בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

חודש המאבק למניעת אלימות כלפי נשים: פעילות להעלאת המודעות במודיעין

בעקבות מקרי הרצח של נשים ברחבי הארץ על ידי בני זוגן - עיריית מודיעין מצטרפת לפעילות הארצית להעלאת המודעות בנושא המאבק למניעת אלימות כלפי נשים

פורסם בתאריך: 18.11.19 09:01

מיכל סלה ז"ל מרמת מוצא בירושלים, מריה טל ז"ל מקרית ביאליק ואסתר אהרונוביץ' ז"ל מאשכול נרצחו בשבועות האחרונים והצטרפו למעגל הדמים של נשים שנרצחות על ידי בני זוגן. החודש מצוין ברחבי הארץ המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים ובני ובנות משפחה. גם מודיעין מצטרפת להעלאת המודעות לנושא החשוב.

במסגרת הפעילויות העירוניות שייערכו במודיעין – ביום שני, 25.11 תתקיים פעילות במרכז הרב בתחומי שתכלול כנס מיוחד. בכנס ישתתפו מנהלת האגף לשירותים חברתיים מרינה שדה, ראש צוות 'משפחה' טלי גולדנברג ויועצת ראש העיר למעמד האישה ד"ר אורנה מגר. עוד בכנס – הרצאה והצגה שיעסקו בנושא. ההרצאה, של גיא פרל, עובד סוציאלי ואנליטיקאי יונגיאני על אשנב לעולמו של הגבר האלים. ההצגה "השם יעזור" שתסיים את הכנס, תעסוק בסיפור חייה של שרה בלוך, שהפכה מאישה שמורה ומוחמאת, לאישה מאוימת, תחת פיקוח הדוק. בסוף ההצגה תתקיים גם שיחה בין הקהל לבין היוצרת דורית פרומר ברזילי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


לפי נתוני האגף לשירותים חברתיים, "בשנת 2019 טופלו כ-120 הפניות מתוכן, כ-11 זוגות קשישים וכן, הפניות של גברים ונשים שנקטו באלימות בין-זוגית. כ-40 נשים ומספר גברים, נמצאים בסיכון גבוה בטיפולו של המרכז, אשר מקבלים ליווי צמוד ואינטנסיבי של המרכז והמשטרה על מנת לתת הגנה מירבית. מטופלי המרכז זוכים לטיפולים מקצועיים הניתנים על ידי אנשי מקצוע, עובדים סוציאליים ומומחים בתחום ובמרכז מתקיימות קבוצות טיפול לנשים ולגברים וכן טיפול פרטני, בהתאם לצורך. כמו כן, ילדים המצויים בסיכון במשפחות אלו, מטופלים בדרכים מקצועיות מגוונות החל מרכיבה טיפולית, טיפול בבעלי חיים, מועדוניות וטיפול פסיכולוגי".


המרכז הרב תחומי (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

המרכז הרב תחומי (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


אורנה מגר, יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי, מציינת כי  "אפס סובלנות לכל ביטוי של אלימות בכלל במשפחה, ואלימות בפרט נגד נשים! זוהי אמירה חד משמעית של כולנו יחד, כחברה מתוקנת, ורק התגייסות משותפת, מודעות גבוהה והפנמה של הזכות של כל אחת לביטחון אישי, יבטיחו מרחב בטוח לכל ילדה, נערה ואישה. זוהי מחוייבות אישית וחברתית של אחת ואחד".

עדי מן, מחזיקת התיק לשוויון חברתי ומגדרי, מוסיפה ואומרת: "בימים בהם אלימות נגד נשים הפכה להיות נושא שבשגרה, אנחנו כחברה חייבים לפעול ולעשות מעשה כדי למגר את התופעה החמורה הזו. יש כל מיני דרכים בהן נוכל לפעול, אך לפני הכל, חשובה ההתייחסות המדינית והקצאת המשאבים לטובת המאבק החשוב והבלתי נתפס הזה. בכל יום, בכל שעה, בכל דקה, יש אישה שחווה התעללות, אם היא מילולית או פיסית. חלקן אפילו לא יודעות שהן חלק מהמעגל הזה. עלינו להוקיע את האלימות ככלל והאלימות כנגד נשים בפרט".

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק שירותים חברתיים: "האלימות כנגד נשים היא מכת מדינה שלמדינה, למשטרה ולרשויות יש חלק בה ואחריות לעסוק במניעתה. שיתוף הפעולה בין במרכז למשפחה באגף השירותים החברתיים והמשטרה הוא מקצועי וצמוד ויימשך כך. עם זאת וגם אם בעיר מדובר במספרים קטנים יחסית למספרים בארץ, כל אישה היא עולם ומלואו ועלינו מוטלת האחריות לעסוק במניעה ובסיוע לצמצם לחלוטין את מספר הנפגעות בעיר ולשפר את המענה הניתן להן".

כידוע, בעיר פועל "המרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות" במסגרת האגף לשירותים חברתיים. המרכז, בהובלת ראש הצוות, עו"ס טלי גולדברג שמוסיפה כי "בשנה זו אנו עדות לגידול במספר מקרי האלימות ,חומרתם ועצמתם. צוות מקצועי ומיומן ערוך באגפנו למתן סיוע, יעוץ, ליווי וטיפול הן לנשים והן לגברים במעגל האלימות". המרכז מספק תמיכה ועזרה להתמודדות עם תופעת האלימות במשפחה, בשיתוף פעולה עם משטרת מודיעין ועם הרשות לביטחון קהילתי. עיקר ההפניות למרכז מגיעות ממשטרת מודיעין, עובדים סוציאליים ונציגי בריאות כדוגמת רופאי משפחה, אחיות טיפות חלב וכו'.

תושבים המעוניינים בסיוע מוזמנים לפנות למרכז לשלום המשפחה בטלפון 0732326444/12.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר