אמבולנס של איחוד הצלה (צילום: איחוד הצלה)
אמבולנס של איחוד הצלה (צילום: איחוד הצלה)

באיחוד הצלה זועמים על עיריית מודיעין: מדוע לא מוקם מבנה למתנדבי הארגון בעיר?

בשיחה עם "כל העיר מודיעין" טוענים באיחוד הצלה כי כבר ארבע שנים שהתוכנית להקמת "בית המתנדב" במודיעין מתעכבת: "אנחנו מקבלים רק הבטחות, לא סופרים אותנו"

פורסם בתאריך: 10.12.19 07:55

למה מתעכבת הקמת "בית מתנדב" לשימוש מתנדבי איחוד הצלה במודיעין? ב"איחוד הצלה" במודיעין טוענים בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי למרות הבטחות חוזרות מצד עיריית מודיעין להקצאת שטח ולהקמת מבנה לשימוש מתנדבי ארגון ההצלה, הם עדיין לא קיבלו דבר. לדבריהם, מדובר בעיכוב של למעלה מארבע שנים.

באיחוד הצלה מוסיפים ומציינים כי הם זקוקים למבנה כדי לאחסן ציוד הצלה ואף כדי שיהיה למתנדביהם מקום מנוחה מסודר. בארגון אף הקטינו לאחרונה את ציפיותיהם וכעת הם מבקשים הקצאה של חדר אחד בלבד מהחדרים העומדים לרשות העירייה. לטענתם מחסור במבנה מתאים למתנדבי הארגון פוגע ביכולתם להציל ולשמור על בריאות תושבי מודיעין.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"הבטיחו לנו כל כך הרבה הבטחות בארבע השנים האחרונות", טוענים ב"איחוד הצלה" במודיעין בשיחה עם "כל העיר מודיעין". גורמים בארגון ההצלחה טוענים כי התקיימו מספר רב של פגישות בעירייה שבהם נכחו גם ראש העיר חיים ביבס, מנכ"ל העירייה יורם כרמון, חברי המועצה: אילן בן סעדון (אילן למודיעין) – מחזיק תיק הביטחון וברוך בוחניק (גשר) – מחזיק תיק הבריאות וקב"ט העירייה שמוליק כהן. הפגישה האחרונה התקיימה לפני כחצי שנה עם ראשי איחוד הצלה ממודיעין ומירושלים. לדברי אותם הגורמים, נאמר בפגישה, בין היתר, כי הם יקבלו שטח לבנייה ומבנה מתאים.

באיחוד הצלה מספרים כי באותה הפגישה הועלתה בקשה להקצות חדר באחד ממבני העירייה כדי לזרז את התהליך. "אמרנו לראש העיר 'אתה רוצה שניקח שטח ונבנה? זה ייקח הרבה מאוד זמן, תן לנו מקום פנוי בעיר'. לא חסר מקום בעיר". אומר גורם באיחוד הצלה, שמוסיף וטוען כי כתגובה ביבס פנה לקב"ט שמוליק כהן ואמר לו – "באחריותך למצוא להם מקום עד החגים שיהיה להם מקום מסודר והם יוכלו להגיע אליו 24/7 ויוכלו להתרענן בו" אך בפועל לא הוקצה חדר לארגון ההצלה.


אמבולנס של איחוד הצלה (צילום: איחוד הצלה)

אמבולנס של איחוד הצלה (צילום: איחוד הצלה)


באיחוד הצלה מסבירים שהם זקוקים לחדר משלהם על מנת לאחסן את הציוד שהם זקוקים לו באופן קבוע "כשנגמר לכונן בלון החמצן הוא צריך לנסוע לקריית ספר כדי למלא אותו. צריך גם מקום לאחסן מסכות חמצן, צינורות להנשמה, מדבקות לדפיברילטור ועוד דברים חיוניים. כשכונן מסיים החייאה בלילה והוא ללא בלון חמצן והוא יגיע למקרה הבא ללא חמצן אז הוא לא יוכל לעזור לאדם. אם כונן יבצע החייאה באמצע הלילה והוא ייאלץ להגיע באמצע הלילה להחייאה נוספת, הוא יצטרך להצטייד מחדש". באיחוד הצלה בעיר מצאו פתרון זמני ולא מספק "כרגע הכול מפוזר בבתים של ראש הסניף ושל כמה מתנדבים שמשמשים כמחסן קדמי. כל אחד מחזיק בסלון שלו ארון עם ציוד".


אמבולנס של איחוד הצלה (צילום: איחוד הצלה)

אמבולנס של איחוד הצלה (צילום: איחוד הצלה)


טובול אומר כי המחסור ב"בית מתנדב" מאריך את זמן קבלת הטיפול הרפואי ברחבי העיר, "אנחנו מביאים מדי פעם אמבולנס לעיר, אבל אין מקום מסודר להחנות אותו. העיר לא יכולה להכיל כמה אירועים במקביל, מגיעים אמבולנסים משוהם, מלוד, מבית שמש, צריך להביא אמבולנס מרחוק. אני לפעמים מחכה עם חולים 40 דקות עד שמגיע אמבולנס". הוא מוסיף ואומר כי ל"בית המתנדב" יש גם שימוש לימודי "ברוב בתי המתנדב יש ספרים, בובות החייאה, מקום להצגת חומר לימודי, ולפחות פעם בשבוע נפגשים ועוברים על החומר ולומדים".


אמבולנס של איחוד הצלה (צילום: איחוד הצלה)

אמבולנס של איחוד הצלה (צילום: איחוד הצלה)


גורם באיחוד הצלה ממשיך ואומר כי בעירייה דווקא מחמיאים לארגון על פעילותו "כשאנחנו באים לדברי עם העירייה הם אומרים 'אתם כאלה מדהימים, אתם עובדים אתנו בשיתוף פעולה'. אנחנו מזניקים את השוטרים לאירועים, ובניידות יש ציוד שאנחנו נותנים. אנחנו עושים קורסים למאבטחים, אנחנו עושים השתלמויות אבל מצד שני אנחנו מקבלים רק הבטחות. אנחנו מדברים בסה"כ על מקום מינימאלי, לא סופרים אותנו".

"כל ארגון שיש בו עשרה אנשים מקבל מקום בעיר", מסכם אותו גורם. "משום מה, כשזה מגיעה לאיחוד הצלה – 50 מתנדבים -רופאים, פרמדיקים וחובשים – שנותנים מענה לכמעט כל מקרה בעיר, משום מה להם אין".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגובת עיריית מודיעין לא התקבלה למרות פניית "כל העיר מודיעין".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אריאל

    לא צריך שתי אירגונים להצלת חיים חבל על הכסף ועל המשאבים שמשקיעים באיחוד הצלה זאת לא תחרות לשם שמים רק כסף ושנאה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר