מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
מודיעין (צילום: פרטי)

הירי על מודיעין – הופעלה מערכת כיפת ברזל

שני טילים נורו לעבר מודיעין - צפו בתיעוד מהיירוט בשמי העיר; בהתאם להנחיות פיקוד העורף לתושבי מודיעין-מכבים-רעות יש זמן התרעה של כ-90 שניות להגיע למרחב מוגן

פורסם בתאריך: 12.11.19 08:36

עדכון: 10:15 – אזעקת צבע אדום הופעלה במודיעין. התושבים נכנסו למרחבים המוגנים. מערכת כיפת ברזל הופעלה ויירטה שני טילים שנורו לעבר העיר.

צפו בתיעוד היירוט:





בשל האירועים הביטחוניים, ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו לימודים במודיעין-מכבים-רעות בכל מוסדות החינוך כולל חינוך המיוחד.

בעיריית מודיעין מציינים כי "העיר מודיעין נבנתה לאחר החלת התקן לבניית ממ"דים בבתי התושבים ולכן היא נחשבת לאחת הערים הממוגנות ביותר בישראל. חלק מהבתים במכבים ורעות נבנו גם כן עם ממ"ד פרטי, אך רובם מסתמכים על מקלטים ציבוריים הנמצאים ברובע".

במסגרת פעילות אגף הביטחון העירוני סיירי מחלקת הביטחון של העירייה מקיימים סיורים בכל המקלטים הציבוריים שבאחריותה וידאו כי הם נקיים וערוכים לקליטת התושבים" כאשר יש להדגיש כי נכון ליום שלישי, בהתאם להוראות פיקוד העורף, המקלטים עדיין סגורים", מדגישים בעיריה. "יש לציין כי העירייה העבירה לתושבים מפתחות למנעולים על מנת להקל עליהם את פתיחת המקלטים בעת הצורך כאשר בנוסף גם לסיירי העירייה יש את המפתחות והם ערוכים לפתיחה מהירה של המקלטים. יש לציין כי המקלטים מתוחזקים בצורה טובה זמינים ומוכנים לכל מקרה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


בנוגע למקלטים במרכזים הציבוריים  – בהתאם להוראות פיקוד העורף ייצור אגף הביטחון קשר עם מוסדות הציבור בעיר, הקניון והמרכזים המסחריים במטרה לעדכן אותם להכין את המקלטים שבאחריותם, ולהיערך לקראת פינוי מה"יר שלהם בעת הצורך".

לפי מפת ההגנה של פיקוד העורף לתושבי מודיעין מכבים רעות יש זמן התרעה של כ-90 שניות להגיע למרחב מוגן בהישמע אזעקת צבע אדום. העדיפות הראשונה היא להיכנס לממ"ד הביתי, מרחב מוגן דירתי, ולשהות בו עשר דקות לאחר השמע האזעקה. במידה ויש תושבים הנמצאים מחוץ לבית בעת האזעקה מומלץ להגיע למרחבים מוגנים הנמצאים במרכזים המסחריים או להיכנס לבניינים ולעלות בחדר המדרגות לקומה השנייה ולהמתין שם.

בעירייה מוסיפים ומציינים כי "מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים הממוגנות והמוכנות ביותר בארץ לשעת חירום. אגף השירות ואגף הביטחון עוסקים כל השנה במוכנות לאירוע חירום מכל סוג. כמו כן העירייה נמצאת בקשר רציף עם כל הגופים הרלוונטיים בעיר, לרבות מוסדות חינוך, מוסדות ציבור ומקומות ציבוריים בעיר המרכזים אליהם כמות גדולה של אנשים. כחלק מתהליכי ההכנה מקיימת העירייה בשנים האחרונות סדרת תרגילים, הערכות בשטח, רכישת ציוד, שדרוג מוקד עירוני לשעת חירום ועוד. כאשר מתרחש שינוי ברמת האיום או במצב הביטחוני בארץ, מתקיים הליך של מעבר לחירום ומוכנות גבוהה יותר על פי תכנית מסודרת. העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד העורף ורח"ל על מנת להיות מוכנה לכל תרחיש אפשרי".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר