמו כן אומר גרינפלד כי הוא מצפה מעיריית מודיעין "להיערכות, גם מבחינת שאטלים או מערך הסעות לעורקי תחבורה ציבורית מרכזיים – כי בימי שישי גם אין רכבות במודיעין".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר