מודיעין, אילוסטרציה שריפה (צילומים: פרטי, אליהו הרשקוביץ)
מודיעין, אילוסטרציה שריפה (צילומים: פרטי, אליהו הרשקוביץ)

שריפות האשפה בשטחי הרשות סמוך למודיעין: עשרות תלונות בשנה

התושבים מתלוננים על השריפות באתרי הפסולת הפיראטיים בשטחי הרשות הפלסטינית, סמוך למודיעין, שגורמות למפגעי זיהום אוויר. המינהל האזרחי: "השקענו למעלה ממיליון שקלים לפינוי הפסולת מהאתרים הבלתי חוקיים"

פורסם בתאריך: 19.11.19 08:24

תושבים במודיעין מתלוננים על שריפות האשפה בכפרים בשטחי הרשות הפלסטינית, סמוך למודיעין – ל"כל העיר מודיעין" נודע כי רק בשנה האחרונה התקבלו במשרד להגנת הסביבה כ-20 תלונות על מפגעי עשן שריפות וזיהום אווי, זאת לצד תלונות שהגיעו למינהל האזרחי.

מדובר בשריפות אשפה יזומות בלתי חוקיות, שמתרחשות באתרי פסולת פיראטיים הפועלים בכפרים שבשטחי הרשות הפלסטינית. עשן השריפות נסחף עם הרוח ומגיע אל מודיעין בכמות גדולה ומשמעותית, כך מתארים תושבים במודיעין. בימים האחרונים, מדווחים התושבים, על עלייה בכמות השריפות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


במשרד להגנת הסביבה מציינים השבוע בתשובה לפניית "כל העיר מודיעין" כי מכיוון שהעשן מגיע משריפות שמתחוללות בשטחי הכפרים הפלסטינים, המינהל האזרחי הוא הגורם המטפל בנושא זה".

כמו כן, המשרד להגנת הסביבה מסביר כי "בעקבות התלונות שהתקבלו, המשרד בדק את הנתונים של תחנות הניטור בסביבה ואת נתוני הרוח, ונראה כי ברוב המקרים מדובר בפעילות אנטרופוגנית (פעילות בני אדם) כדוגמת שריפות פיראטיות. עשן שריפות מכיל חומרים רעילים וכדי לצמצם את ההשפעה הבריאותית, יש למגר את התופעה ולטפל במקור הפליטה. יש להתעדכן עם המינהל האזרחי באשר לפעולות הננקטות לעצירת המפגעים".

במינהל האזרחי מוסרים ל"כל העיר מודיעין":  "אנחנו פועלים ללא לאות ומשקיע לאורך כל השנה משאבים רבים, למען מיגור מפגעי הסביבה באזור יהודה ושומרון. כחלק מכך, מתבצעות פעולות פיקוח ואכיפה רבות כנגד פעילויות בלתי חוקיות באתרי סילוק פסולת פיראטיים. אלו כוללות שימוש במגוון כלים, כמו גם כיבוי שריפות פסולת וסגירת אתרים בלתי חוקיים. כמו כן, מתקיימים מעת לעת סיורים יזומים בהובלת יחידות הפיקוח ואיכות הסביבה של המנהל האזרחי, לצורך איתור מפגעים סביבתיים. זאת בנוסף לטיפול מיידי בפניות המתקבלות בזמן אמת במוקד המידע של המשרד להגנת הסביבה".

המינהל האזרחי מוסיף כי "במסגרת המאמצים בהם נוקט המנהל האזרחי במטרה למגר את תופעת מפגעי הסביבה באזור, אף הוחלט לנהוג בדרכים שונות – על מנת להתמודד עם הבעיה וביניהן: אכיפת אתרי סילוק פסולת פיראטיים, קידום תכניות להקמת אתרי סילוק פסולת מוסדרים ברחבי יהודה ושומרון, חסימת דרכי הגישה לאתרים בלתי חוקיים, הגברת האכיפה במעברים הסמוכים וקיום שיחות הבהרה אל מול רשויות הכפרים שסמוכים לאזור. נוסיף כי מתחילת שנת 2019, בוצעו כ-30 פעולות שיקום וכיבוי באתרי הפסולת השונים ברחבי יהודה ושומרון. זאת כאשר רק בשנה שעברה השקיע המנהל האזרחי למעלה ממיליון שקלים – לטובת כיבוי אתרים בוערים ופינוי הפסולת מהאתרים הבלתי חוקיים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר