אלוף משנה במילואים ד"ר שי הרשקוביץ, במהלך סיור הביטחון (צילום: אלי גל)

ההיערכות הביטחונית במודיעין: "אין מקום לשאננות"

בהמשך לפיגוע הדקירה בצומת מודיעין: גורמי הביטחון בעיר ערכו בשבוע שעבר סיור סמוך לקו התפר, במהלכו נחשפו לפריסת האמצעים הטכנולוגיים לאורך הגדר. אל"מ במילואים ד"ר שי הרשקוביץ: "לא התרשמתי שיש התנהלות שיכולה להוביל לכשל, אבל אין 100 אחוז"

פורסם בתאריך: 3.10.19 07:55

האם מודיעין ערוכה ביטחונית? בשבוע שעבר סיירו חברי ועדת הביטחון בעיריית מודיעין סמוך לקו הירוק בגזרת היישוב מכבים, שסמוך לכפר בית סירא. לצד כוחות הביטחון והבכירים מרשויות העירייה, לסיור הגיעו גם עשרות תושבים שרצו ללמוד עוד על המוכנות בשטח. המשתתפים נחשפו לפריסת האמצעים הטכנולוגיים הפרוסים לאורך הגדר. לדבריו של סגן ראש העיר אילן בן-סעדון (אילן למודיעין), מחזיק תיק הביטחון הקהילתי, מטרת הסיור היתה "ללמוד ממקור ראשון ובשטח על האתגרים עימם מתמודדים כוחות הביטחון".

כפ שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר מודיעין" ביום רביעי שעבר צעירה בת 22 נדקרה בתחנת אוטובוס ליד צומת מודיעין. הצעירה נפגעה באורחח קל עד בינוני והיא פונתה על ידי מד"א לתל השומר. כוחות מג"ב עצרו את החשוד בדקירה – נער בן 14 מהכפר אל-מידיה הסמוך.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


הסיור, שנערך ביום שני שעבר, יומיים לפני פיגוע הדקירה, החל בנסיעה לאורכה של גדר הביטחון הפנימית על ציר מכבים-בית סירא. המבקרים קיבלו הסבר על קו התפר ועל ציר 443 – כביש אסטרטגי, שבו עוברים כ-30,000 רכבים בממוצע ביום. משם, המשיכו המשתתפים לתצפית בחירבת אבו לאחם המשקיפה על רמאללה ועל כל אזור יהודה ושומרון, כולל על העיר מודיעין וסביבתה. לאחר מכן ביקרו המשתתפים בבסיס מג"ב מכבים, בו קיבלו הסבר על פעילות התצפיתניות והתצפיתנים במקום, ולמדו על מקרים בהם בזכות ערנותן הצליחו למנוע פגיעה בחיילים ובאזרחים.

אל"מ במילואים ד"ר שי הרשקוביץ, מומחה להתנהגות אוכלוסיה בחירום, שהשתתף בסיור, מספר ל"כל העיר מודיעין" כי "הסיור חשף את האמצעים שהוקצו למניעת פעילות חבלנית עוינת, אם זה הגדר או התשתיות הגליות והסמויות שנועדו כדי למנוע חדירה מהרשות הפלסטינית, באופן שמאפשר זיהוי ואיתור של מי שמנסים להיכנס ולחדור לעיר".


סיור בקו התפר ליד היישוב מכבים (צילום: אלי גל)

סיור בקו התפר ליד היישוב מכבים (צילום: אלי גל)


"לא התרשמתי שיש התנהלות שיכולה להוביל לכשל, אבל אין 100 אחוז. אי אפשר שלא להתרשם מהמוכנות ההשקעה והמסירות, ועדיין אני אומר לעצמנו שאין מקום לשאננות, אבל ככל שיכולתי להתרשם אנחנו בידיים טובות. מי שגר באזור יכול לישון בשקט", מדגיש ד"ר הרשקוביץ.

"יצאנו לשטח על מנת להכיר את המורכבויות עמן מתמודדים צה"ל וכוחות הביטחון ביום יום", מוסיף ומסכם בן-סעדון. "יחד עם זאת, על מנת להעניק לנו, תושבי העיר מודיעין מכבים רעות, את הביטחון המלא, אין יותר טוב מללמוד זאת מאנשי המקצוע ומהאנשים שעוסקים בכך וזה מקצועם. לאור הצלחתו של הסיור, יש בכוונתי להרחיב ולקיים סיורים נוספים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר