מסוף התחבורה הציבורית במודיעין - נוסעים עולים לאוטובוס בתחנה (צילום: חורחה נובומינסקי)
מסוף התחבורה הציבורית במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)

איום השביתה בתחבורה הציבורית: הנוסעים במודיעין ארגנו קבוצות קארפול

במסגרת ההיערכות לשביתה הגדולה של חברות האוטובוסים, שהיתה מתוכננת ליום ראשון, 3.11: נוסעים בעיר החלו לחפש אמצעי הסעה חלופיים באמצעות קבוצות ואטסאפ של תושבים שמגיעים ליעד משותף

פורסם בתאריך: 28.10.19 15:13

עדכון אחרון: 30.10.19 09:35

**עדכון – יום רביעי, 30.10.19, 9:35: בוטלה השביתה שהיתה מתוכננת להיערך ביום ראשון הקרוב (3.11), לאחר שמשרד האוצר העביר את הכספים לחברות האוטובוסים. מדובר בכ-320 מיליון שקלים שמיועדים בעיקר לתשלומי המשכורות לנהגים. כך, או כך, המאבק של חברות האוטובוסים מול משרד האוצר בנוגע להיקף התשלום, נדחה לחודש ינואר 2020.



נוסעי התחבורה הציבורית במודיעין התארגנו לקראת שביתת האוטובוסים שהיתה מתוכננת להיערך ביום ראשון. השביתה היתה עלולה לפגוע בצורה קשה בשגרת יומם של תושבי מודיעין. ההתארגנויות כללו פעילות מוגברת בקבוצות טרמפים ו"קארפול", שכבר היו בשימוש. בנוסף, נפתחה אפשרות חדשה בדף הפייסבוק 'הקו האדום – קבוצת התחבורה הציבורית של מודיעין', שבה הנוסעים יכלו לבחור את יעד הנסיעה המתוכנן שלהם ביום ראשון ולהצטרף אל תושבי מודיעין אחרים הנוסעים לאותו היעד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


למעשה, פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות הוא ארגון המאגד כעשר חברות המפעילות מערך אוטובוסים, כולל חברת קווים הפועלת במודיעין. לפני חג הסוכות, נוצר סכסוך בין הפורום לבין משרד האוצר על רקע כספי הסובסידיות המועברות לחברות התחבורה הציבורית. לטענת אנשי הפורום, משרד האוצר הודיע להם בצורה פתאומית וללא הכנה כי יקוצצו 20 אחוזים מהכספים המועברים מהממשלה לסבסוד מערך האוטובוסים. בנוסף, טוענים ראשי הפורום, כי נודע להם שבמידה שקשיי התקצוב לא ייפתרו, ישנה אפשרות שהעברת כל כספי הסובסידיות לחברות הפורום תיפסק לגמרי. ביום ראשון .27.10, התחילו צעדי מחאה מצד הפורום כאשר כמה עשרות אוטובוסים נסעו בשיירה איטית בכביש מספר 1 לכיוון ירושלים והאטו את תנועת הרכבים על הכביש.


אור גרינפלד (צילום: באדיבות אור גרינפלד)

אור גרינפלד (צילום: באדיבות אור גרינפלד)


אור גרינפלד, מוביל תנועת "אנחנו הצעירים" במודיעין, שפועלת לשיפור התחבורה הציבורית במודיעין, מספר ל"כל העיר מודיעין": "המטרה שלי היא שמי שמשתמש בתחבורה הציבורית במודיעין יהיה מודע לשביתה וינסה למצוא לעצמו פתרון, שלא ייתקע. אנחנו מנסים פתרונות יצירתיים כמו קארפולים ולאחד בין אנשים שנוסעים לאותו יעד. קודם כל פתחנו סקר בקבוצת הקו האדום, שבודק לאן כל אחד נוסע, ואז אפשרי יהיה לחבור אליו, ליצור איתו קשר ולראות אם זה מסתדר. זאת אומרת ליצור קארפולים בין אנשים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר