צומת באור אדום (צילום: עמותת אור ירוק)
צומת באור אדום (צילום: עמותת אור ירוק)

מצפצפים על הרמזור: זינוק בכמות הדוחות שחולקה במודיעין על נסיעה באור אדום

לפי נתונים שפרסמה עמותת אור ירוק: בשנת 2018 נרשמה עלייה חדה במספר הדוחות שחולקו לנהגים שחצו צומת ברמזור אדום, לעומת השנה שקדמה לה

פורסם בתאריך: 15.12.19 06:00

בשנת 2018 נרשמה עלייה חדה בכמות הדוחות על חציה באור אדום במודיעין – כך לפי נתונים שפרסמה עמותת אור ירוק. מספר הדוחות שחולקו לנהגים במודיעין שנסעו בצומת באור אדום עלה משנת 2017 לשנת 2018 בשיעור של 45 אחוזים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2017 חולקו לנהגי מודיעין 122 דוחות בגין חציית צומת באור אדום. בשנה שאחריה חולקו לנהגי מודיעין 177 דוחות על אותה העבירה. נתון זה מהווה עלייה של כ-45 אחוזים בכמות הדוחות שניתנו על חצייה באור אדום.


צומת באור אדום (צילום: עמותת אור ירוק)

צומת באור אדום (צילום: עמותת אור ירוק)


הנתונים על כלל המדינה מצביעים על יציבות בכמות האכיפה בשנתיים האחרונות: 26,484 דוחות נרשמו בשנת 2018 לנהגים שחצו צומת באור אדום במדינת ישראל בכללותה. נתון זה מהווה ירידה קלה בלבד משנת 2017 שבה ניתנו 230 דוחות יותר מהשנה שאחריה. מהנתונים עולה כי בכל יום נרשמים 73 דוחות בממוצע.

למרות היציבות בנתונים על כל מדינת ישראל בשנתיים האחרונות, אם משווים לשנת 2016 נרשמת ירידה חדה במספר הדוחות בשיעור של 22 אחוזים.


רכב חונה בשתי חניות נכים (צילום: אור ירוק)

רכב חונה בשתי חניות נכים (צילום: אור ירוק)


בנוסף לנתונים על חציית צומת באור אדום, עמותת אור ירוק פרסמה נתונים על דוחות שקיבלו נהגי מודיעין שחנו שלא כחוק בחניית נכים. בשנת 2018 ניתנו במודיעין 80 דוחות על חנייה בחניית נכים. נתון זה מהווה ירידה מהשנה שקדמה לה – שנת 2017 שבה ניתנו 94 דוחות.


משאית חונה בחניית נכים (צילום: עמותת אור ירוק)

משאית חונה בחניית נכים (צילום: עמותת אור ירוק)


נתונים אלו הם נתונים יציבים יחסית לשנים 2013 -2016 שבהן חלה מגמת ירידה משמעותית בכמות הדוחות על חנייה לא חוקית בחניית נכים. בשנת 2013 ניתנו במודיעין 188 דוחות, בשנת 2014 ניתנו 138 דוחות, בשנת 2015 ניתנו 120 דוחות  ובשנת 2016 ניתנו במודיעין רק 57 דוחות על חנייה לא חוקית בחניית נכים. סך הכל ניתנו במודיעין 569 דוחות על חנייה בחניית נכים בין השנים 2013 -2018.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, מספר על הסכנות בחציית צומת באור אדום: "חציית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והמסוכנות שנהג יכול לבצע. אדם שנכנס לצומת באור ירוק בטוח שהצומת פנוי, אך פתאום מגיח רכב ופוגע בצדו של הרכב בעוצמה רבה. בכל שנה עשרות בני אדם נהרגים ונפצעים קשה בתאונות דרכים לאחר שאחד הנהגים נכנס לצומת באור אדום", הוא מוסיף. "הפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור נגד תאונות, באופן בולט ומרתיע בצמתים אדומים ומרובי תאונות. נהג שידע שכשהוא נכנס לצומת הוא מצולם, וייקנס בסכום כסף גבוה, לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר