מסעדת ענבה (צילומים: מיטל סולומון)
מסעדת ענבה (צילומים: מיטל סולומון)

מסעדת "ענבה" במודיעין – מה עומד מאחורי הסגירה המפתיעה?

מסעדת ענבה נסגרה בחודש שעבר לאחר שאחד היזמים יצא מהשותפות. בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מספרים הבעלים על הנסיבות שהובילו לסגירת המסעדה: "זה התחיל בדברים קטנים אבל איפשהו הבנו שאנחנו לא באותו ראש"; השבוע צפוי להיפתח במקום מתחם בילוי חדש

פורסם בתאריך: 16.12.19 16:14

בסוף החודש שעבר, אחרי יותר משלוש שנים, נסגרה בשבוע שעבר מסעדת ענבה שפעלה בצמוד לפארק ענבה במרכז מודיעין. במקומה יפתח מחר, (שלישי 17.12) בר אוכל חדש בשם "פאזה". הסגירה של המסעדה ופתיחת הבר באים על רקע מחלוקת בין בעלי המסעדה בשאלה האם המסעדה צריכה לשנות כיוון או להישאר נאמנה לסגנונה המקורי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


מסעדת ענבה נפתחה ביולי 2016 כשותפות בין שני יזמים, חגי גילשון וענבר גוהר, ונבנתה כמסעדת שף. המסעדה זכתה במהלך השנים להצלחה אך לדברי גילשון, ההצלחה לא היתה גדולה בצורה יוצאת דופן. במהלך הזמן התפתחה מחלוקת בין הבעלים: לפי גילשון היה צריך להשאיר את המסעדה בסגנונה הישן כמסעדת שף יוקרתית. גוהר סברה שהיה ראוי לשנות את הרעיון של המסעדה ולהפכה למקום בילוי עבור התושבים הצעירים של מודיעין. בשיחה עם "כל העיר מודיעין" גילשון אומר כי "היו חילוקי דעות באיזה קונספט המקום צריך להמשיך והחלטנו שמישהו צריך לצאת".


מסעדת ענבה (צילום: מיטל סולומון)

מסעדת ענבה (צילום: מיטל סולומון)


מנגד, גוהר מפרטת בשיחה עם "כל העיר" כי "המחלוקות התחילו לפני כמה חודשים, כל אחד ראה פרספקטיבה שונה. כשפתחנו את מסעדת ענבה הייתי בת 23 וחגי בן 26  תוך כדי תנועה גיששנו ובדקנו כיוונים. הפיצול התחיל בדברים קטנים, במחלוקות על דברים קטנים בתוך העסק, בדברים השוטפים כמו משלוחים ושעות פעילות ומחשבות על מרכז העיר החדש שעומד להיפתח. זה התחיל בדברים קטנים אבל איפשהו הבנו שאנחנו לא באותו ראש".


פארק ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


"אני גדלתי פה בעיר", ממשיכה גוהר, "ותמיד ידעתי, בתור בחורה צעירה במודיעין, שחסר מקומות בילוי במודיעין ובמרכז העיר, הכול מחוץ לעיר. במשך השנים, כשהמסעדה היתה פתוחה קיבלנו הרבה מאוד תגובות מחבר'ה צעירים, שחסר להם מקום בילוי בעיר ולא מחוצה לה. מקום שיהיה אפשר לבוא אליו ברגל ושלא יהיה צריך לצאת מהעיר כדי לבלות, לשתות ולאכול אוכל שקצת יותר מתאים לכלל האוכלוסייה ולא כמו מסעדת השף שמתאימה רק לחתך אחד של האוכלוסייה. היתה מחלוקת ביני לבין חגי, חגי רצה להישאר בקונספט של מסעדת שף ואני רציתי להפוך את זה למקום בילוי של צעירים".


בר האוכל החדש "פאזה" בהכנות אחרונות (צילום: פרטי)

בר האוכל החדש "פאזה" בהכנות אחרונות (צילום: פרטי)


"חשבנו איך לפתור את הסיטואציה", ממשיכה ומספרת גוהר. "או שסוגרים או שהוא הולך או שאני הולכת. אני וחגי במערכת יחסים מאוד טובה, גם אחרי שכביכול התפצלנו. הגענו לזה בהחלטה משותפת. אני ידעתי שאני רוצה לעשות משהו שידבר יותר לקהל הצעיר והחלטנו שאני אשאר וקניתי את החלק שלו".

"מסעדת ענבה היתה יכולה להישאר עוד", מסכמת גוהר. "פשוט אני וחגי לא יכולנו להישאר עוד. מבחינה כלכלית מסעדת ענבה הייתה במקום טוב, היא החזיקה שלוש שנים וחצי וזה לא בא ברגל במסעדה, אני פשוט חושבת שזה יכול לעבוד עוד יותר טוב".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טוב שלא, ככה אפשר לאכול בה בכל ימות השבוע.

  2. יעל

    אני דתיה ואכן לא יכולה לאכול שם, אבל אין לי שום בעיה שאחרים יהנו ממנה.
    כל עוד הבעלים רוצה ומוכן לפתוח בשבת.
    אני לא אוהבת שמנסים להכריח בעל עסק לפתוח בשבת בניגוד לרצונו (גם אם הסיבה שלו שפשוט רוצה לבלות עם משפחתו)

  3. נטליה

    חבל חבל חבל!
    היינו מגיעים במיוחד מירושלים למסעדה הזאת…
    היום הגענו וההופתענו לראות מקום חדש… כמה רמות מתחת… חבל…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר