רוכבי אופניים במודיעין, אמבולנס (צילומים: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות, עודאי בסול)
רוכבי אופניים במודיעין, אמבולנס (צילומים: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות, עודאי בסול)

יום הכיפורים במודיעין: צוותי ההצלה בכוננות מוגברת

עשרות פרמדיקים ומתנדבים של מד"א ואיחוד הצלה יפעלו ברחבי העיר במהלך יום הכיפורים תש"ף. גמר חתימה טובה

פורסם בתאריך: 8.10.19 06:48

יום הכיפורים תש"ף במודיעין – כוחות מד"א בכוננות מוגברת. במהלך הצום – ערב ויום הכיפורים, 9.10-8.10, עשרות פרמדיקים ומתנדבים יפעלו בעיר. כמו כן, האמבולנסים יהיו בכוננות מוגברת.

במד"א מציינים כי כ-70 חובשים ופרמדיקים מתנדבים, שחלקם רכובים על אופנועים המצוידים לשעת חירום. בנוסף, ייערכו בעיר כוחות תגבור נוספים מטעם ארגון "איחוד הצלה", שכוללים 59 מתנדבים, חלקם מתנדבים ביחידת חוס"ן לעזרה ראשונה נפשית, ו-4 אופנועי חירום המצוידים למתן מענה מהיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


אפי בר, מנהל מרחב איילון במד"א, אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין": "אני קורא לתושבי מודיעין והסביבה להיות יותר ערניים ולהשגיח על כל בני המשפחה, בעיקר על ילדים צעירים. צריך לשים לב למה שעושים על הכביש ובעת הרכיבה על אופניים בכביש, וזה שאין מכוניות לא אומר שזה לא מסוכן. בנוסף, אני קורא לכולם להוריד את האפליקציה החדשה 'מד"א שלי' שיודעת לזהות את המיקום של כל קריאה".

"כל המתנדבים שלנו בסניף מודיעין הונחו לערנות גבוהה", מוסיף ואומר נחמן טובול, מארגון "איחוד הצלה", "והם לוקחים איתם ציוד רפואי גם לבתי הכנסת כדי שיהיה קרוב ולא יצטרכו להביא אותו בעת הצורך. כל שנה בכיפור יש כוננות מוגברת יותר מיום רגיל, מפני שיש הרבה אירועי חולשה בצום וצריך לתת יותר מענה לעומת יום רגיל. ברוב המקרים, אנחנו מגלים בסוף הצום שמקרים שקרו, לא היו אמורים לקרות אם אנשים היו נשמעים להוראות הרופא לפני כן והיו צמים רק מתי שמותר להם".

בנוסף לכוחות ההצלה הפרוסים בשטח, חלק מההכנות של מד"א לקראת יום הכיפורים היא העלאת המודעות הציבורית לנושא הזהירות והבטיחות בעת הצום.

"מד"א ממליץ לחולים, קשישים ונשים בהריון, להתייעץ עם רופא לפני הצום, בדגש על חולים הסובלים מאי ספיקת כליות, מחלות לב, טרשת עורקים, חולים אונקולוגים, ומושתלי כליות, לב או כבד. זאת, בשל החשש שתסמיני המחלה יחמירו עקב הפסקת נטילת התרופות", מציינים במד"א.

כמו כן, ממליץ מוקד מד"א לשים לב לתסמיני התייבשות במהלך הצום: "יש לשים לב במיוחד לתינוקות, ילדים וקשישים. בכל מקרה בו מורגשת חולשה כללית ומופיעים סימני התייבשות כמו חולשה, סחרחורות, בחילות והקאות, יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א ולהישמע להנחיות החובשים והפרמדיקים במוקד, עד להגעת צוותי מד"א למקום".

בנושא בני הנוער והרכיבה הבטוחה בכבישים, ממליץ ארגון מד"א על מספר כללי בטיחות בסיסיים: לחבוש קסדה, מגני בירכיים ומגני מרפקים בכל רכיבה, להימנע מרכיבה בלילה או ללא תאורה מתאימה, להקפיד על לבישת בגד בהיר ואמצעי החזרת אור, להקפיד בצורה יתרה על בטיחותם של ילדים צעירים, ולהזעיק צוות של מד"א בכל מקרה של חבלה או פציעה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר