בני נוער שותים אלכוהול (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
בני נוער שותים אלכוהול (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

המאבק בשימוש בסמים ובאלכוהול בבתי הספר עולה שלב: מנח"י יקיים פעילויות במשך חודשיים

לפי התוכנית של מינהל החינוך במודיעין - כ-10,000 תלמידים ותלמידות, מכיתות ז' עד י"ב, יצפו בחודשיים הקרובים בהצגות ובהרצאות שמגבירות את המודעות לסכנות בשימוש בסמים ובאלכוהול

פורסם בתאריך: 11.11.19 08:18

מינהל החינוך במודיעין הכריז כי בחודשיים הקרובים – נובמבר ודצמבר, יתקיימו פעילויות במסגרת המאבק באלימות ובשימוש בסמים ובאלכוהול בבתי הספר במודיעין.

"התוכנית, אותה מפיקה הרשות העירונית לביטחון קהילתי בשיתוף עם מינהל החינוך ושפ"י ומשרד החינוך כוללת הרצאות, הצגות ומופעים באולם עינן, כאשר כל שכבת גיל זוכה לפעילות המותאמת ספציפית לה ולמאפיינים המתאימים לבני נוער בגילאים אלה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


במסגרת הפעילות יצפו תלמידי כיתות ז' בעיר במופע "עד להודעה חדשה", הצגה של "תיאטרון השעה " העוסקת בשיימינג בקרב בני הנוער, לחץ חברתי הגורם להתנהגויות סיכון בקרב בני הנוער וכלים להתמודדות עם התופעה.

לפי התוכנית – תלמידי כיתה ח' יצפו במופע "משקה משקר" העוסק בתופעת שתיית אלכוהול בקרב בני נוער, דרך סיטואציות מחיי התלמידים ביום יום. כמו כן, תלמידי כיתות ט' יצפו בהצגה "שובר מסך" של תיאטרון נוער לנוער מ"על הבמה", ההצגה מתארת את בעיית שתיית האלכוהול מנקודת מבטם של בני הנוער ונוגעת בהיבטים של הרעלת אלכוהול תסמינים וטיפול ושיח עם התלמידים.

תלמידי שכבת י' ישמעו הרצאה של "דור האלכוהול" – צוות הברמנים לשעבר המייצרים שיח אינטראקטיבי בגובה העיניים עם בני הנוער על אלכוהול. לתלמידי כיתות י"א תתקיים ההרצאה של רן בראון, העוסקת בסיבות של התלות במסכים, הקשר בין רשתות חברתיות לדימוי גוף, בדידות, דיכאון ושימוש בסמים, החומרים הממכרים הרבים שנמצאים סביבם ומנסים ללכוד את תשומת ליבם, הכוח הלא מודע של לחץ חברתי וכיצד ניתן לעמוד בפניו וכיצד הם יכולים לגדול ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם ללא תלות בחומרים חיצוניים.

בנוסף, תלמידי שכבת י"ב ישמעו את הרצאתו של דורון הרמן, ראש דסק הפלילים של ערוץ 13 על "הצד האפל של הרשת". במסגרת ההרצאה ייחשפו התלמידים לסכנות של סחיטה מינית ברשת, גניבת זהויות, יצירת זהויות בדויות ועוד.


המרכז הרב-תחומי במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

המרכז הרב-תחומי במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


עבור ההורים תתקיים הרצאה שתעסוק בתופעת שתיית האלכוהול בקרב בני הנוער עם עו"ד אלה שוורצמן ב-27.11 במרכז הרב תחומי.

מיטל אשור מנהלת הרשות לביטחון קהילתי, ד"ר ליזי שמעוני הרשקוביץ מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי מציינות כי במהלך חודשים אלו כ- 10,000 תלמידים מכיתות ז' עד י"ב יצפו בהצגות ובהרצאות המגבירות את המודעות של תלמידים וההורים לסכנות בשימוש לרעה בסמים ובאלכוהול ולשינוי התנהגותי אחראי ובטוח. בנוסף, נושאים אלו יהיו על סדר יומם של המנהלים, צוותי החינוך בביה"ס ובשיח עירוני הכולל את כלל הגורמים המעורבים.

סגן ראש העיר אילן בן-סעדון (אילן למודיעין) מחזיק תיק הרשות לביטחון קהילתי מוסיף ומוסר: "אנו רואים חשיבות עליונה לספק לבני הנוער המצוין שלנו את כל המידע על הסכנות ותופעות הלוואי הכרוכות בהתנהגויות סיכון וזו לצד הענקת כלים חשובים להורים היקרים. המאבק העיקש בנגע הסמים, האלכוהול והבריונות ברשת מבוצע על ידנו במהלך 365 ימים בשנה ובקרב כל ש

כבות הגיל. יחד עם ראש העיר חיים ביבס ויחד עם גורמי המקצוע, נוסיף לשקוד על הרחבת פרויקטים קיימים והוספת פרויקטים חדשים, אשר יש בכוחם לשמור על בני הנוער היקרים שלנו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר