(טיולי אופניים במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
רוכבי אופניים במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

אור ירוק: 14 רוכבי אופניים במודיעין נפגעו בעשור האחרון

לפי נתוני אור ירוק - בעשור האחרון נפגעו בעיר 14 רוכבים, מתוכם אחד נהרג ואחר נפגע במצב קשה. גילעד ביהרי, חבר בוועדת התחבורה העירונית: "יש חשיבות בהגברת האכיפה מצד העירייה והמשטרה"

פורסם בתאריך: 19.10.19 21:10

נתוני עמותת "אור ירוק" מעשר השנים האחרונות (2009-2018) מראים כי בעיר מודיעין-מכבים-רעות נפגעו בתאונות אופניים (לא חשמליים) 14 בני אדם, מהם אדם אחד נהרג ואחד נפצע באורח קשה. מבין הנפגעים, חמישה, כולל זה שנהרג בתאונה, הם ילדים ובני נוער עד גיל 19. בסך הכל, מראים הנתונים כי בכל רחבי הארץ נפגעו בעשור האחרון 3,040 רוכבי אופניים, מתוכם 1,054 ילדים ובני נוער צעירים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


חבר מועצת העיר גילעד ביהרי (מודיעין חופשית), חבר בוועדת התחבורה והבטיחות בדרכים בעיריית מודיעין, אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "יותר ויותר אנשים, צעירים בפרט, עוברים לשימוש באופניים ובדגש על אופניים חשמליים, וזה מבורך ומפחית בזיהום אוויר. לאור העובדה הזו יש חשיבות יתרה בהקפדה על כללי הבטיחות מצד המשתמשים ומצד ההורים. כמו כן יש חשיבות בהגברת האכיפה מצד העירייה ומצד המשטרה. בנוסף יש חשיבות לקדם כל הזמן מסלולים לרכיבה בטוחה שתשמור על בטיחותם של הרוכבים ושל הולכי הרגל במקביל. יש לשים תשומת לב מיוחדת על כך בתכנון של שכונות חדשות ושדרוג שכונות קיימות".


גילעד ביהרי

גילעד ביהרי


"לא ידוע לי על תקציבים מיוחדים שמוקצים לנושא של התשתיות, אבל אפשר להשקיע יותר גם באכיפה וגם בחינוך", ממשיך ביהרי. "אפשר להכניס יותר את הנושא לתוך תכנית הלימודים בשעות הנוספות, במיוחד לילדים קטנים. בנוסף אפשר לעשות הסברה לציבור הכללי, להשתמש במערכת הדיוור של העירייה ולהכניס תוכן של בטיחות בדרכים שמיועד להורים, לדוגמה הדגשת כללי הרכיבה באופניים חשמליים ונושא הרכיבה במקומות בטוחים".

"אחד הנושאים ש"מודיעין חופשית" עסקה בהם בקמפיין הבחירות זה הנושא של אופניים חשמליים", מפרט ביהרי. "תמכנו בהגברת האכיפה בנושא הזה – איפה מותר לרכב ובאיזה גיל. במודיעין אפשר לראות שמקדמים את נושא שבילי האופניים גם בשכונות הוותיקות וגם בשכונות שבונים. זה חשוב, אבל אפשר לשפר את זה יותר. באופן כללי, גם לגבי אופניים רגילים יש חשיבות לאכיפה – היכן מותר לרכוב כדי למנוע פגיעה בהולכי רגל. ככל שגורמים לרוכבים לנסוע בכביש, אז מסכנים אותם. ואם הם על המדרכה אז מסכנים את הולכי הרגל. יש כאן איזון עדין ולכן שבילי אופניים כל כך חשובים. המצב של מודיעין יותר טוב מבחינת שבילי אופניים מאשר מקומות אחרים בארץ מכיוון שהעיר יותר חדשה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר