מקלט לנשים מוכות (צילום: אילן אסייג)

יום המאבק למניעת אלימות כלפי נשים: יוזמה להקמת מקלט לנשים מוכות במודיעין

המשנה לראש העיר עמיעד טאוב פועל לפתיחת מקלט לנשים שסובלות מאלימות במודיעין: "המקלט ישרת את הנשים בשעות הראשונות אחרי יציאתן מהבית"

פורסם בתאריך: 25.11.19 08:04

היום, שני, 25 בנובמבר, מצוין היום הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים. עד כה, 23 שנה מאז שהוקמה העיר, לא פועל במודיעין מקלט עבור נשים שנאלצו לברוח מביתן בשל אלימות שהופעלה כלפיהן. המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (הבית היהודי), מחזיק תיקי השירותיים חברתיים ושירותי דת אומר מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "נעשה ניסיון לאתר מקום עירוני שיוכל לתת מקלט מיידי. קיימתי פגישות עם גורמים במשטרה ועם גורמי חוץ בניסיון לאתר מקום עירוני שיוכל לתת מקלט מיידי לנשים בעת הצורך. מקלט במודיעין ישרת את הנשים בשעות הראשונות אחרי יציאתן מהבית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


המקלט הקרוב עבור נשים במודיעין ממוקם בירושלים או בראשון לציון. יש לציין כי נרשמת ביקורת רבה לצד פעילות המקלט – שבו נשים רבות מרגישות כלואות, וזאת במקום שהגברים האלימים ייכלאו ותימנע מהם הגישה לבנות זוגם. לצד זאת, המקלט מהווה מענה ראשוני בשעות שבהן נשים נאלצות לעזוב את ביתן, לעתים עם ילדיהן, כדי להגן על עצמן ומשפחתן מהאלימות בבית.


אלימות נגד נשים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב)


טאוב מציין כי "בשנה האחרונה נרשמו כ-120 תלונות מצד נשים על גילויי אלימות. זה לא נפוץ ברמה כמו בערים אחרות, אבל בעיני כל אישה שסובלת מאלימות היא עולם ומלאו. יש אחריות להיות נגישים לכל אישה שסובלת מאלימות, שתדע מהם המענים מבחינת העירייה ושיקבלו את האומץ להתלונן במשטרה".


המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (צילום: עט תקשורת)

המשנה לראש העיר עמיעד טאוב (צילום: עט תקשורת)


טאוב מוסיף ומספר: "אנחנו פועלים ברמת הסברה עירונית זה קיים באתר העירייה ובכל מקום מבחינת החשיפה. אנחנו עושים אירועי מודעות והרצאות. לא צריכה להיות אישה אחת שסובלת מאלימות",.

במסגרת הפעילות להעלאת המודעות למאבק באלימות כלפי נשים – במודיעין פועל "המרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות" במסגרת האגף לשירותים חברתיים. המרכז, מנוהל על ידי העו"ס טלי גולדברג שאמרה בשבוע שעבר ל"כל העיר מודיעין" כי "בשנה זו אנו עדות לגידול במספר מקרי האלימות, חומרתם ועצמתם. צוות מקצועי ומיומן ערוך באגפנו למתן סיוע, יעוץ, ליווי וטיפול הן לנשים והן לגברים במעגל האלימות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר