ראש העיר חיים ביבס, השר בצלאל סמוטריץ, ח"כ משה גפני (צילומים: ראובן קפוצינסקי, תומר אפלבאום, אוליבייה פיטוסי)
ראש העיר חיים ביבס, השר בצלאל סמוטריץ, ח"כ משה גפני (צילומים: ראובן קפוצינסקי, תומר אפלבאום, אוליבייה פיטוסי)

ראש העיר ביבס תוקף את השר סמוטריץ וח"כ גפני: "טפלו בתחבורה הציבורית הבעייתית ביום חול לפני העיסוק בתחבורה בשבת"

ראש העיר חיים ביבס, שמשמש כיו"ר מרכז השלטון המקומי, תקף אתמול (שני), בדיון ועדת הכספים בכנסת, את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ ואת יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני - השניים יצאו נגד היוזמה החדשה שמובילה תל אביב בגוש דן להפעלת תחבורה ציבורית בשבת

פורסם בתאריך: 5.11.19 13:59

בדיון סוער שהתקיים אתמול, שני 4.11, בוועדת הכספים של הכנסת, תקף ראש העיר מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס את שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) ואת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה). במוקד – המגה-פרויקט באזור גוש דן להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


ח"כ גפני התייחס ליוזמה של עיריית תל אביב-יפו ועיריות נוספות בגוש דן לממן מהתקציב שלהן תחבורה ציבורית בשבת ואמר בין השאר כי "מדינת ישראל מאבדת את צביונה כמדינה יהודית. המשמעות היא אסון בסדר גודל לאומי". גם השר סמוטריץ הוסיף ואמר: "אני כואב מאוד את הפגיעה הזו, ושיש מי שמנצל פרצה בחוק בתקופת דמדומים של הממשלה".

מנגד, ביבס הגיב לדבריהם של השר סמוטריץ וח"כ גפני ואמר: "טפלו בתחבורה הציבורית הבעייתית ביום חול לפני העיסוק בתחבורה בשבת".

עיקר הדיון בוועדה עסק בנושא העברת כספים ממשרד האוצר לרשויות מקומיות. את הדיון הצדדי בנושא התחבורה הציבורית בשבת התחיל ח"כ ניצן הורביץ (המחנה הדמוקרטי): "בנושא קווי השבת – על מי שצריך ללחוץ זה על הרשויות שטרם הצטרפו למיזם המבורך. אתם אומרים שהמטרה היא לעודד מעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית וצמצום הגודש, איך אנשים יעזבו את הרכב הפרטי אם כל סוף שבוע אין להם תחבורה ציבורית? מה שעושים בהרצליה רמת גן תל אביב קרית אונו רמת השרון וכו' הוא דבר מבורך שצריך להיות בכל הארץ".


אוטובוס השבת של 'נוע תנוע' (צילום: מוטי מילרוד)

אוטובוס השבת של 'נוע תנוע' (צילום: מוטי מילרוד)


ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) הצטרף לדיון ותמך בדברי ח"כ הורוביץ, כשטען שחוק המרכולים הוא הפרה של הסטטוס קוו בנושא דת ומדינה. לדברים אלה הגיב השר סמוטריץ בטענה שהחוק רק החזיר את המצב לסטטוס קוו שנפרץ על ידי בג"ץ.

בשלב הזה התערב בדיון ראש העיר ביבס ותקף את דברי השר: "היום שהסטטוס קוו הופר הוא היום שמישהו החליט בצורה פוליטית להכניס את הידיים שלו לתוך השטות הזו, מאותו הרגע הכול הופר. זו הטעות הכי גדולה". כשהשר סמוטריץ חלק על דברי ביבס ואמר לו שדבריו אינם נכונים, ענה לו ביבס כי "אני מאוד מכבד אותך אבל ביום שהם (חברי הכנסת, ש"ר) הכניסו את הידיים פנימה, זה נהרס". ביבס הוסיף ותקף, כאמור, את חברי הכנסת כשאמר "טפלו בתחבורה הציבורית הבעייתית ביום חול לפני העיסוק בתחבורה בשבת"; גפני ענה לו כי "מדובר בנושא ציבורי מהמעלה הראשונה".

בתוך כך, בהמשך הדיון, התייחס ביבס בתפקידו כיו"ר מרכז השלטון המקומי אל איום השביתה ברשויות המקומיות, על רקע אי העברת כספים ממשרד האוצר לרשויות המקומיות. "אנחנו הגוף הכי יציב שיש במדינת ישראל וברגע שאנחנו נקרוס כולם יקרסו ביחד איתנו. ביום חמישי אנחנו הולכים לשבות על קיצוץ של 300 מיליון שקל מענקי איזון. בתכנית הצפון – מתוך 600 מיליון שקל שום דבר לא מומש. הפקידים מנצלים את זה שהפוליטיקאים פה התבלבלו בינם לבין עצמם".

"רבותי, הרשויות על סף קריסה", הדגיש ביבס, "אני קורא לחברי הכנסת לנהוג באחריות ולאשר את הדבר הזה לאלתר. תמשיכו לריב עוד חצי שנה אם אתם רוצים ממשלה או לא רוצים ממשלה אבל עד אז לא יכול להיות שנעצור. אם נעצור אז ביום חמישי אנחנו נעצור את כל המדינה. רבותי תתעוררו, תשבו כולם בחדר אחד ל-72 שעות כדי להקים ממשלה אחרת המדינה תקרוס לגמרי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אורית

    זה לא דיווח עיתונאי – זה יותר כמו הודעה לעיתונות של ביבס. צפיתי בדיון ומהידיעה שלכם נשמע כאילו דבריו של ביבס נותרו ללא תשובה. הנה ציטוט מאתר ניוז1 על מה שאירע בישיבה: ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, שלא היה מרוצה מנושא הדיון ביקש שהדיון יעסוק בנושא החשוב כלשונו – התחבורה ביום חול, וסמוטריץ' נזף בו: "כיו"ר מרכז השלטון המקומי, היה ראוי שתתן על הראש לראשי רשויות שעושים שבת לעצמם כמו נבלים ברשות התורה".

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר