צומת שילת (צילום: גיל כהן מגן)
צומת שילת (צילום: גיל כהן מגן)

הצומת הקטלני של מודיעין: האם הקמת מחלף בצומת שילת תצמצם את תאונות הדרכים?

השנה נהרגו ארבעה בני אדם בצומת שילת - אחד הצמתים המסוכנים בארץ. במשרד התחבורה מקדמים תוכנית להקמת מחלף, שצפויה לצמצם את תאונות הדרכים באזור

פורסם בתאריך: 27.10.19 07:52

צומת שילת הינו אחד הצמתים המסוכנים ביותר בארץ – כך לפי נתוני עמותת אור ירוק. בצומת מתרחשות מדי שנה תאונות דרכים רבות. מנתוני אור ירוק שהגיעו ל"כל העיר מודיעין" עולה כי השנה האחרונה היתה הקטלנית ביותר, לעומת השנתיים שקדמו לה.

על רקע תאונות הדרכים הקשות בצומת מקדם משרד התחבורה פרויקט להקמת מחלף, שפתיחתו צפויה לצמצם את תאונות הדרכים באזור, אולם תקציב לפרויקט טרם הועבר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


מנתוני אור ירוק עולה כי בחודשים ינואר-אוגוסט 2019, התרחשו בצומת שילת ובסביבתו הקרובה שתי תאונות דרכים, בהן נהרגו ארבעה בני אדם ו-11 נוספים נפצעו, מהם אחד באורח קשה.

מדובר בתאונה הקטלנית שהתרחשה בחודש מאי השנה, במהלכה מיניבוס התנגש בגדר הבטיחות סמוך לצומת שילת. בתוך המיניבוס ישבו אסירים משוקמים, שהיו בדרך לחופשה.  כאמור, ארבעה אסירים נהרגו במקום.

לפי נתוני אור ירוק בשנת 2018 התרחשו בצומת שבע תאונות דרכים, בהן נפגעו 14 בני אדם, שניים מהם באורח קשה. גם השנה שקדמה לה, 2017, היתה קשה עם שלוש תאונות דרכים, בהן נפגעו שישה בני אדם, אחד מהם נפצע באורח קשה.

התאונות בצומת מובילות בדרך כלל לעומסי תנועה כבדים באזור, כפי שקרה רק לפני חודשיים בעוד תאונה קשה בצומת. במהלך התאונה התנגשו מספר כלי רכב אחד בשני, בסמוך לצומת, וגרמו לעומסי תנועה כבדים – כביש 443 סמוך לצומת היה עמוס לשני הכיוונים.

בעמותת אור ירוק מציינים כי "מתחילת השנה אנחנו עדים לעלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים, יותר מ-260 בני אדם נהרגו השנה בדרכים בארץ, מדובר במאות משפחות שהצטרפו למעגל השכול. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יחד עם הרשויות המקומיות חייבים להפסיק להטיל את האחריות לתאונות על הנהג ולשים את הנושא בראש סדר העדיפויות, לטפל במיידי בתשתית הכבישים מרובי התאונות ובצמתים הידועים כאדומים ומסוכנים בהם ישנן תאונות רבות מדי שנה. מספר ההרוגים שהולך וגדל צריך להטריד את כל הגורמים הרלוונטיים לטיפול בנושא ולהביא אותם לפעול במידית לקידום הבטיחות ולמניעת נפגעים נוספים".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה מקדם בימים אלה פרויקט לבניית מחלף בצומת שילת. מדובר במחלף שישדרג את איכות חייהם של הנהגים, ישפר את רמת הבטיחות ובכך גם לצמצם את מספר תאונות הדרכים במקום".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר