עמותת "כנפיים של קרמבו" למען ילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: גיל חוג'ה)
המטרה: שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: גיל חוג'ה)

"כנפיים של קרמבו" מתרחבת: עשרות פעילים חדשים הצטרפו לתנועה החברתית במודיעין

תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", שמשלבת בעלי צרכים מיוחדים, ערכה מבצע מוצלח לגיוס פעילים חדשים לסניף במודיעין: "היעד המרכזי הוא ללמד להיות סבלניים ופתוחים יותר"

פורסם בתאריך: 2.10.19 18:34

עשרות פעילים חדשים הצטרפו בשבוע שעבר לתנועת הנוער המיוחדת במודיעין – "כנפיים של קרמבו", שמשלבת ילדים עם צרכים מיוחדים.

אירוע חשיפה לפעילות התנועה נערך ביום שני שעבר, 23.9, במטרה להרחיב את שורותיה. כים פועלים בסניף המודיעיני של "כנפיים של קרמבו" כ-160 חברים, כאשר רק בשבוע שעבר הצטרפו כ-50 פעילים חדשים. איתמר ביגמן, תלמיד כיתה י"ב בתיכון עירוני ג', שמשמש רכז של החונכים בכיתות ח'-ט', מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" על פעילות התנועה: "ילדים עם צרכים מיוחדים סובלים לפעמים מניכור מהחברה או נמצאים כל השבוע בבית עם ההורים, וזו מעמסה גם להם וגם להורים. המטרה היא ליצור מסגרת שבה אפשר ליצור מפגש בין אוכלוסיות, בין נוער שרוצה להתנדב ובין נוער שיש לו צרכים מיוחדים וסך הכל מחפש חברה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


בסניף המודיעיני, שמתחיל את שנת הפעילות ה-11, משתתפים כ-30 חניכים עם צרכים מיוחדים ברמות תפקוד שונות בגילי 21-6. "במקביל יש מערך שלם של 120 פעילים שחונכים אותם ומדריכים אותם", מתאר ביגמן. "פעם בשבוע יש פעילות לחניכים, מותאמת גיל ורמת תפקוד. לכל חניך יש שני חונכים שעוברים ביחד אתו את הפעילות, והדגש הוא על העצמה – גם של החניך וגם של החונכים. אפשר לראות את הקשרים שנוצרים בין החונכים לחניכים, זה משהו מדהים. בנוסף ישנו עוד יום פעילות בשבוע שמתמקד בחונכים עצמם".


עמותת "כנפיים של קרמבו" למען ילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: גיל חוג'ה)

עמותת "כנפיים של קרמבו" (צילום: גיל חוג'ה)


ביגמן ממשיך ומספר על הפעילים בתנועה: "כולם מגיעים מאזור מודיעין, רובם תושבי העיר, מכיתה ח' ועד י"ב, מכל בתי הספר – דתיים וחילוניים, מהישיבה, מהאולפנה, מתיכון אמי"ת, מתיכוניים עירוניים ועוד. באמת מגוון מכל העיר, כולם מגיעים לאותו מקום, ואפשר להכיר הרבה אנשים שלא פוגשים במסגרות אחרות".

אירוע החשיפה לתנועת הנוער נערך מדי שנה במודיעין. "אנחנו מזמינים חונכים פוטנציאלים לשמוע על התנועה", מוסיף ואומר ביגמן. "בעקבות החשיפה הצטרפו השנה כ-50 חונכים חדשים. החונכים מכירים את העולם של הצרכים המיוחדים, ורוכשים תכונות כמו סבלנות ורגישות ואכפתיות ורצון לשנות ולעשות טוב. נוצרים קשרים אישיים מדהימים בין חונך לחניך. היעד המרכזי של התנועה הוא ללמד להיות סבלניים ופתוחים יותר וגם להכיר אוכלוסיות שונות. מדהים לראות ילדים שהיו סגורים, פתאום נפתחים ומוצאים חברים בתנועה. ילדים שהיו 'אנטי' הופכים להיות רגישים ומחבקים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר