חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות (צילום: ראובן קפוצינסקי)
ראש העיר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי (צילום: ראובן קפוצינסקי)

"אנחנו במודיעין מקבלים את כל אורחינו, בתנאי שלא יכפו עלינו את תפיסת העולם שלהם. חיה ותן לחיות"

ראש העיר חיים ביבס מדבר בראיון ל"כל העיר מודיעין" על האתגרים לקראת השנה החדשה - שדרוג התחבורה הציבורית, שיפור המוכנות לחירום והטיפול בתלונות החוזרות על ערימות האשפה בפארק ענבה: "תלונות זה דבר טוב, זה משאיר את המערכת דרוכה"

פורסם בתאריך: 29.9.19 11:20

רגע לפני ערב ראש השנה ראש העיר חיים ביבס כבר 11 שנה, שמשמש כיו"ר מרכז השלטון המקומי, לא מתרגש מתוצאות הבחירות לכנסת, שעבור רבים אינן ברורות וחד משמעיות. כמי שמזוהה עם מפלגת הליכוד הוא בטוח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שצריך להוביל את הממשלה.

"אני חושב שהתוצאות מאוד ברורות", מדגיש ביבס בשיחה עם "כל העיר מודיעין", "הן אומרות לכל המפלגות הציוניות להתאחד לממשלה אחת גדולה שתייצג את כל העם. התוצאה מאוד ברורה, כאשר אין הכרעה בשום מקום צריך להקים ממשלת אחדות. הממשלה הזו, לאור האתגרים שעומדים לפניה – תוכנית המאה של טראמפ, הבעיות הביטחוניות בצפון, בדרום ובמזרח – כל אלה ביחד מחייבים הליכה משותפת של כולם – נתניהו צריך להוביל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


עד שתתגבש כאן ממשלה – בזירה הלוקאלית ביבס מתמודד עם כמה אתגרים בעיר – אחד מהם מתייחס לפעילות התחבורה הציבורית. באחרונה נשמעות לא מעט תלונות על איחורים בלוחות הזמנים ועל צפיפות. "הקמתי לפני עשרה חודשים את פורום התחבורה הציבורית בראשותי, שנפגש גם עם משרד התחבורה וגם עם חברות האוטובוסים", מציין ביבס, "השקנו את האפליקציה למעקב אחר האוטובוסים של 'קווים' על מנת להגיש תלונות בזמן אמת. ללא ספק יש בעיה בתחבורה הציבורית במדינת ישראל. נקודה. התחבורה הציבורית כושלת, היא כושלת לא כי החברות לא עושות את המאמץ, היא כושלת כי משרד התחבורה חוסך כסף בהוספת קווים על מנת שתושבי מדינת ישראל יוכלו ליהנות מתחבורה ציבורית נאותה כמו שאנחנו מכירים באירופה ובארה"ב".

ביבס מבהיר בשיחה: "אנחנו לא רוצים עוד מכוניות, לא רוצים עוד מסלולים ועוד כבישים, אנחנו רוצים הרבה יותר תחבורה ציבורית נגישה, ולצערי ממשלות ישראל בעשורים האחרונים טעו טעות חמורה בנושא הזה".

"אנחנו צריכים לטפל בזה גם ברמה הארצית. אנחנו עובדים מול משרד התחבורה, כרגע אין הרבה מול מי לעבוד כי המדינה משותקת כבר תשעה חודשים, ממערכת בחירות למערכת בחירות, אבל עם הקמת הממשלה החדשה נדרוש משר התחבורה הבא לטפל בנושא הזה. זה אחד מהנושאים שעומדים על הפרק של תוכניות העבודה של השלטון המקומי ושל העירייה לקדנציה הקרובה".

בדוח מבקר העירייה האחרון נמתחה ביקורת על מוכנות המקלטים בבתי הספר – האם מודיעין מוכנה לחירום?

"מודיעין היא עיר שבה יש ממ"דים בכל הבניינים, בכל מבני הציבור והחינוך. כל הממ"דים תקינים, ונבדקים על ידי מנהל אגף הביטחון באופן קבוע. יש לנו נוהל לפינוי ממ"דים עבור גני ילדים שמשתמשים בהם לשימוש רב תכליתי. כאשר אנחנו מקבלים הודעה מפיקוד העורף על מצב חירום, אנחנו מתאימים את עצמנו, מפנים את הממ"דים והופכים את הממ"דים לזמינים באופן מלא".

"אנחנו עומדים בתקנים בכל בתי הספר והגנים", אומר ביבס. "עד שדוח המבקר הגיע למועצה, אנחנו עברנו תהליך של למעלה משנה שבה כבר נבדקו הדברים. מאז עשינו כמה וכמה תרגילים של פיקוד העורף, ואנחנו בודקים כל הזמן. זה לא אומר שמחר בבוקר לצורך העניין לא יהיה מקום נקודתי שבו צריך לטפל ונטפל, אבל כמערכת, ברמה מערכתית הדברים נבדקים ומטופלים".

מה לגבי תלונותיהם של תושבי שכונת אבני חן על מפגע האבק באזור – האם יש לך פתרון?

"אנחנו קשובים להורים, לתלמידיםולמורים ועובדים על פי הכללים. בשבוע שעבר סיירתי באזור יחד עם כל מטה ראש העיר כדי לראות שעובדים על פי הכללים. זה אומר שכל מי שעובד צריך להרטיב את השטח וצריך לעשות את כל העבודות הנדרשות על מנת להכשיר את השטח. כרשות, אנו פועלים על פי כל הכללים הנדרשים של איכות הסביבה. העיר מודיעין נבנתה שכונה אחר שכונה, גם שכונת אבני חן נבנתה ונוצר הרבה מאוד אבק לשכונת המגורים הסמוכה – גם אז טיפלנו בהתאם".

"כרשות נתתי הנחייה ברורה למנהל אגף הפיקוח ולמהנדס העירוני שמי שלא עובד על פי הכללים, להוציא צו הפסקת עבודה לאלתר", מסביר ביבס. "אם הם עובדים על פי הכללים אין שום יכולת חוקית – לא לראש העיר, לא למהנדס העירייה ולא למפקח הבינוי של העירייה – להוציא צו הפסקת עבודה, אלא אם הפרו את התנאים. לכן אנחנו בודקים אותם כל יום על מנת שנוכל לבנות על פי הכללים ולהמשיך ולהתפתח. ברור לכולם שאיך שיגיע הגשם הראשון הוא ישנה את כללי המשחק, זה יקל על כולם, בטח ובטח על התושבים ועל התלמידים. אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי הנושא".


פארק ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

פארק ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


בתקופת החגים, כמו בקיץ, פארק ענבה צפוי להיות מלא במבלים מערים שכנות. בכל חופש וחג עולות התלונות על מפגעי אשפה חמורים. האם הפעם העירייה תציב פקחים שיקנסו את המלכלכים?

"העירייה תמיד מציבה פקחים, והאנשים מקבלים תלונות ואחר כך באים לבכות למה קיבלו, גם אם הם תושבים שלנו וגם אם לא תושבים שלנו. צריך להגיד באופן ברור: מי שיטנף יחטוף קנס. זה תמיד היה ותמיד יהיה. לצד זה צריך לזכור שבחופשת סוכות יש פסטיבל קרקס בינלאומי שמגיעים אליו למעלה ממאה אלף איש, מחציתם מחוץ לעיר ומחציתם מהעיר, ואנחנו מקבלים אותם בידיים פתוחות. אנחנו בעיר מודיעין מקבלים את כל אורחינו, בתנאי שלא יכפו עלינו את תפיסת העולם שלהם. חיה ותן לחיות ואיש באמונתו יחיה".

"תלונות תמיד ימשיכו וזה חלק ממהות המערכת", מוסיף ואומר ביבס, "זה דבר טוב כי זה משאיר כל הזמן את המערכת דרוכה ומוכנה לכל עניין ואירוע, ולכן טוב שאנשים מעירים כדי שנוכל לבדוק ולשפר כל הזמן".

מה אתה מאחל למודיעין ולתושביה לשנה החדשה?

"אני מאחל לכל תושבי מודיעין מכבים רעות שנת שגשוג. נאחל לחיילים שלנו, לחיילי צבא ההגנה לישראל שנה טובה ומבורכת שילכו בשלום ויחזרו בשלום והכי חשוב שתהיה שנה של אחדות לעם ישראל, ושנה טובה ומבורכת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. מירה הררי

    ברצוני להגיד לראש העיר שחבל שהוא מתערב בשילטון הארצי מי קבע שנתניהו הוא זה שירעיב ממשלה האם אנו נותנים לאדם שיש נגדו 3 כתבי אישום להוביל מדינה?
    כמו כן אדוני ראש העיר הגיע הזמן שתידאג להולכי על ארבע. אדם שיודע להתייחס לבעלי חיים יודע גם להתייחס לאנשים.
    תחבורה ציבורית אין במודעין כמו שצריך אדם חייב רכב במודיעין וחבל שכך חשוב שתילמד בראש העיר בש וכן תא שאצלם התחבורה 10.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר