בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

לקראת השבתת הרשויות ביום חמישי: ועד ההורים במודיעין מבקש כי הסייעות לא ישבתו

מרכז השלטון המקומי צפוי להשבית ביום חמישי את הרשויות המקומיות בארץ, ובתוכן גם את עיריית מודיעין. חנן קלחמן לוינסקי, יו"ר ועד הגנים העירוני במודיעין: "תומכים במאבק, אבל מבקשים להחריג הפעם את הסייעות במוסדות החינוך, זו תהיה פגיעה קשה להורים"

פורסם בתאריך: 4.11.19 16:48

עיריית מודיעין ורבים מעובדי מוסדות החינוך בעיר צפויים לשבות ביום חמישי הקרוב, 7.11. השביתה תתקיים כחלק משביתת כלל הרשויות המקומיות בארץ ביוזמת מרכז השלטון המקומי בראשות ראש העיר מודיעין חיים ביבס.

הנפגעים העיקריים מהשביתה ביום חמישי צפויים להיות הורי ילדי הגנים, שייאלצו למצוא פתרונות יצירתיים לשמירה על ילדיהם או לחילופין להפסיד ימי עבודה. "יש פה סיפור של עוד משהו שנופל על כתפי ההורים ויש לזה משמעויות כלכליות, הורים יפסידו ימי עבודה", אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" חנן קלחמן לוינסקי, יו"ר ועד הגנים העירוני במודיעין. "אין שום דרך להתמודד עם השביתה הזו. בעבר היתה אפשרות שהורה ייכנס לגן במקום סייעת, היום זה כבר אסור. אם אין גן אז אין גן. כל הורה יצטרך לעשות מה שהוא יודע, אין התארגנות משותפת. השביתה המתוכננת כוללת את הסייעות בגנים. ברגע שאין סייעת בגן אסור לפתוח את הגן מכיוון שצריך לפחות שני אנשי צוות כדי לפתוח אותו. המשמעות היא שאין גן ילדים והורים לילדים צריכים להתחיל את הג'גלינג האהוב והמוכר ולהתחיל לחפש פתרונות כמו לקחת חופש ולהישאר בבית או פתרונות אחרים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


שביתת הרשויות המקומיות ביוזמת מרכז השלטון המקומי צפויה להיערך כמחאה על פגיעה של הממשלה ברשויות המקומיות. לטענת הנהלת המרכז השלטון המקומי, לאורך השנה האחרונה, לא הוסדרו תקציבים ועוכבו תשלומים חיוניים לתפקוד הרשויות המקומיות לצורך המשך מתן שירותים סדירים עבור תושבי מדינת ישראל.

על מנת להקל על הורי הגנים, פורום ועדי ההורים היישוביים שלח מכתב אל מרכז השלטון המקומי ובו בקשה לא לכלול את סייעות הגנים בשביתה. "אנו תומכים במאבק, אבל מבקשים להחריג הפעם את הסייעות במוסדות החינוך", מוסר קלחמן לוינסקי, "זו תהיה פגיעה קשה להורים. לכל הפחות אפשר למצוא פתרון שהסייעות ישבתו שעה והגנים ייפתחו בתשע".

כתגובה לשאלת "כל העיר מודיעין" לגבי דרכי ההיערכות של עיריית מודיעין לשביתה, נמסר מהעירייה כי "אין עדיין החלטה סופית על השביתה, הדברים דינמיים. אין פה היערכות מיוחדת, כשיש שביתה אז יש שביתה. אנחנו חלק ממחאה מסוימת והשירותים האמורים לא יפעלו. איך התושבים יתמודדו? יהיה קשה, אבל אנחנו נפעל לפי החלטת השלטון המקומי. נותר רק לחכות ולראות האם תהיה שביתה".

יש לציין כי לפי הודעת מרכז השלטון המקומי – ביום חמישי ככל הנראה לא תהיה קבלת קהל ומענה טלפוני בכל משרדי הרשויות המקומיות. בנוסף לא יינתנו שירותי עזר למערכת החינוך: מזכירות, שרתים, אבות בית, קציני ביטחון וסייעות גני ילדים, מה שאמור לגרום להשבתה בפועל של הגנים ואולי גם של בתי הספר. כמו כן לא יתקיימו הסעות בחינוך הרגיל ולא יינתנו שירותי ניקיון ופינוי אשפה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא לוותר שכולם ישבתו אין מה לעשות צריך לפרגן אחד לשני

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר