מפעל הנייר אמניר - לאחר השריפה (צילום: מפעל אמניר)
המפעל לאחר השריפה (צילום: מפעל אמניר)

שריפת הענק במפעל הנייר במודיעין: ההערכה – נזק במיליוני שקלים

כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט על הדליקה, שפרצה בשבוע שעבר במפעל שבאזור התעשייה, לאחר 48 שעות. הכבאות: "השריפה היתה בעלת מטען אש גדול שסיכנה מבנים סמוכים"

פורסם בתאריך: 7.10.19 08:02

שריפה שפרצה במפעל הנייר "אמניר" של "נייר חדרה" הממוקם באזור התעשייה של מודיעין גרמה לנזקים עצומים בסך מיליוני שקלים. השריפה פרצה ביום שישי, 27.9, בשעה 14:30 לערך והתפשטה במהרה בשל טבעו הרגיש של מפעל העוסק באיסוף ומיחזור נייר, מה שהצריך מאמצים נרחבים מצד כוחות ההצלה, שנלחמו בלהבות במשך למעלה מ-48 שעות עד שכבו לחלוטין.

מאמצי הכיבוי נמשכו במהלך הלילה ורק בשבת, בשעות הצהריים, הצליחו לוחמי האש לעצור את התפשטות השריפה ולהשיג שליטה על האש, ללא נפגעים באירוע. בפעולות לכיבוי השריפה השתתפו 44 כבאים ו-28 רכבי כיבוי ממרחבי כבאות סמוכים. דוח השמאות הרשמי צפוי להתקבל רק בהמשך השבוע, אך בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מספר מנכ"ל "אמניר" ערן רוזן, כי הנזק צפוי להיות מוערך במיליוני שקלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


"השריפה התגלתה ביום שישי בצהריים. מאותו רגע פעלנו לפי 'נוהל אש' במפעל", מספר רוזן. "כמובן שכיבוי האש הגיעו ופעלו בכוחות מתוגברים. יש מערכת אוטומטית שמזעיקה את כיבוי האש והפעלה אוטומטית של תותחי מים וכל מערך הכיבוי המפעלי. במקביל הוקפצו צוותים של צוות התערבות מפעלי שמכיר את המפעל כדי לעזור לכיבוי האש. שיתוף הפעולה בין כיבוי האש לצוות המפעלי היה מעולה. אין לנו חומרים מסוכנים אך המפעל מתעסק בנייר, בקרטון ובפלסטיק ומטבעו הוא יותר רגיש".

"יש חוקר שריפות אך עדיין אין לנו את הסיבה לשריפה", ממשיך רוזן. "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה וכיבוי אש. לדעתי לא היתה הצתה אך אי אפשר להגיד בוודאות, אני רק יכול לומר שאנחנו לא רואים במצלמות מישהו שעשה משהו בזדון. בהערכה כללית – הנזק כנראה יהיה כמה מיליוני שקלים. בשריפה לא נפגע אף אחד וזה הדבר הכי חשוב".


מפעל הנייר אמניר - לאחר השריפה (צילום: מפעל אמניר)

מפעל הנייר אמניר – לאחר השריפה (צילום: מפעל אמניר)


אורן שישצקי, דובר מחוז מרכז במערך הכבאות וההצלה, מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" על האירוע: "ביום שישי אחרי 14:00 התקבל דיווח של שריפה במפעלי נייר חדרה באזור התעשייה במודיעין. שישה צוותים שלנו הגיעו למקום, ממודיעין, שהם ותחנת איילון. הם זיהו עשן סמיך ושריפה של חבילות גדולות, שמכילות נייר, פלסטיק וקרטונים, בחצר המפעל. מיד הצוותים זיהו שהשריפה היתה בעלת מטען אש גדול שסיכנה מבנים סמוכים", מספר שישצקי. "פרט לשישה צוותים מתחנת איילון, הופעלה פקודת 'מכת אש' מחוזית. זה אומר סיוע של כלל תחנות המחוז וסיוע חוצה מחוזות, גם ממחוזות שכנים וגם מגופים כמו נתב"ג ותעשייה אווירית".

"בשריפה היה מטען אש גדול שבער וסיכן מפעלים", מדגיש שישצקי, "עיקר הפעילות היה למנוע את התפשטות השריפה לשני מפעלים שצמודים לחבילות. פעולות הכיבוי נמשכו, כאמור, 48 שעות בשל מטען האש הגדול ורק בסופן הושג כיבוי מוחלט של השריפה. עשינו רענון כוחות כל כמה שעות על מנת לשמור על רצף פעולות הכיבוי. נסיבות הדליקה עדיין בשלבי חקירה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר